Gå til innhold

Kan jeg spise beef jerky når jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååå sugen på beef jerky og jeg leste bakpå pakken at det er « cooked, smoked and dried».. Bør være innafor da? Er jo ikke rått ...,

Ka du trur?? Kan jeg koooose meg med en pakke nå og da?

Anonymkode: 7131a...807

Skrevet

Det er ikke varmebehandlet tilstrekkelig, og kan derfor inneholde listeria.

Hvorvodt du er villig til å ta risikoen og «koooose deg med en pakke nå og da» er en vurdering du selv må ta.

Anonymkode: 69687...9f4

Skrevet

...og jo, det er rått kjøtt. Det er bare tørket på lav varme.

Skrevet

Ja må vel ha vært varmebehandlet over 70 grader... men det står det jo klart ikke noe om. Tenkte at hvis det sto cooked så betyr det gjennomkokt og siden det er et amerikansk merke så ville jeg trudd de ville sikre seg .

spiste nemlig 1pk sånn i går fordi det sto at det er varmebehandlet .. men ble da selvfølgelig usikker.. var liksom for godt til å være sant.

Får høre med legen og håpe det går bra med den ene pakka.

HI

Skrevet

det kan du

Anonymkode: c5a9b...c21

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Avoid dried meats, such as beef jerky.»

https://www.cigna.com/healthwellness/hw/medical-topics/toxoplasmosis-during-pregnancy-tn7481

Anonymkode: 83c2b...d7f

Ja mange merker av beef jerky er kun tørket og ikke varmebehandlet. Så det vet jeg man skal holde seg unda i likhet med spekemat som ikke er varmebehandlet.

nå var det akkurat dette merket fra Jacks Links hvor det stør at det er cooked and dried. 

Men får høre med legen. Spiser ikke mer før jeg vet mer.

Hi

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja mange merker av beef jerky er kun tørket og ikke varmebehandlet. Så det vet jeg man skal holde seg unda i likhet med spekemat som ikke er varmebehandlet.

nå var det akkurat dette merket fra Jacks Links hvor det stør at det er cooked and dried. 

Hi

Send leverandøren Mail og spør om produksjonsmetoden da vel?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi

Tror ikke legen din er ekspert på beef jerky? Er vel bedre å spørre produsenten.

Anonymkode: 77d07...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...