Gå til innhold

Klage fra naboen. Kattebæsj i blomsterbeddet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 katter. Bor i boligfelt med masse hus, barn, hunder og katter. 

Vi har 2 kattedoer på vaskerommet året rundt. Sommer som vinter. Pluss en i garasjen. 

Vi har hatt kattene og naboen i 9 år. 

Nå kom hun på døra og klaga. Var lei av kattebæsjbi blomsterbeddet sitt. Og i morres hadde hun tatt vår katt på fersken så det var ikke tvil om hvem som var synderen. 

Trasig synes jeg. 

Vi får sette en kasse ute i boden også da.... men jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre.....

Noen gode råd for åfå kattene til å slutte å bruke blomsterbeddet til naboen som do?? 

Anonymkode: 51cd1...cd5

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe litt å sette en kasse utenfor hos dere og. Ellers så er min erfaring at det ikke er så mye man gjøre, med mindre man stenger de inne. Og det kan man jo ikke gjøre. Veldig mange av kattene i nabolaget her, bæsjer hos meg. Bortsett fra min egen, den bæsjer hos naboen. Jeg blir lei, spesielt av lukta. Så jeg skjønner at andre blir lei, men det er jo ikke så mye man kan gjøre. Jeg har prøvd mange gode tips uten hell

Anonymkode: 431d7...fb0

Skrevet

Ikke så mye å gjøre med kanskje... Vet bare at det er sykt irriterende med møkk overalt og den stanken 😑 Kanskje lettere for oss som får besøk å gjøre noe? Skal Google kjerringråd etterpå. 

Anonymkode: e8c5e...af1

Skrevet

Hadde samme problemet her, med nabokatt som bæsjet i beddet. Det var så kvalmt at vi kunne ikke sitte ute engang, i perioder (stinker). Samme med sandkassen til barna...ungene kom inn med dritt på klærne. 

Sandkassen fikset vi lokk på. Men i bedene prøvde vi alt fra kaffegrut til appensinskrell, uten hell. Tilslutt satte jeg tett i tett med plastikkgaffler (sorte engangs) nedi, med piggene opp. Det hjalp.

Heldigvis tok de livet av den katten tilslutt, og skaffet seg ikke ny pga allergi 🙌🏻

Anonymkode: 81e96...53b

Skrevet

...men vil bare si i tillegg at det er flott å se en så god katteeier/nabo som deg, som om ikke annet tar det på alvor og forsøker å gjøre det bedre. Det er nok av gale «kattefolk» som mener at det er alle andre det er noe galt med :) 

Anonymkode: 81e96...53b

Skrevet

Vi har en sandhaug i utkanten av hagen , skjermet ned vekster. Vet våre pleier å gjøre fra seg der, i tillegg til andre katter i nabolaget... Vi bor også inntil en liten skog. 

Det eneste du kan gjøre, er å tilrettelegge for plasser i egen hage de vil bruke, men det er slettes ingen garanti. 

Anonymkode: 5344f...a5c

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 3 katter. Bor i boligfelt med masse hus, barn, hunder og katter. 

Vi har 2 kattedoer på vaskerommet året rundt. Sommer som vinter. Pluss en i garasjen. 

Vi har hatt kattene og naboen i 9 år. 

Nå kom hun på døra og klaga. Var lei av kattebæsjbi blomsterbeddet sitt. Og i morres hadde hun tatt vår katt på fersken så det var ikke tvil om hvem som var synderen. 

Trasig synes jeg. 

Vi får sette en kasse ute i boden også da.... men jeg vet ikke hva mer vi kan gjøre.....

Noen gode råd for åfå kattene til å slutte å bruke blomsterbeddet til naboen som do?? 

Slutte å bare slippe dem ut uten oppsyn, for eksempel?

Hilsen kattenabo uten egen katt, men med mye uønska lort i sandkassa! 

Anonymkode: a27a2...912

Skrevet

Flytte på landet eller skaffe innekatt, da. Det er jo helt absurd å forvente at om ikke annet fungerer nå naboer akseptere bæsj i hagen fordi dere vil ha en spesifikk type kjæledyr.

Anonymkode: d653a...238

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flytte på landet eller skaffe innekatt, da. Det er jo helt absurd å forvente at om ikke annet fungerer nå naboer akseptere bæsj i hagen fordi dere vil ha en spesifikk type kjæledyr.

Så lenge det ikke er lovregulert, er det ikke noe du kan forvente. Jeg hater at naboen røyker ute, slik at jeg stinker og må inhalere røyk så det river i lungene... Men hvis jeg ikke tåler det, må jeg bosette meg slik at jeg slipper det...

Skrevet

Hva med å lage en innhegning til kattene i Hagen? Slik at de slipper å være innekatter, men også unngår å plage naboene? Og så kan man jo gå tur med kattene i sele utover det. Evt være ute sammen med dem, så man kan holde styr på dem. 

Anonymkode: f86c0...c50

Skrevet

Det finnes et middel man kan sprøyte på plasser man ikke vil at katter skal gjøre fra seg. Google det eller spør f eks hos veterinær eller Felleskjøpet 😃

Skrevet

Helt tragisk at det er lov å ha katter fritt på den måten der ! 

Anonymkode: 41ecd...52d

Skrevet

Det finnes middel som kan prøves og det er ikkje du som skal betale det. Katter har lov og ferdes ute.

Om det var din katt kan det være andre katter i bedet. Så skulde på at det er din katt som gjør det er feil for det finns andre katte. 

Anonymkode: 7eaf9...e8e

Skrevet

Is this nazi german or what?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt tragisk at det er lov å ha katter fritt på den måten der ! 

Anonymkode: 41ecd...52d

Tragisk at det finnes dyr som er til plage for andre. Tenk om vi kunne sike ut slike som rydde ut katter ,hunder, kaniner ,mus og etc.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tragisk at det finnes dyr som er til plage for andre. Tenk om vi kunne sike ut slike som rydde ut katter ,hunder, kaniner ,mus og etc.

Utrydd alle dyr inkl gullfisken.

Skrevet

Vi brukte hele pepperkorn da naboen vår klaget på våre katter. Kjøpte masse pepperkorn og spredte i blomsterbedet til naboen, ikke skadelig for plantene, lukter ikke og blir usynlig mot den mørke jorden. Kattene sluttet å gå der! 😊

Anonymkode: 6f042...7c3

Skrevet

Jeg har to katter, som desverre fant naboens blomsterbed som det perfekte toalett. Jeg kjøpte pissoff, banka på til naboen og beklaget på mine katters vegne og overrakte henne pissoff flaska. Naboen ble strålende fornøyd. I ettertid har hun kjøpt det selv. Men hun satte pris på gesten. 

Anonymkode: 6d21a...c92

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi brukte hele pepperkorn da naboen vår klaget på våre katter. Kjøpte masse pepperkorn og spredte i blomsterbedet til naboen, ikke skadelig for plantene, lukter ikke og blir usynlig mot den mørke jorden. Kattene sluttet å gå der! 😊

Anonymkode: 6f042...7c3

Det har jeg og prøvd, de bryr seg ikke i det hele tatt :(

Anonymkode: 431d7...fb0

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge det ikke er lovregulert, er det ikke noe du kan forvente. Jeg hater at naboen røyker ute, slik at jeg stinker og må inhalere røyk så det river i lungene... Men hvis jeg ikke tåler det, må jeg bosette meg slik at jeg slipper det...

Feil. Med dyrehold følger regler og lovverk; som du aksepterer i samme øyeblikk som du skaffer dyr. Nødvendig tilsyn er ett av punktene i regelverket. 

Utendørsrøyking er ikke regulert av lovverket, og bare unntaksvis av lokale bestemmelser (f eks foran inngangen til sykehuset o.l.)

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to katter, som desverre fant naboens blomsterbed som det perfekte toalett. Jeg kjøpte pissoff, banka på til naboen og beklaget på mine katters vegne og overrakte henne pissoff flaska. Naboen ble strålende fornøyd. I ettertid har hun kjøpt det selv. Men hun satte pris på gesten. 

Anonymkode: 6d21a...c92

"Gesten". 

Typisk katteeiere. Du var liksom snill og raus og ga henne dette, én gang? Og deretter overtok hun utgiftene  for dine katters etterlatenskaper? Det er visst du som bør sette pris på hennes (vedvarende) gest.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hunder er i bånd, gnagere i bur. Det er en vrangforestilling nordmenn lider av; at de har rett til å slippe kjæledyr ut på bæsjetokt i nabolaget når de til og med bor i tettbygd strøk. Burde forbys. Ha katta inne eller skaff et annet dyr.

Skrevet

Skjønner naboen godt jeg....

Anonymkode: bb66c...0c7

Skrevet
På 9.5.2018 den 17.39, Anonym bruker skrev:

Off, hvordan greier du vri det til at jeg forventer at naboen skal akseptere bæsj i hagen?? 

Seriøst??

Skrevet
På 10.5.2018 den 1.40, Anonym bruker skrev:

Skjønner naboen godt jeg....

Anonymkode: bb66c...0c7

Ja men det gjør da jeg også det, jeg lurer bare på hvordan vi kan løse dette....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...