Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #101 Skrevet 10. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Med så gigantiske skylapper og liten evne til å forstå det andre skriver, så er jeg sjeleglad barnehageansatte er mye mer kompetente til dette enn det du er Anonymkode: 34579...37c Forstår godt hva de skriver. Men jeg bare mener at de tar feil. Anonymkode: 67900...799
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2018 #102 Skrevet 10. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår godt hva de skriver. Men jeg bare mener at de tar feil. Anonymkode: 67900...799 Og det er derfor at det er lurt at man overlater de avgjørelsene til de som ser barna i barnehagen hver dag Anonymkode: 34579...37c
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2018 #103 Skrevet 11. mai 2018 På 09.05.2018 den 17.45, Fru Banderas skrev: Datteren din høres ut som at hun er på god vei til å bli en bitch. Nå er ikke jeg hi, men hvorfor sier du det? Det kan jo godt hende at det er motsatt. Den andre jenta som styrer mest. Barn som er veldig sjefete blir gjerne litt mindre populære. Voksne liker stort sett ikke slike mennesker, hvorfor skal barn gjøre det? Ikke sikkert det er slik, men i så tilfelle tenker jeg det er normalt å holde avstand. Anonymkode: 22a54...930
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #104 Skrevet 10. september 2018 Da har Ida gått i bhg i 4 uker og hun har forandret seg totalt! Hun vil aldri dit, det er en kamp om morningen og hun kommer løpende og vil hjem hver ettermiddag. Tidligere ville hun aldri hjem, måtte bestandig leke ferdig først. Hun og Marius leker fint av og til når de møtes ute, men ofte finner jeg henne alene. Hun forteller at hun ikke vil være i barnehagen. Selv de voksne ser nå at hun sliter med å finne venner og at kjemien mellom den andre jenta og Ida ikke funker. Og før dere sier noe om mobbing så handler det ikke om det. De bare passer ikke sammen. Det skal visst sees på en gang til, men jeg tror de vil fortsette å prøve. Så nå har vi da gått fra å ha en glad og lykkelig jente med flere venner til å ha ei som mistrives og er sint hjemme. Anonymkode: 0efb9...c0d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #105 Skrevet 10. september 2018 Fire uker på ny avdelig er «ingenting». Det er utrolig mange barn som sliter med overgangen til stor avdeling, mange sliter i flere måneder, bl.a min sønn. Det viktigste er tett dialog med barnehagen og fremsnakking av barnehagen hjemme. Pedagogene har sett slikt før, de har gode arbeidsverktøy og genuin interesse av å få det til å fungere. Etterhvert nå starter vel lekegrupper, turgrupper og andre type inndelinger hvor barn fra samme kull er sammen. Det har ofte positiv effekt når venner savner hverandre. Men ha i tankene at Marius kanskje ikke savner Ida like mye som hun ev. savner han. Marius kan ha «gått videre». Det er tøft å stå i slike situasjoner, med en evig kamp om morgenen og et sint og frustrert barn, ingen problemer med å forstå det, jeg har vært der selv. Men, fire uker er liten tilvenningstid, det vil forhåpentligvis snu etter hvert. Anonymkode: 390bb...2a0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #106 Skrevet 10. september 2018 Altså, jeg er pedagog selv. Jeg forstår at ting tar tid. Dette er fjerde barnet vårt. Hun har ikke hatt problemer med bhg start som halvannetåring eller ulike sosiale arenaer. Og hun har vært med på mye siden hun bør født pga litt eldre søsken. Det at bhg selv ser at hun ikke har det bra og de ikke ser noen som matcher henne på avdelingen (24 barn, todelt) sier at min magefølelse var rett. Anonymkode: 0efb9...c0d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #107 Skrevet 10. september 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at bhg selv ser at hun ikke har det bra og de ikke ser noen som matcher henne på avdelingen (24 barn, todelt) sier at min magefølelse var rett. Så i barnehagen er det bare tre barn ditt barn tåler å leke med? Så kjipt! Ja, da har barnehagen litt av hvert å jobbe med! Høres ut som det burde være fokus på å splitte veldig små lekegrupper av bestevenner som kun kan leke med hverandre og ikke skaffer seg sosial kompetanse på å utvide horisonten sin. Men jeg skjønner det er tøft for dere, og det virker jo på den positive siden som om barnehagen deres ser at det er noen problemer, så da finner de nok noen "motgifter" etterhvert! Anonymkode: f18ca...9c1
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #108 Skrevet 10. september 2018 Det er ko tydelig st Marius har mistet interessen, siden hun står alene når hun er ute. Sannsynligvis så ville han mistet interessen uansett. Hvordan føler Ida seg nå? Ikke så veldig bra? Ypperlig anledning til å lære seg hvordan andre har det, da ingen brydde seg om at den andre jenta var utenfor klikken. Dette gjelder både Ida, og hennes mor
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #109 Skrevet 10. september 2018 5 minutter siden, Evablaum skrev: Det er ko tydelig st Marius har mistet interessen, siden hun står alene når hun er ute. Sannsynligvis så ville han mistet interessen uansett. Hvordan føler Ida seg nå? Ikke så veldig bra? Ypperlig anledning til å lære seg hvordan andre har det, da ingen brydde seg om at den andre jenta var utenfor klikken. Dette gjelder både Ida, og hennes mor Jeg er faktisk litt enig med deg, og det er en opplysning jeg ikke hadde fått med meg ser jeg. Anonymkode: 34579...37c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #110 Skrevet 10. september 2018 24 minutter siden, Evablaum skrev: Det er ko tydelig st Marius har mistet interessen, siden hun står alene når hun er ute. Sannsynligvis så ville han mistet interessen uansett. Hvordan føler Ida seg nå? Ikke så veldig bra? Ypperlig anledning til å lære seg hvordan andre har det, da ingen brydde seg om at den andre jenta var utenfor klikken. Dette gjelder både Ida, og hennes mor Ja, altså hun leker med Marius, når de er ute sammen, men det er ikke hver dag. Den jenta som visstnok var utenfor de fire andre har ikke kjemi med dem. De tre andre guttene går på en annen todelt avdeling med 24 barn. Anonymkode: 0efb9...c0d
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #111 Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, altså hun leker med Marius, når de er ute sammen, men det er ikke hver dag. Den jenta som visstnok var utenfor de fire andre har ikke kjemi med dem. De tre andre guttene går på en annen todelt avdeling med 24 barn. Anonymkode: 0efb9...c0d Nå er det din jente som ikke har kjemi med de andre i avdelingen sin.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #112 Skrevet 10. september 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, altså hun leker med Marius, når de er ute sammen, men det er ikke hver dag. Den jenta som visstnok var utenfor de fire andre har ikke kjemi med dem. De tre andre guttene går på en annen todelt avdeling med 24 barn. Anonymkode: 0efb9...c0d Og da er det greit å holde utenfor? Anonymkode: 34579...37c
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #113 Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og da er det greit å holde utenfor? Anonymkode: 34579...37c Selvsagt er det greit. Så lenge det ikke er hi sin lille Ida.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #114 Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Evablaum skrev: Nå er det din jente som ikke har kjemi med de andre i avdelingen sin. Ja, fordi hun går på tilnærmet ren jenteavdelingen. Hun hadde venner, men de splitta opp fordi de mente hun skulle ha bedre utbytte av å leke med jentene. Hun har lekt litt med jentene som er førskolebarn, men de blir jo også skilt fra hverandre pga førskoleklubb og slikt. Selv bhg sier jo at kun 2 treåringer var ikke lurt på dn avdeling fordi det er for sårbart. Anonymkode: 0efb9...c0d
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #115 Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, fordi hun går på tilnærmet ren jenteavdelingen. Hun hadde venner, men de splitta opp fordi de mente hun skulle ha bedre utbytte av å leke med jentene. Hun har lekt litt med jentene som er førskolebarn, men de blir jo også skilt fra hverandre pga førskoleklubb og slikt. Selv bhg sier jo at kun 2 treåringer var ikke lurt på dn avdeling fordi det er for sårbart. Anonymkode: 0efb9...c0d Alternativet ditt var jo 4-1
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #116 Skrevet 10. september 2018 2 minutter siden, Evablaum skrev: Selvsagt er det greit. Så lenge det ikke er hi sin lille Ida. Kranglefanter!! selvsagt er det IKKE greit. Hun hadde ikke kjemi med de tre guttene eller min datter. Hun lekte likevel mye med de som var året/halvåret yngre ifjor. Det var jo ikke sånn at den jenta var alene i bhg. Anonymkode: 0efb9...c0d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #117 Skrevet 10. september 2018 6 minutter siden, Evablaum skrev: Alternativet ditt var jo 4-1 Hvor har jeg skrevet det? Anonymkode: 0efb9...c0d
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #118 Skrevet 10. september 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvor har jeg skrevet det? Anonymkode: 0efb9...c0d Første innlegget. Det var foreldrene til guttene og du som reagerte på fordelingen. Snakket du med foreldrene til den andre jenta? Tviler
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #119 Skrevet 10. september 2018 14 minutter siden, Evablaum skrev: Første innlegget. Det var foreldrene til guttene og du som reagerte på fordelingen. Snakket du med foreldrene til den andre jenta? Tviler Nei, jeg skriver ikke 1-4 der. Jeg skriver at de skiller bestevenner/gode venner. Jeg spurte bhg om ikke de kunne få en gutt eller to over, evt løse det på en måte hvor alle fikk noen. Da begynte de å snakke om kjønnsdelingen. Dette blir for dumt. Poenget er bare at de skilte 5 barn hvor 4 hadde gode relasjoner. Det har vel ikke vært lett for hun siste å bli skilt fra sine venner heller, selv om de var yngre. Barn er forskjellige, man kan ikke tvinge de til å leke sammen. Bhg ser nå at det var dumt det de gjorde, men likevel vil de nå fortsette. Det er jo greit, for nå prøver de å hjelpe barna med relasjonene. Min datter liker å leke med gutter, jeg synes det er urettferdig for henne OG alle andre barn som kommer etter at de kjønnsdeler 3-6 åringer. Når et barn uttrykker sterk og tydelig misnøye skal det taes alvorlig, uansett. De er mennesker med tanker, følelser og personlighet. Anonymkode: 0efb9...c0d
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #120 Skrevet 10. september 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Nei, jeg skriver ikke 1-4 der. Jeg skriver at de skiller bestevenner/gode venner. Jeg spurte bhg om ikke de kunne få en gutt eller to over, evt løse det på en måte hvor alle fikk noen. Da begynte de å snakke om kjønnsdelingen. Dette blir for dumt. Poenget er bare at de skilte 5 barn hvor 4 hadde gode relasjoner. Det har vel ikke vært lett for hun siste å bli skilt fra sine venner heller, selv om de var yngre. Barn er forskjellige, man kan ikke tvinge de til å leke sammen. Bhg ser nå at det var dumt det de gjorde, men likevel vil de nå fortsette. Det er jo greit, for nå prøver de å hjelpe barna med relasjonene. Min datter liker å leke med gutter, jeg synes det er urettferdig for henne OG alle andre barn som kommer etter at de kjønnsdeler 3-6 åringer. Når et barn uttrykker sterk og tydelig misnøye skal det taes alvorlig, uansett. De er mennesker med tanker, følelser og personlighet. Anonymkode: 0efb9...c0d Forresten så vet jeg ikke hvem foreldrene til den jenta er. De har ikke vært med på foreldremøter og de leverer tidligere enn meg og henter tidlig. Anonymkode: 0efb9...c0d
Evablaum Skrevet 10. september 2018 #121 Skrevet 10. september 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, jeg skriver ikke 1-4 der. Jeg skriver at de skiller bestevenner/gode venner. Jeg spurte bhg om ikke de kunne få en gutt eller to over, evt løse det på en måte hvor alle fikk noen. Da begynte de å snakke om kjønnsdelingen. Dette blir for dumt. Poenget er bare at de skilte 5 barn hvor 4 hadde gode relasjoner. Det har vel ikke vært lett for hun siste å bli skilt fra sine venner heller, selv om de var yngre. Barn er forskjellige, man kan ikke tvinge de til å leke sammen. Bhg ser nå at det var dumt det de gjorde, men likevel vil de nå fortsette. Det er jo greit, for nå prøver de å hjelpe barna med relasjonene. Min datter liker å leke med gutter, jeg synes det er urettferdig for henne OG alle andre barn som kommer etter at de kjønnsdeler 3-6 åringer. Når et barn uttrykker sterk og tydelig misnøye skal det taes alvorlig, uansett. De er mennesker med tanker, følelser og personlighet. Anonymkode: 0efb9...c0d Du får det til å høres som at din datter og hun fremmede er de to eneste barna i avdelingen. Du må virkelig lære din datter å bygge seg nye relasjoner, ellers vil hun slite.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2018 #122 Skrevet 10. september 2018 4 minutter siden, Evablaum skrev: Du får det til å høres som at din datter og hun fremmede er de to eneste barna i avdelingen. Du må virkelig lære din datter å bygge seg nye relasjoner, ellers vil hun slite. Du vrir ting slik du vil ha det. Jeg har skrevet flere steder om andre barn. Men du har kanskje ikke lest det? Jeg gidder ikke diskutere med deg. Anonymkode: 0efb9...c0d
Evablaum Skrevet 11. september 2018 #123 Skrevet 11. september 2018 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Du vrir ting slik du vil ha det. Jeg har skrevet flere steder om andre barn. Men du har kanskje ikke lest det? Jeg gidder ikke diskutere med deg. Anonymkode: 0efb9...c0d Jeg skriver ikke at du sier at det er kun de to, jrg skriver at du får det til å virke slik.. Du må hjelpe datteren din i å danne seg nye relasjoner. Trygge henne hjemme. Framsnakke bhg og barna i ny avd. Invitere med barn hjem. Akkurat høres dere ut som to 3- åringer som kun sitter og furter. Da blir det vanskelig da.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #124 Skrevet 11. september 2018 Hvis det ikke er ett eneste barn Ida liker å leke med blant 23 andre, ville jeg begynt å lure på hvor «problemet» ligger. Ser at kun to 3-åringer på avd kan bli feil, men det er jo 22 andre barn der de kan leke med.. Anonymkode: 390bb...2a0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2018 #125 Skrevet 11. september 2018 Okey... Hi Jeg skjønner deg godt jeg ! Jeg husker jeg var litt stresset selv da min gikk over på stor avdeling. Hun hadde flere problemer og Heldighvis fikk hun bestevenninnen sin over på samme avd på stor. De var 7 jenter, så alle lekte godt sammen. Men ! Nå har hun begynt i 1. Klasse. Siden dag én er det klikker. Jenta mi er den eneste som ikke kjenner noen av de andre jentene, så de som kjenner hverandre holder sammen i små grupper. Ser det er vanskelig å komme inn i de klikkene. Lærerene er sååå flinke ! De splitter opp alle klikkene i klasserommet , og forklarer barna at alle må leke med hverandre. Ellers blir noen stående utenfor.( Jeg var inne i klasserommet første dagen og så dette.) Så nå er jenta mi venn med alle jentene 😊 Så takk og lov at de voksne i bhg og lærerene splitter opp bestevennene. Man kan være venner med flere enn en og to. 😊 Anonymkode: f504e...58d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå