Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #1 Skrevet 9. mai 2018 Skjønner at det dreier seg om foreldrenes toleranse, tålmodighet osv. At om man stresser om morgenen for å komme i bhg og på jobb og blir sint og stresset så må en jobbe med seg selv. Ungen gjør ikke noe «galt»? Man må sette av mer tid og ha tålmodighet, ikke bli sint? Men i mange situasjoner når ungene tuller er jo dette vanskelig? De kan jo ikke få liv å bare tulle å dra ut tiden heller? Noen som kan forklare og gi litt eksempler, for jeg hører mye haimusikk for tiden, men ser ikke hvordan jeg skal endre på det.., Anonymkode: 9930b...f99
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #2 Skrevet 9. mai 2018 ???????????????????????? Anonymkode: c6a7b...115
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #4 Skrevet 9. mai 2018 Circle of Security foreldrekurs. COS. Anonymkode: 9930b...f99
Mumua Skrevet 9. mai 2018 #5 Skrevet 9. mai 2018 Prøv å planlegg bedre så du kan eliminere mest mulig stressfaktorer i overgangssituasjoner. Vær tydelig mot barnet og gå ned på barnets høydenivå når du gir beskjeder. Vi hører alle haimusikk, må bare øve og øve til du finner det som fungerer for dere. Barn må jo settes grenser for, du skal selvfølgelig ikke tenke at det kun er du som er problemet. Men tenk hvordan du håndterer barnet i situasjonen og tenk at i en viss alder fra ca 2 år til 14 år (😅)så speiler de stresset ditt og blir ofte enda vrangere. Men selv om jeg gjør det jeg kan for å unngå slike situasjoner så skjer det jo at jeg tar 2-åringen over skuldra og bærer henne med om vi har det travelt og hun går i vranglås.
eplekart11&snørose14 Skrevet 9. mai 2018 #6 Skrevet 9. mai 2018 Haimusikk-begrepet, det er vel at du føler utrygghet - når dette slett ikke egentlig passer inn i situasjonen. Altså at barna bråker, det trigger noen erfaringer hos deg som slår på FULL alarm. Kanskje du er vokst opp med at bråking var helt uakseptabelt. Så slår du hardt ned på det hos dine barn - selv om det kanskje ikke gjør noe i deres tilfelle (de forstyrrer ikke naboer, du kan ta deg en luftetur ut selv etc). Mange gode videoer hos https://www.folkom.no/barn som forklarer COS bedre enn jeg klarer. Men veldig interessant tema!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #7 Skrevet 9. mai 2018 Haimusikk er når ditt indre sender signaler om at situasjonen er vanskelig p håndtere. Ofte fordi en selv fikk mangelfull læring på det feltet som barn. Feks din mor ropte til deg når hun ble sint. Ungen din roper til deg og du tåler det ikke pga din barndom og reagerer med å bli sint på barnet. Man må lære seg å kjenne igjen mønsteret, lytte til "din haimusikk" og finne strategier på å reagere annerledes. Som feks jeg prøver å tenke, det er ikke barnet jeg egentlig er sint på nå, jeg er sint fordi jeg føler jeg ikke får til situasjonen, da er det ikke rett å ta det ut på barnet. Anonymkode: ee0af...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå