Gå til innhold

sminke: Trenger man BÅDE foundation OG BB-cream? Hva bruker DU av sminke?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker bare BB-cream - jeg føler at det ser mer naturlig ut enn foundation. Men den dekker jo ikke alle urenheter/flekker osv.

Og så kjører jeg over med litt solpudder etterpå. Er det bedre å bruke blush/rouge, for å få litt roser i kinnene? Brukte det før, men sluttet da jeg begynte med solpudder.@Hva med vanlig pudder? Hvorfor bruker man det? Bruker man det OG foundation, for eksempel?

Det fins så mye greier man kan bruke, men jeg er ikke elt sikker på hva som er best og hva man bør bruke sammen med andre ting osv.

Noen gode sminkeeksperter her?

Jeg liker ikke å se veldig sminket ut - syns det skal se pent og litt naturlig ut.

Anonymkode: ebf84...c61

Fortsetter under...

Bruker kun litt fuktighetskrem. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vil du aldri se naturlig ut med foundation eller div dekkremer. Huden blir skadet av disse dekkremene som ikke lar huden puste. 

Jeg er sikker på at du er helt fin som du er, naturlig og uten masse krem. 

Anonymkode: e26f5...cdd

Annonse

Et tips er å blande en dråpe olje i foundation for å gi mer naturlig utseende og påføre med fuktig svamp (f.eks beautyblender). Jeg har kun litt pudder på nesa, det er der jeg blir blank. Tror pudder på hele ansiktet er for de som har oljete hud. Man kan blande solpudder og rouge for både å gi varme og farge til kinnene. 

Det er ikke nødvendigvis hvor mange og hvilke produkter som spiller en rolle, men riktig applikasjon og hvor mye av hver produkt man bruker.

Anonymkode: dd2b6...ca4

Anonym bruker skrev (På 11.5.2018 den 14.09):

Jeg bruker bare minerals mineralfoundation og ser flawless ut!

Anonymkode: 9fbc7...cb0

Ekspander  

Ja, flawless og uten at huden din synes gjennom.  

Jeg bruker concealer fra bare minerals på urenheter og pigmentflekker,  ellers ingenting.  Mineralfoundation bare når det er noe spesielt. 

Anonymkode: 3ab90...6e8

Anonym bruker skrev (På 11.5.2018 den 12.55):

Bruker kun litt fuktighetskrem. Uansett hvordan du vrir og vender på det, vil du aldri se naturlig ut med foundation eller div dekkremer. Huden blir skadet av disse dekkremene som ikke lar huden puste. 

Jeg er sikker på at du er helt fin som du er, naturlig og uten masse krem. 

Anonymkode: e26f5...cdd

Ekspander  

Du vet at disse kremene har utviklet seg siden 80-tallet hvor vi gikk oransje rundt alle mann ;-) Jeg har ikke noe problem med skader og  huden min puster like godt med krem som med foundation. Man kan se både fin og naturlig ut med foundation hvis man bruker den rette fargen.. 

Anonymkode: bccd1...eb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...