Gå til innhold

11åringer, inne hele dagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har prøvd nå i flere mnd å bli med / ha med noen hjem, finne på noe i helgene, sykle en tur i nabolaget, men ingen vil ut!

De sitter bare inne å spiller, de kan heller ikke være med hit å spille siden spillet som er populært er 1player spill, å de spille på lag online...

jeg river av meg håret! guttungen er blek og lat ! han har ingen lyst å gå ut alene! det er heller ikke så gøy å være med oss ut i nabolaget/lekeplassen hver ettermiddag.. :(

Anonymkode: 9bd13...b62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11-åringen min er ute hele dagen. Det er flere i klassen som ikke spiller på data, men bare litt på telefon av og til. Hun har god fantasi, leker både alene og med søsken og venner... 

Anonymkode: 14c89...aad

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

11-åringen min er ute hele dagen. Det er flere i klassen som ikke spiller på data, men bare litt på telefon av og til. Hun har god fantasi, leker både alene og med søsken og venner... 

Anonymkode: 14c89...aad

Samme her. De er veldig mye på trampoline, men andre steder også, spiller badminton med vannbalonger, sykler til biblioteket, drar på stranda osv. 

De er på nett også, men det er ikke førstevalget.

Anonymkode: 64e60...329

Skrevet

Her er de masse ute, både på trampoline eller fotball i hagen eller de møtes en gjeng fra klassen og spiller fotball/sykler på idrettsplassen

Skrevet

Her er de ute absolutt hele dagen, må tvinges inn for å spise😂

Anonymkode: 03bca...5c1

Skrevet

Hva med å prøve å arrengere noe for sønnen deres og invitere kompisene med slik at de får dratt seg ut litt? 

Skrevet

Vi bor i Bergen, så når det først er fint vær er alle ute. Gatene fylles plutselig, og man ser naboer man ikke har sett siden i fjor :PDe vil noen ganger være inne og f.eks spille, men her virker det som at alle foreldre vil at de skal være ute, så da er de det. Må jage dem inn når kvelden kommer, så de har det nok veldig kjekt. Må bare minne ungene på det ;)

Anonymkode: 07a67...99d

Skrevet

Mine er 10 og 12, og pælmes ut av meg. Vil ikke ha late bleike barn! 

Anonymkode: bf21c...72f

Skrevet

guttene mine på 10 og 13, finnes ikke intressert i spill, de er ute hele vår/sommer/høst året, og leker mye med boksen går, stiv heks og spiller fotball og gatehockey med de andre barna :)

Anonymkode: 0ab82...f96

Skrevet

Så utrolig trist! Jenta mi på 13 opplever det samme på skolen sin. Hun får ikke venner der, for de vil bare være på SoMe, se på Netflix eller «henge» mens de baksnakker. Eneste aktiviteten deres er håndball. Dette er ikke min opptatt av. Jeg priser meg lykkelig over vennene hun har i nabolaget. De sykler, trener, går tur, bader, spiller ballspill og badminton, hopper på trampoline, danser, lager ting osv.. Hadde hun kun hatt «vennene» på skolen, hadde hun vært en slapp, grå skygge av seg selv. Fatter ikke at foreldrene godtar så lat og passiv adferd?

Kan han lete etter venner på andre arenaer? Melde seg inn i speideren, røde kors eller 4h? Der pleier det gjerne være litt flere aktive utebarn han kan bli kjent med?

Anonymkode: 61e6a...c39

Skrevet

Hei.

Beklageligvis har jeg samme erfaring.  Har også en 11 åring hvor klassekamerater møtes stort sett via nett/spill. Jeg er nok strengere enn de fleste i klassen så noe utetid må det også være. Jeg prøver ta initiativ til at det inviteres besøk: eksempelvis på sommeren med grilling og overnatting i telt.  Heldigvis er det flere barn i nabolaget han leker med. Igår måtte jeg rope han inn kl 22;) Vi bor i nord og spesielt på fine dager er spilling FY!

Anonymkode: 678d4...af9

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig trist! Jenta mi på 13 opplever det samme på skolen sin. Hun får ikke venner der, for de vil bare være på SoMe, se på Netflix eller «henge» mens de baksnakker. Eneste aktiviteten deres er håndball. Dette er ikke min opptatt av. Jeg priser meg lykkelig over vennene hun har i nabolaget. De sykler, trener, går tur, bader, spiller ballspill og badminton, hopper på trampoline, danser, lager ting osv.. Hadde hun kun hatt «vennene» på skolen, hadde hun vært en slapp, grå skygge av seg selv. Fatter ikke at foreldrene godtar så lat og passiv adferd?

Kan han lete etter venner på andre arenaer? Melde seg inn i speideren, røde kors eller 4h? Der pleier det gjerne være litt flere aktive utebarn han kan bli kjent med?

Går hun på en annen skole enn de andre i gata? 

Skrevet

Hiv ungene ut, ta fra dem telefon og mulighet til å bruke pc. Da må de finne på noe. Er for mange foreldre som synes det er for lettvint å la barna sitte foran skjermen 

Anonymkode: 0eecf...af4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hiv ungene ut, ta fra dem telefon og mulighet til å bruke pc. Da må de finne på noe. Er for mange foreldre som synes det er for lettvint å la barna sitte foran skjermen 

Anonymkode: 0eecf...af4

Helt enig☺

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går hun på en annen skole enn de andre i gata? 

Ja. Ikke så mange å leke med her heller. Men de som er her er kvalitet 😉

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Ikke så mange å leke med her heller. Men de som er her er kvalitet 😉

Og du syns det var et lurt skolevalg? 

Skrevet

Begge barna her er veldig glad i PC spill, men når været er som nå så er de masse ute med barna i gaten. Er mest klassevenner av hun på 11, men storebror på 13 blir også med ut og leker. Det går i nerf, trampoline, diverse "rollespill" og vannlek i hagen :) I dag og i går har jeg nesten ikke sett barna 😉

Anonymkode: 8c98f...ffb

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og du syns det var et lurt skolevalg? 

Faglig ja. Sosialt ja, frem til det endret seg på ungdomsskolen. Pedagogikken passer henne utmerket, og derfor vil hun ikke bytte skole selv heller. Som sagt, hun har tross alt heldigvis en flott fritid likevel, selv om elevene på skolen har en slapp livsstil. 

Skrevet

Min 11 åring elsker også spill/se på film, men ALLTID ut en stund først på fridager (med unntak av når det sprutregner). Vi er strenge på det. Heldigvis er foreldrene til bestekompisen det også. Dessverre er ikke alle foreldre det, og jeg ser at flere av barna allerede er overvektige. Så trist...

Anonymkode: 7df20...f3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...