Gå til innhold

Kjøpe bil privat eller hos forhandler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere gjort? 

Står mellom 2 biler. forhandler bil er 2007 modell som er gått158 000 km til 79 000 kr med 3 mnd garanti . Privat salg bilen er 2008 modell og har gått 219 000 km til 40 000 pluss omregistrering. Ellers er det samme bil og samme motor. Bilen som selges privat er skifta endel slitedeler ++ og kan fremlegge kvittering på alt, noe som fremstår veldig ryddig og positivt. 

Vi har egentlig max beløp på 75 000 kr, så den hos forhandler sprenger budsjettet. Kjøper vi privat (må så klart se på den først og sånn) har vi ca 30 000 igjen som vi kan bruke på andre ting noe vi sårt trenger. 

Har dere gode erfaringer med privat kjøp av bil? Ville dere tatt sjansen?

Anonymkode: 0745c...7f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den prisklassen ville jeg kjøpt privat. Få NAF test av den private. 

Anonymkode: 1b355...795

Skrevet

Vi heller mot det vi også, er jo snakk om en billig bil, og nesten halve prisen av den hos forhandler. Men synes det er litt skummelt også for vi har alltid tidligere brukt forhandler, da har vi og kjøpt biler til over 100 000

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva ville dere gjort? 

Står mellom 2 biler. forhandler bil er 2007 modell som er gått158 000 km til 79 000 kr med 3 mnd garanti . Privat salg bilen er 2008 modell og har gått 219 000 km til 40 000 pluss omregistrering. Ellers er det samme bil og samme motor. Bilen som selges privat er skifta endel slitedeler ++ og kan fremlegge kvittering på alt, noe som fremstår veldig ryddig og positivt. 

Vi har egentlig max beløp på 75 000 kr, så den hos forhandler sprenger budsjettet. Kjøper vi privat (må så klart se på den først og sånn) har vi ca 30 000 igjen som vi kan bruke på andre ting noe vi sårt trenger. 

Har dere gode erfaringer med privat kjøp av bil? Ville dere tatt sjansen?

Den private har gått veldig langt da, er det dieselbil? Jeg har ikke så greie på bil. så jeg turte ikke å kjøpe privat når jeg kjøpte den siste bilen min. men sier som en av de andre her, ta en kjøpstest hos Naf, det er lurt uansett hvem du kjøper den hos. jeg gjorde det, og forhandler fikset flere småfeil som ikke var kommet frem før

Anonymkode: f002e...b24

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den private har gått veldig langt da, er det dieselbil? Jeg har ikke så greie på bil. så jeg turte ikke å kjøpe privat når jeg kjøpte den siste bilen min. men sier som en av de andre her, ta en kjøpstest hos Naf, det er lurt uansett hvem du kjøper den hos. jeg gjorde det, og forhandler fikset flere småfeil som ikke var kommet frem før

Anonymkode: f002e...b24

Ja er diesel. Synes ikke det er sånn ekstremt langt for den årsmodell, nå har vi en 2002 modell som rundet 300 000 snart og har mange gode år foran seg ennå. 

Kansje lurt med en NAF test som dere sier. Men holder det å ta det etter kjøp eller kan vi kreve at selger gjør det før vi kommer å ser på bilen? Er ett par timer fra her vi bor så vil itilfelle ta med bilen hjem samme dag hvis vi bestemmer oss for å kjøpe etter å ha sett den og prøvekjørt 

Skrevet

I den prisklassen trur jeg ikke det har så stor betydning.garatinen vil kun dekke noen få ting når bilen er såpass gammel og kjørt langt.så ville heler ha kjøpt privat 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...