Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #26 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 1.36, Anonym bruker skrev: "Gesten". Typisk katteeiere. Du var liksom snill og raus og ga henne dette, én gang? Og deretter overtok hun utgiftene for dine katters etterlatenskaper? Det er visst du som bør sette pris på hennes (vedvarende) gest. Anonymkode: a27a2...912 "TYPISK KATTEEIERE" faktisk...... blir litt satt ut av hvor utrolig stigmatiserende og dømmende og ufine enkelte mødre er. Mon tro om du lærer barna dine samme usjarmerende væremåten.... Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #27 Skrevet 11. mai 2018 På 9.5.2018 den 17.18, Anonym bruker skrev: ...men vil bare si i tillegg at det er flott å se en så god katteeier/nabo som deg, som om ikke annet tar det på alvor og forsøker å gjøre det bedre. Det er nok av gale «kattefolk» som mener at det er alle andre det er noe galt med Anonymkode: 81e96...53b Takk for at du ser det 😀 Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #28 Skrevet 11. mai 2018 På 9.5.2018 den 17.30, Anonym bruker skrev: Slutte å bare slippe dem ut uten oppsyn, for eksempel? Hilsen kattenabo uten egen katt, men med mye uønska lort i sandkassa! Anonymkode: a27a2...912 Tja, er ikke så sikker på om det vil fungere å plutselig slutte å ha ute 9 år gamle katter som er vandt til å være ute.... Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #29 Skrevet 11. mai 2018 På 9.5.2018 den 18.40, Anonym bruker skrev: Helt tragisk at det er lov å ha katter fritt på den måten der ! Anonymkode: 41ecd...52d Enda mer tragisk at det faktisk finnes mennesker som har slike meninger. Trist. Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #30 Skrevet 11. mai 2018 På 9.5.2018 den 17.39, Anonym bruker skrev: Flytte på landet eller skaffe innekatt, da. Det er jo helt absurd å forvente at om ikke annet fungerer nå naboer akseptere bæsj i hagen fordi dere vil ha en spesifikk type kjæledyr. Anonymkode: d653a...238 Vi forventerda ikke at naboen skal akseptere bæsj i hagen. Det et du skriver det, og kanskje tom missforstår innlegget ,itt så til de grader, DET er det som er absurd her. Det er grenseløst synd at enkelte mennesker lirer av seg slikt. Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #31 Skrevet 11. mai 2018 På 10.5.2018 den 1.38, Anonym bruker skrev: Hunder er i bånd, gnagere i bur. Det er en vrangforestilling nordmenn lider av; at de har rett til å slippe kjæledyr ut på bæsjetokt i nabolaget når de til og med bor i tettbygd strøk. Burde forbys. Ha katta inne eller skaff et annet dyr. Anonymkode: a27a2...912 Ja for å holde vanlige huskatter inne, det er bra. Da har dyrene det fint? Utrolig hvor mange mødre/fedre her inne som har intollerante holdninger, både til mennesker og katter..... Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #32 Skrevet 11. mai 2018 Vel, nå har jeg ordnet meden ekstra kattedo i hagen, en ekstra kattedo i den åpne boden, og en i garasjen. Så nå har mine 2 katter hele 5 doer....2 inne og 3 ute. Alle 5 blir tømt hver morgen. Da har jeg tilrettelagt litt iallefall. Håper alle nabokattene også kommer hit og bæsjer da. Så slipper naboen mer plage. Vil nødig at naboen ikke skal ha det bra. -men vil jo gjerne at kattene skal hadet bra også. Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #33 Skrevet 11. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja for å holde vanlige huskatter inne, det er bra. Da har dyrene det fint? Utrolig hvor mange mødre/fedre her inne som har intollerante holdninger, både til mennesker og katter..... Anonymkode: 51cd1...cd5 Det jeg synes er merkelig er at til tross for alle de bastante kattehaterene som er her inne, så har jeg aldri møtt en eneste av de ute i det virkelige liv., heldigvis Anonymkode: 431d7...fb0
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #34 Skrevet 11. mai 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det jeg synes er merkelig er at til tross for alle de bastante kattehaterene som er her inne, så har jeg aldri møtt en eneste av de ute i det virkelige liv., heldigvis Anonymkode: 431d7...fb0 Det er så enkelt når ein skjuler seg bak ein PC, padde. Katter er skap for å holdes fanget og da er det slik med resten av dyra. Ikkje sant kattehatere ? Anonymkode: 7eaf9...e8e
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #35 Skrevet 11. mai 2018 Hva med sånn katteskremmere, er det vits i å prøve? Her er det enormt mye katter som driter i Hagen vår, jeg blir helt sprø. Ungene kan ikke leke på plenen uten at jeg har hatt meg en 20 minutters plukkerunde først. Anonymkode: 4d997...585
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #36 Skrevet 11. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: "TYPISK KATTEEIERE" faktisk...... blir litt satt ut av hvor utrolig stigmatiserende og dømmende og ufine enkelte mødre er. Mon tro om du lærer barna dine samme usjarmerende væremåten.... Anonymkode: 51cd1...cd5 Mer sjarmerende enn å slippe egne dyr ut for å forsøple andres hager. Der er vel omtrent null katteeiere i Norge som følger etter dyret og samler opp lorten. Blant hundeeiere er det i alle fall gjort forsøk på en holdningsendring. Katteeiere? Not so much. Så mine ord har jeg i behold. Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #37 Skrevet 11. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er så enkelt når ein skjuler seg bak ein PC, padde. Katter er skap for å holdes fanget og da er det slik med resten av dyra. Ikkje sant kattehatere ? Anonymkode: 7eaf9...e8e Elsker du katter selv? Hvorfor tar du da et dyr i hus og gjør det tamt, når det ikke passer der? Er det å være glad i katter? Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #38 Skrevet 11. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja for å holde vanlige huskatter inne, det er bra. Da har dyrene det fint? Utrolig hvor mange mødre/fedre her inne som har intollerante holdninger, både til mennesker og katter..... Anonymkode: 51cd1...cd5 Holde dem inne? Hva med å IKKE SKAFFE SEG KATT hvis man bor et sted der det er upassende forhold? Men neida. Samme hvor trang og uegnet en leilighet er, så skal folk klemme inn et rovdyr og leke at det er et husdyr. Ha dyr hvis du bor landlig til. La dem bevege seg, bare ikke la det være naboenes problem! Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #39 Skrevet 11. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Tja, er ikke så sikker på om det vil fungere å plutselig slutte å ha ute 9 år gamle katter som er vandt til å være ute.... Anonymkode: 51cd1...cd5 Følg den ut, da, og plukk opp skiten. Hvorfor er det min jobb? Jeg har ikke katt. Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #40 Skrevet 13. mai 2018 Det er så tragisk at det blir latterlig å lese. Det virker som om den gjengse meningen er å behandle en katt slik som en hund. Holde de inne og dersom de mot formodning skulle ut så må de være i bånd. Og når det er sommer og ungene springer ut og inn igjennom åpne dører, da må kattene være i bånd. Aldrig en løs katt mer. I mitt boligfelt har det blitt bygget 19 nye hus siden vi bygde for 9 år siden. Heldigvis bor jeg i ett boligfelt det det er 10-11 andre katter. Og heldigvis bor det ingen med deres holdninger der. Takk og pris. Det hadde blitt ett utrivelig boligfelt.....om beboerene inntok slike holdninger som dere her fremviser. Selv naboen som klaget er positiv til katten..... Tenk dere senarioet der vi tok inn alle katter, ingen katter fikk gå ut uten å gå i bånd...........hvor lang tid hadde det gått før naboene hadde fått ett annet problem å klage på?? Mus........ Husk at katter holder bestanden av bla mus nede på ett akseptabelt nivå i boligfelt. Nåvel, nå skal jeg og kattene mine ut og nyte finværet. Vi skal tømme utedoene, og vi skal ha hyggelig naboprat med hyggelige naboer. Mjau mjau Anonymkode: 51cd1...cd5
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #41 Skrevet 13. mai 2018 Å ha tre katter når man bor i boligfelt er jo galskap. Hvorfor dette behovet for å ha så mange? Fordi de er så søte? Jeg er så lei av katter som kommer inn når jeg lufter, som driter og pisser på hele tomten og i hagemøbler om man har glemt å ta inn putene og som skriker som en baby i ytterste nød om nettene. Når man velger å ha katt velger man samtidig for hele nabolaget. Hvordan kan det forsvares? Anonymkode: 128a5...68a
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #42 Skrevet 13. mai 2018 På 10.5.2018 den 1.34, Anonym bruker skrev: Feil. Med dyrehold følger regler og lovverk; som du aksepterer i samme øyeblikk som du skaffer dyr. Nødvendig tilsyn er ett av punktene i regelverket. Utendørsrøyking er ikke regulert av lovverket, og bare unntaksvis av lokale bestemmelser (f eks foran inngangen til sykehuset o.l.) Anonymkode: a27a2...912 Feil! Det er ikke lovregulert med tilsyn på utekatter! Hold deg til fakta om du skal ha en mening😉 Anonymkode: 05819...768
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #43 Skrevet 13. mai 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er så tragisk at det blir latterlig å lese. Det virker som om den gjengse meningen er å behandle en katt slik som en hund. Holde de inne og dersom de mot formodning skulle ut så må de være i bånd. Og når det er sommer og ungene springer ut og inn igjennom åpne dører, da må kattene være i bånd. Aldrig en løs katt mer. I mitt boligfelt har det blitt bygget 19 nye hus siden vi bygde for 9 år siden. Heldigvis bor jeg i ett boligfelt det det er 10-11 andre katter. Og heldigvis bor det ingen med deres holdninger der. Takk og pris. Det hadde blitt ett utrivelig boligfelt.....om beboerene inntok slike holdninger som dere her fremviser. Selv naboen som klaget er positiv til katten..... Tenk dere senarioet der vi tok inn alle katter, ingen katter fikk gå ut uten å gå i bånd...........hvor lang tid hadde det gått før naboene hadde fått ett annet problem å klage på?? Mus........ Husk at katter holder bestanden av bla mus nede på ett akseptabelt nivå i boligfelt. Nåvel, nå skal jeg og kattene mine ut og nyte finværet. Vi skal tømme utedoene, og vi skal ha hyggelig naboprat med hyggelige naboer. Mjau mjau Anonymkode: 51cd1...cd5 Ja katter tar noen mus, men også andre dyr, og de utgjør en stor økologisk trussel. Nå må katteeiere snart begynne å ta ansvar for kjæledyrene sine på lik linje med alle andre som holder dyr. https://www.ksu.no/artikler/ksu-no/92153-en-okologisk-katastrofe Anonymkode: f86c0...c50
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #44 Skrevet 13. mai 2018 Er ikke rart noen ikke våger å si noe negativt om katter annet enn på PC, når man stemples som "kattehater" fordi man er "kattepiss og -dritthater?" Jeg liker katter, men jeg synes ikke at det er helt topp at folk i trange boligfelt der man har hager side om side absolutt skal holde seg med de reneste katterier. "Alle" vet katter helst ikke driter hjemme - og om du da bor slik at "ikke-hjemme" nødvendigvis må være noens hage, og ikke utmark - så bør du droppe katt som kjæledyr. Hilsen en som liker katter og er møkk lei av det de legger igjen på daglig basis. Anonymkode: db08a...2d3
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #45 Skrevet 13. mai 2018 http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/hvem-betaler-nar-husdyret-ditt-gjor-skade-23 Anonymkode: 05819...768
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #47 Skrevet 13. mai 2018 På 12.5.2018 den 1.01, Anonym bruker skrev: Elsker du katter selv? Hvorfor tar du da et dyr i hus og gjør det tamt, når det ikke passer der? Er det å være glad i katter? Anonymkode: a27a2...912 Dine spørsmål betyr ingen ting for katten har samme rett uansett kor du vrir på det. Anonymkode: 7eaf9...e8e
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #48 Skrevet 13. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Feil! Det er ikke lovregulert med tilsyn på utekatter! Hold deg til fakta om du skal ha en mening😉 Anonymkode: 05819...768 Å jo da. Du kan ikke bare definere et dyr til å være "utekatt" og så bestemme deg for at reglene ikke gjelder. "Forsvarlig tilsyn" gjelder ALLE dyr som eies av et menneske. Hva om jeg bare sier at hesten min er villhest, så den kan gå ute hele vinteren, eller at hunden min er så nært i slekt med ulven at jeg ikke trenger å gi den mat? Den skal bare jakte selv? Det fungerer ikke slik. Ansvaret er der hele veien. Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #49 Skrevet 13. mai 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dine spørsmål betyr ingen ting for katten har samme rett uansett kor du vrir på det. Anonymkode: 7eaf9...e8e Vrir på det? Altså, påpeker at dyr med behov for stort territorium ikke passer i tettbygd strøk? Hvis katten har disse rettighetene bør det i alle fall forbys å ha katter i byer og tettsteder. Anonymkode: a27a2...912
Anonym bruker Skrevet 13. mai 2018 #50 Skrevet 13. mai 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja katter tar noen mus, men også andre dyr, og de utgjør en stor økologisk trussel. Nå må katteeiere snart begynne å ta ansvar for kjæledyrene sine på lik linje med alle andre som holder dyr. https://www.ksu.no/artikler/ksu-no/92153-en-okologisk-katastrofe Anonymkode: f86c0...c50 Enig. Smågnagerne skal dessuten fylle et behov hos rev, grevling, røyskatt, snømus, pinnsvin, ugler og andre rovfugler. Musene trengs der, de. Anonymkode: a27a2...912
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå