Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Folk som ikke er på fb og lignende sosiale medier... Skjønner de ikke at dette er fremtiden? Må le litt av folk som er så anti teknologi 😂 Vi lever faktisk ikke i 1800 og steinalderen! Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 831be...1dd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker at det ikke er noe must å være på sosiale medier og at det er du som driter deg ut. Anonymkode: b92d7...f1f
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det ikke er noe must å være på sosiale medier og at det er du som driter deg ut. Anonymkode: b92d7...f1f Enig. Anonymkode: dd65b...0f2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Vet ikke helt hva jeg skal si, har hatt noe nær familie som holdt igjen lenge, men som det har vist å åpne seg en helt ny verden når de endelig kom på fb. Selv synes jeg kanskje at jeg hadde det bedre før fb kom når jeg nå reflekterer og tenker tilbake. Misforstå meg rett, jeg synes bare det tar utrolig mye tid, og jeg er rett og slett hekta. Har ikke et sosialt liv utenom jobb og fb. Jeg holder derimot igjen, vil hverken på instagram eller snap. Anonymkode: 0f444...2d1
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #5 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke helt hva jeg skal si, har hatt noe nær familie som holdt igjen lenge, men som det har vist å åpne seg en helt ny verden når de endelig kom på fb. Selv synes jeg kanskje at jeg hadde det bedre før fb kom når jeg nå reflekterer og tenker tilbake. Misforstå meg rett, jeg synes bare det tar utrolig mye tid, og jeg er rett og slett hekta. Har ikke et sosialt liv utenom jobb og fb. Jeg holder derimot igjen, vil hverken på instagram eller snap. Anonymkode: 0f444...2d1 Det er jo slettes ikke normalt! Du må klare å begrense deg... Anonymkode: c16cc...3f9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #6 Skrevet 10. mai 2018 Selvfølgelig må man være på nett! Alt av informasjon i dag er via nett... Alt fra selvangivelsen til lekser er på nett.. Alt av info om barna som feks treninger, skole osv er på fb...barna våres er på fb, Twitter , Jodel ,messinger, snap ol... hvordan skal man følge med om man ikke er der selv... Hi Anonymkode: 831be...1dd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #7 Skrevet 10. mai 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk som ikke er på fb og lignende sosiale medier... Skjønner de ikke at dette er fremtiden? Må le litt av folk som er så anti teknologi 😂 Vi lever faktisk ikke i 1800 og steinalderen! Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 831be...1dd Trenger ikke å dele alt med hele verden. Sosiale medier er ikke fremtiden, de sliter, mange som kutter det ut. Blir for mye. Bruker det bare mindre og mindre selv. Anonymkode: 17b37...409
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #8 Skrevet 10. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må man være på nett! Alt av informasjon i dag er via nett... Alt fra selvangivelsen til lekser er på nett.. Alt av info om barna som feks treninger, skole osv er på fb...barna våres er på fb, Twitter , Jodel ,messinger, snap ol... hvordan skal man følge med om man ikke er der selv... Hi Anonymkode: 831be...1dd Man kan fint være på nett selv om man ikke er på det største og vanligste sosiale mediene. Jeg var på fb, men hoppet av den karusellen for noen år tilbake. Det ga meg ikke særlig lenger. Nå bør man også tenke seg nøye om mtp. hva man legger igjen av informasjon. Fb - og alle som kjøper informasjon fra dem eller hacker seg inn - vet trolig mer om deg, Hi, enn det du selv tror, og langt mer enn de burde. Det er ikke bare det du selv velger å legge ut av informasjon som forteller noe om deg, det er så mye mer, og satt i system kan de kartlegge skremmende bra hvem du er og dermed kan de også manipulere deg. Anonymkode: dd65b...0f2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #9 Skrevet 10. mai 2018 Fb er stedet for kommunikasjon på barnas aktiviteter. Steike drykt når det må finnes et foreldrepar som ikke skal være der, og som aldri får den samme info som andre. Dette er drevet på frivillig basis og jeg mener at det må være opp til f.eks oppmann å vurdere hvilken kommunikasjonsform som skal brukes. Han skal ikke være nødt til å gi ekstraservice til de som nekter. Det er fullt mulig å ha fb uten å dele noe som helst! Anonymkode: 6e0d4...fe8
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #10 Skrevet 10. mai 2018 Jeg tenker at det er helt frivillig og ikke noe man må. Anonymkode: 2c782...43e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #11 Skrevet 10. mai 2018 Hvis du tror Facebook er et synonym til «Internett», så har du misforstått. Jeg bruker gjerne Internett, til å finne informasjon, lese beskjeder fra barnets skole osv, men jeg har nylig bestemt meg for å slette både insta og fb. Jeg synes det er håpløst at vi alle deler alt uhemmet. At vi ikke lenger tenker over vår egen tilgjengelighet. Hvem som helst kan finne ut alt om meg, kun ved få tastetrykk. Hvis man går på date, hva skal man snakke om? Man vet jo antakelig alt om hverandre på forhånd. Og før du påstår jeg er gammel og grå: Jeg er 29. Og jeg er drittlei av å hele tiden være tilgjengelig. Å hele tiden få varsler fra Facebook, insta, snap og alt annet. Hele tiden noe som skal sjekkes og leses.. Glem det. Jeg gidder ikke mer! Jeg vil heller skru av alt, og sitte på gulvet med sønnen min og leke med dinosaurer...og det UTEN å fortelle verden om det. Anonymkode: b1dde...06e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #12 Skrevet 10. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis du tror Facebook er et synonym til «Internett», så har du misforstått. Jeg bruker gjerne Internett, til å finne informasjon, lese beskjeder fra barnets skole osv, men jeg har nylig bestemt meg for å slette både insta og fb. Jeg synes det er håpløst at vi alle deler alt uhemmet. At vi ikke lenger tenker over vår egen tilgjengelighet. Hvem som helst kan finne ut alt om meg, kun ved få tastetrykk. Hvis man går på date, hva skal man snakke om? Man vet jo antakelig alt om hverandre på forhånd. Og før du påstår jeg er gammel og grå: Jeg er 29. Og jeg er drittlei av å hele tiden være tilgjengelig. Å hele tiden få varsler fra Facebook, insta, snap og alt annet. Hele tiden noe som skal sjekkes og leses.. Glem det. Jeg gidder ikke mer! Jeg vil heller skru av alt, og sitte på gulvet med sønnen min og leke med dinosaurer...og det UTEN å fortelle verden om det. Anonymkode: b1dde...06e Klarer du ikke å leker med dinosaurer på gulvet med barnet ditt selv om du har fb? Anonymkode: 831be...1dd
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #13 Skrevet 10. mai 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må man være på nett! Alt av informasjon i dag er via nett... Alt fra selvangivelsen til lekser er på nett.. Alt av info om barna som feks treninger, skole osv er på fb...barna våres er på fb, Twitter , Jodel ,messinger, snap ol... hvordan skal man følge med om man ikke er der selv... Hi Anonymkode: 831be...1dd Litt mindre nettsøppel så hadde du hatt tid til å lære deg norsk i stedet. Anonymkode: 6638e...ba9
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #14 Skrevet 10. mai 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klarer du ikke å leker med dinosaurer på gulvet med barnet ditt selv om du har fb? Anonymkode: 831be...1dd Poenget er at FB fjerner oss mer og mer fra den virkelig verden. Fra nåtiden. Det ene er at vi lar oss distrahere. Det andre er at vi i større og større grad perfeksjonerer egen hverdag gjennom sosiale medier. Anonymkode: b1dde...06e
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #15 Skrevet 10. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt mindre nettsøppel så hadde du hatt tid til å lære deg norsk i stedet. Anonymkode: 6638e...ba9 Sier du, som er her inne! 😂 Anonymkode: 831be...1dd
soleia Skrevet 10. mai 2018 #16 Skrevet 10. mai 2018 Brukar face for å få informasjon om ungane sine aktivitetar, men er sjølv lite aktiv der. Har ikkje insta, snap eller jodel feks, men internett har, og brukar vi likevel mykje for å hente informasjon. Det same gjeld forøvrig foreldre/svigerforeldre, som hentar sjølvmelding, brukar banktenester og les aviser på internett, sjølv om dei ikkje er på sosiale media.
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #17 Skrevet 10. mai 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sier du, som er her inne! 😂 Anonymkode: 831be...1dd Og med det svaret bekreftet du egentlig bare det hun du svarte her påpekte... Anonymkode: dd65b...0f2
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #18 Skrevet 10. mai 2018 Jeg har hatt ulike jobber som er ganske i front teknologisk i over 20 år nå. Jeg opprettet en fb-konto da det kom, og tenkte at dette er ikke for meg. Jeg liker ikke betingelsne vi går med på, med de n siste tids nyheter om zuckerberg og co trenger jeg vel ikke å forklare den. Jeg liker ikke hva det gjør med våre samværsformer. Jeg liker ikke hvordan sosiale medier fremmer overfladiskhet og jakten på likes. Og jeg liker ikke hvordan det ville okkupert deler av min tid. Jeg ser selvsagt også at det er positive sider ved det. Man kan fremme gode saker. Være sosial. Følge med på barnas aktiviteter ( mannen min tar denne, alle vet at jeg ikke er på). Så bortsett fra pinterest lever jeg godt uten sosiale medier. Jeg er ikke noen teknologisk sinke. Men har gjort et veloverveid valg. Forøvrig klarer jeg også å lede en avdeling med ansvar for kommunikasjon i sosial medier i en større bedrift. Anonymkode: ce5ba...2d0
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #19 Skrevet 10. mai 2018 Jeg har ei venninne som ikke er på noe sosialt medie. Hun har aldri vært det heller. Er egentlig litt misunnelig på henne for det. Synes jeg merker en trend nå med at flere ønsker seg vekk fra det også. Meg selv inkludert, men klarer det ikke 😂 Anonymkode: 3ff57...a23
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #20 Skrevet 11. mai 2018 Jeg «er ikke på sosiale medier» Dvs, jeg er det under et annet navn. Følger kunn nær familie og venner. Og det jeg må rundt barna. Jeg velger å være anonym på sosiale medier fordi jeg ikle ønsker å bli funnet av alle. Jeg ønsker ikke være venner med alle som har krysset min vei i mitt liv. Jeg var tidligere på FB med mitt navn men hatet når feks kollegaer forsøkte å legge meg til som venn. Ikke fordi jeg ikke likte de, men jeg har liten interesse av kollegaers sosiale liv utover de de forteller i lunsjen. Nå kan man jo velge å ikke kunne sende forespørsel da? Det er bra, Uansett, sosiale medier er ikke viktig for meg, men jeg ser at det er lurt å være på FB, mye informasjon kommer der. Mulig du ler av meg, mange gjør det når jeg sier jeg ikke er på FB. Jeg forteller bare ikke DEG at jeg er der, fordi jeg ikke vil ha deg i mitt sosiale liv. Anonymkode: 497f5...6b1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #21 Skrevet 11. mai 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du tror Facebook er et synonym til «Internett», så har du misforstått. Jeg bruker gjerne Internett, til å finne informasjon, lese beskjeder fra barnets skole osv, men jeg har nylig bestemt meg for å slette både insta og fb. Jeg synes det er håpløst at vi alle deler alt uhemmet. At vi ikke lenger tenker over vår egen tilgjengelighet. Hvem som helst kan finne ut alt om meg, kun ved få tastetrykk. Hvis man går på date, hva skal man snakke om? Man vet jo antakelig alt om hverandre på forhånd. Og før du påstår jeg er gammel og grå: Jeg er 29. Og jeg er drittlei av å hele tiden være tilgjengelig. Å hele tiden få varsler fra Facebook, insta, snap og alt annet. Hele tiden noe som skal sjekkes og leses.. Glem det. Jeg gidder ikke mer! Jeg vil heller skru av alt, og sitte på gulvet med sønnen min og leke med dinosaurer...og det UTEN å fortelle verden om det. Anonymkode: b1dde...06e Helt enig. Den informasjonsflyten om oss via sosiale medier er skremmende. Derfor har jeg en profil med et annet navn. Ikke for at jeg deler så mye, jeg har skrevet to ganger de siste to årene. Desverre er det slik at jeg nesten må ha en FB profil pga ungene. Ellers hadde jeg klart meg fint uten altså. FB er ikke personlig lengre uansett. Mest deling av saker og reklame. Anonymkode: 497f5...6b1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #22 Skrevet 11. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at det ikke er noe must å være på sosiale medier og at det er du som driter deg ut. Anonymkode: b92d7...f1f Enig Anonymkode: 7ef33...60a
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #23 Skrevet 11. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig må man være på nett! Alt av informasjon i dag er via nett... Alt fra selvangivelsen til lekser er på nett.. Alt av info om barna som feks treninger, skole osv er på fb...barna våres er på fb, Twitter , Jodel ,messinger, snap ol... hvordan skal man følge med om man ikke er der selv... Hi Anonymkode: 831be...1dd Det er vel en stor forskjell mellom internet og sosiale medier? Jeg har fb-konto, men bruker den bare til å motta informasjon om skole og idrett. Poster aldri noe, liker aldri noe, kommenterer aldri noe. Barnet mitt har Snapchat, så jeg har konto. Mitt liv leves IRL ikke på sosiale media. Jeg sjokkeres av hvor mye informasjon folk deler på nett. Om seg selv, hvor de er og ikke minst om egne barn. Jeg bruker likevel internet til mye. Til bank, selvangivelse, andre offentlige tjenester, i jobb osv. Du virker litt enkel og ikke særlig teknologisk avansert om du tror bruk av sosiale media=bruk av internet. Anonymkode: ed4e0...2a1
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #24 Skrevet 11. mai 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk som ikke er på fb og lignende sosiale medier... Skjønner de ikke at dette er fremtiden? Må le litt av folk som er så anti teknologi 😂 Vi lever faktisk ikke i 1800 og steinalderen! Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 831be...1dd Problemet er at klassene, idrettslagene og diverse annet har grupper på Facebook her sånn at det skal være lett å kommunisere. Er alltid et par stk som ikke har Facebook og da må man likevel sende ut meldinger.. kan de ikke bare få seg Facebook og være med i de gruppene?? Skjønner ikke problemet... Anonymkode: 988f4...a80
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #25 Skrevet 11. mai 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at klassene, idrettslagene og diverse annet har grupper på Facebook her sånn at det skal være lett å kommunisere. Er alltid et par stk som ikke har Facebook og da må man likevel sende ut meldinger.. kan de ikke bare få seg Facebook og være med i de gruppene?? Skjønner ikke problemet... Anonymkode: 988f4...a80 Alle har også mail. Kan ikke bare klassene og idrettslagene bruke mail da? Det burde ikke være en forutsetning for skolen og barneidretten at foreldrene oppretter kontoer på kommersielle sosiale medier. Det må jaggu være valgfritt. Anonymkode: 15d0e...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå