Gå til innhold

Spm til dere som gir vekk/selger kattunger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gir vekk/selger kattunger;hva ser dere etter i de nye hjemmet pusen skal komme til? Hva får deg til å velge akkurat den familien? Å er det negativt om familien har barn?

Ble bare nygjerrig på dette for vi ønsker oss en katt å har svart på ganske mange annonser om kattunger,likevel får vi ikke engang svar. I meldingen har jeg nevnt at jeg har ett barn på 7 år og tatt med at vi bor i en rolig gate så det er fint for pusen å kunne være ute. Har også skrevet at vi foreldrene er vokst opp med katt å at den vil få masse kos her. Likevel blir vi ikke engang vurdert til å få en kattunge. Er det pga vi har ett barn?

Anonymkode: 1f99d...231

Skrevet

Høres merkelig ut. Jeg tenker at mange som gir bort kattunger er useriøse folk og det vises jo på hvordan de oppfører seg. Jeg ser ingen anledning til at privatpersoner skal drive med dette. Katten burde vært sterilisert og aldri fått unger. 

Jeg vet også at de som adopterer bort katter er ekstremt strenge med hvem de gir til, min søster fikk ikke en katt fordi hun bodde to kilometer unna E6, katten kunne bli påkjørt. At det er et gjerde langs hele E6 hjalp ikke. 

Når det er sagt, dyr skal heller ikke være gratis. Koster de 500,- så tenker folk seg litt om før de skaffer seg katt. Og har du ikke råd til å gi de 500,- har du heller ikke råd til katten. 

Mine tanker, jeg driver ikke med dette selv. 

Anonymkode: 4e4bf...b43

Skrevet

Jeg har aldri hatt katt selv, men her jeg bor er folk bare glad til om noen vil ha dem, så de slipper å avlive. Ingen som stiller noen kriterier, de gis til de første som spør.

Anonymkode: 84ce0...6c7

Skrevet

Vi fikk tak i katt igjennom dyrebeskyttelsen. Der ser de på hvilke muligheter du kan gi katten i form av omsorg, er du mye borte og om du har et uteområde som er trygt for katten. Vi hadde et barn på 6 år da vi fikk i kattungen, så tror ikke det har med det å gjøre. Kan være at det er useriøse mennesker som gir bort katt. Ville personlig aldri skaffet en katt som en gratis. 

Jeg ville hørt med en organisasjon som selger hjemmløse katter, da får du kastrerte, chippet og øremerket katter, som i tillegg har fått alt av vaksiner og ormekurer. Det koster fra 500-1000 avhengig om det er kattunge eller voksen katt. Som du hun ovenfor sier, har du ikke råd til denne summen, så har du heller ikke råd til å ha katt.

Anonymkode: cfc94...c15

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres merkelig ut. Jeg tenker at mange som gir bort kattunger er useriøse folk og det vises jo på hvordan de oppfører seg. Jeg ser ingen anledning til at privatpersoner skal drive med dette. Katten burde vært sterilisert og aldri fått unger. 

Jeg vet også at de som adopterer bort katter er ekstremt strenge med hvem de gir til, min søster fikk ikke en katt fordi hun bodde to kilometer unna E6, katten kunne bli påkjørt. At det er et gjerde langs hele E6 hjalp ikke. 

Når det er sagt, dyr skal heller ikke være gratis. Koster de 500,- så tenker folk seg litt om før de skaffer seg katt. Og har du ikke råd til å gi de 500,- har du heller ikke råd til katten. 

Mine tanker, jeg driver ikke med dette selv. 

Jeg har på annonser der de skulle ha 1500 kr for katten,å jeg har svart på annonser der de skal gi vekk kattene. Men enten får jeg til svar at de er lovet bort,eller ofte ikke svar i det hele tatt.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi fikk tak i katt igjennom dyrebeskyttelsen. Der ser de på hvilke muligheter du kan gi katten i form av omsorg, er du mye borte og om du har et uteområde som er trygt for katten. Vi hadde et barn på 6 år da vi fikk i kattungen, så tror ikke det har med det å gjøre. Kan være at det er useriøse mennesker som gir bort katt. Ville personlig aldri skaffet en katt som en gratis. 

Jeg ville hørt med en organisasjon som selger hjemmløse katter, da får du kastrerte, chippet og øremerket katter, som i tillegg har fått alt av vaksiner og ormekurer. Det koster fra 500-1000 avhengig om det er kattunge eller voksen katt. Som du hun ovenfor sier, har du ikke råd til denne summen, så har du heller ikke råd til å ha katt.

Har hørt med dyrebeskyttelsen å de hadde ikke kattunger inne nå,å var det vi helst ønsket oss. Å betale 1500 kr for en katt er ikke noe problem,men da ønsker vi en kattunge.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri hatt katt selv, men her jeg bor er folk bare glad til om noen vil ha dem, så de slipper å avlive. Ingen som stiller noen kriterier, de gis til de første som spør.

Anonymkode: 84ce0...6c7

Sånn er det tydligvis ikke her,for her har de intervju å greier for å finne det rette hjemmet til pusen. Greit nok det men synd vi aldri har fått komme så langt som å møte de som gir bort katten og vise at vi er oppriktig glad i katter.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hørt med dyrebeskyttelsen å de hadde ikke kattunger inne nå,å var det vi helst ønsket oss. Å betale 1500 kr for en katt er ikke noe problem,men da ønsker vi en kattunge.

Så bra😊det er bare å holde øynene åpne. Plutselig dukker det opp noe.

Skrevet

Her jeg bor virker det som at de bare vil gi vekk kattungene så de slipper å avlive å hvem de gir bort til er likegyldig. Jeg sendte mld til en, fortalte kort om oss og hvordan vi bodde og hadde regnet med iallfall NOEN spørsmål, men fikk ingen. Fikk bare til svar at vi kunne hente han når han var leveringsklar. Jeg spurte underveis etter bilder og om vi kunne komme på besøk for å hilse på før han var leveringsklar. Det var vi den eneste familien som hadde spurt om.  Jeg blir oppriktig overrasket over hvor enkelt det virker å skal gi bort katter! Nå har vi en hannkatt som er både vaksinert, sterilisert,chippet å har fått ormekurbehandling så vi slipper å måtte tenke på å gi bort kattunger, men om så hadde vært tilfelle så hadde jeg nok stilt noen krav å ikke gitt bort til hvem som helst. 

Anonymkode: f0bb0...ac5

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du kan vente litt, og beholder kontakten med dyrebeskyttelsen kommer det nok snart inn kattunger. 
Sommeren er dumpingsesong for katter og både voksne katter og store kull med kattunger ender opp hos dyrebeskyttelsen. De må som regel ha inntaksstopp fordi det blir så fullt. 

Vi fikk kattunge fra dyrebeskyttelsen for noen år siden, og da hadde de rundt 50 kattunger inne. Vi hadde barn på 1 år da, og det var ikke noe problem, så lenge man er bevisst på at det kun er de voksne som skal ha ansvar for katten osv. 

Jeg skrev en mail til de hvor jeg svarte på alle punktene de har listet som kriterier på nettsiden sin, og de ringte dagen etterpå. :-) 

Anonymkode: 88886...98a

Skrevet

Folk er heldigvis blitt mer klar over hvor mange løskatter det er og de er blitt flinkere til å kastrere😊Så det blir mindre og mindre katter👏Jeg leser ofte at det er vanskelig å få tak i kattunger, og de går fort når de blir lagt ut, mange reserverer også når de vet om noen som venter kattunger. Og det er et stort pluss at folk begynner å ta betalt for dem! For de er ikke verdiløse, og dem som kjøper tenker man er mer seriøs. 

Det er sesong for kattunger nå, så regner med at det vil komme flere annonser nå etterhvert, og dyre-organisasjonenene vil flomme over av kattunger😔Så ikke gi opp, og gi en katt et godt og trygt hjem, og ikke glem å kastrere😉❤

Hilsen en som jobber i dyrebeskyttelsen og har foreløpig en fosterkatt som skal tilvennes mennesker, og som venter på å få et kull eller to som trenger å fostres opp og klargjøres til adopsjon❤ Våre egne katter er blitt vant til å dele huset sitt med andre katter😅

Anonymkode: ea94b...87e

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Folk er heldigvis blitt mer klar over hvor mange løskatter det er og de er blitt flinkere til å kastrere😊Så det blir mindre og mindre katter👏Jeg leser ofte at det er vanskelig å få tak i kattunger, og de går fort når de blir lagt ut, mange reserverer også når de vet om noen som venter kattunger. Og det er et stort pluss at folk begynner å ta betalt for dem! For de er ikke verdiløse, og dem som kjøper tenker man er mer seriøs. 

Det er sesong for kattunger nå, så regner med at det vil komme flere annonser nå etterhvert, og dyre-organisasjonenene vil flomme over av kattunger😔Så ikke gi opp, og gi en katt et godt og trygt hjem, og ikke glem å kastrere😉❤

Hilsen en som jobber i dyrebeskyttelsen og har foreløpig en fosterkatt som skal tilvennes mennesker, og som venter på å få et kull eller to som trenger å fostres opp og klargjøres til adopsjon❤ Våre egne katter er blitt vant til å dele huset sitt med andre katter😅

Venter på å få et kull eller to??? De får bare ett kull om gangen. Skal dere sette flere på henne?

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Venter på å få et kull eller to??? De får bare ett kull om gangen. Skal dere sette flere på henne?

Haha! Uttrykte meg dårlig🙈Denne vi allerede har er kastrert, det jeg mente var at vi venter på kull fra andre katter, enten med mor, eller uten mor. Når det skjer vet vi ikke ennå, vi er bare i beredskap😊

Skrevet

LåJeg tipper at du svarer på annonsen for sent. 

Jeg la selv ut kattunger i begynnelsen av april, å jeg ble nedringt. Jeg måtte ta bort annonsen etter veldig kort tid, folk er helt ville og folk var også villige til å komme fra andre siden av landet.. jeg fikk respons i det jeg la ut annonsen, 5 min senere så hadde jeg fått helt enorm respons. Både på finn, mail, sms og telefon..

Vi tok 500 kr pr pus og fikk beskjed om at det var billig. Folk tar vist flere tusen nå for en kattunge.

Kattungene våre var riktignok, men er vanlig huskatt og ikke noe rasegreier.

Men etter som jeg har forstått så er det veldig lite kattunger i omkøp, men stort sett voksne katter fra dyrebeskyttelsen.

Ps!! Jeg solgte alle våre priser til barnefamilier. Vi har selv 4 barn så kattene er godt vant til barn.

Anonymkode: 12dd4...6f2

Skrevet

Nå fikk jeg faktisk svar fra en med kattunger,jeg kunne få en i slutten av mai! :) hun slettet annonsen etter bare en dag på finn.no så er nok mye respons på kattunger nå ja. Vi må reise 2 timer med tog for å hente pusen men det skal vi klare :)

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dere som gir vekk/selger kattunger;hva ser dere etter i de nye hjemmet pusen skal komme til? Hva får deg til å velge akkurat den familien? Å er det negativt om familien har barn?

Ble bare nygjerrig på dette for vi ønsker oss en katt å har svart på ganske mange annonser om kattunger,likevel får vi ikke engang svar. I meldingen har jeg nevnt at jeg har ett barn på 7 år og tatt med at vi bor i en rolig gate så det er fint for pusen å kunne være ute. Har også skrevet at vi foreldrene er vokst opp med katt å at den vil få masse kos her. Likevel blir vi ikke engang vurdert til å få en kattunge. Er det pga vi har ett barn?

Fordi dere bor i en gate? Mine puser har gått til folk som bor landlig til.

Anonymkode: fd8e7...e69

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi dere bor i en gate? Mine puser har gått til folk som bor landlig til.

Anonymkode: fd8e7...e69

Vi bor i en blindvei så kjører kjapt biler forbi her.

Skrevet

knapt*

Skrevet

Jeg har en datter på 6 år og bor i en gate. Fikk kattunge i fjor😊 Var mange som ville ha katten. Eier oppga at vi fikk den fordi hun visste hvem jeg var gjennom jobb. Hun hadde hørt gode ting om meg. Slik gikk det seg til. 

Prøvde Dyrebeskyttelsen først. Opplevde at det tok lang tid å få svar og når jeg først fikk svar var det både nedlatende og frekt

Anonymkode: 805d0...7f1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå fikk jeg faktisk svar fra en med kattunger,jeg kunne få en i slutten av mai! :) hun slettet annonsen etter bare en dag på finn.no så er nok mye respons på kattunger nå ja. Vi må reise 2 timer med tog for å hente pusen men det skal vi klare :)

Så bra😀 Gratulerer! 

Anonymkode: 805d0...7f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...