Gå til innhold

Sosiale arrangementer med jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deltar dere på fester, julebord og lønningspils på jobb? 

Jeg deltar aldri. Det er sikkert hyggelig og sånn, men har tre barn med samboer som jeg føler tar opp all min tid. Han har to fra før og vi et sammen. Han jobber mye på kvelder og i helgene og mye av tiden min går med til å stille opp på alle mulige aktiviteter. Vi har alle barna her fulltid fordi hans barn ikke har noen mor. Jeg fungerer derfor som deres mamma. Det er stadig mas og forventning fra kollegaer om å stille opp på sosiale sammenkomster, men når jeg endelig har tid til å være alene eller sammen med min mann så vil jeg ikke dra på fest. Er det veldig dumt? 

Anonymkode: 04f97...ff8

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er akkurat som deg. Trives godt på jobb, men prioriterer familien på fritiden. Jeg tenker at det må være helt greit.

Anonymkode: 3747f...d20

Skrevet

Deltar nesten aldri på slikt, jobber i helsevesenet og må jo allerede være borte oftere enn hver tredje helg fra familien.

Anonymkode: 5796c...2fe

Skrevet

Jeg er veldig glad i sosiale ting med kolleger, men jeg har bare ett hjemmeboende barn, og hun er stor. Ville helt sikkert ikke prioritert det (eller orket!) dersom jeg hadde hatt små barn. Dette bestemmer du helt selv! Det er jo ment å skulle være hyggelig, ikke et ork.

Anonymkode: b8cad...43d

Skrevet

Deltar på det jeg har mulighet og ork til. Prøver mest mulig. For meg betyr det mye å pleie det kollegiale, og har fått flere venner blant kollegaer. 

Skrevet

Hvor ofte jeg er med, kan variere, og det er ikke så veldig ofte vi har ting som forgår, men jeg prøver av og til når det passer sånn. Men helger er generelt ganske "hellig" hos oss, så selv om jeg synes at det er veldig hyggelig å være sosial med kollegene mine, så er det kun når det passer for familien. 

Annonse

Skrevet

Hadde det vært helt opp til meg hadde jeg ikke gått på noe sosialt lenger på kvelden. Jeg synes kollagene mine er hyggelige, men de er ikke bestevennene mine og jeg ser dem hver dag på jobb. Men jeg kommer rett som det er allikevel, fordi jeg føler meg forpliketet overfor jobb til å delta på noe. 

Hadde tidlgere en jobb der representasjon og sosial akitivtet utenom arbeidstid var en sentral del av jobben, og har nok litt av denne holdningen innabords ennå. At det er forventet av meg og en del av jobben.

Anonymkode: 9722e...b5d

Skrevet

Der jeg jobbet før, unngikk jeg det så mye som mulig. Var på to julebord på 11 år. Det var greie og blide folk der, men jeg følte null tilknytning eller vennskap med dem.

Der jeg jobber nå, er jeg venn med flere av kollegene også privat. Så jeg går på så mye jeg kan og rekker av sosiale ting.

Anonymkode: f3311...1bd

Skrevet

Jeg synes man bør gjøre en innsats for å stille til julebord. Sommerfest o.l bør delta om man kan. Lønningspils er (som regel) for de uten bil og barn. Det er viktig å treffe kollegaer litt utenom jobbarenaen også. Det øker takhøyden betraktelig og styrker kommunikasjonen. Ser stor forskjell på de som har vært på julebordet og de som har hoppet over. Samholdet er anerledes og kommunikasjonen flyter mye lettere.

Anonymkode: c6b36...3a3

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes man bør gjøre en innsats for å stille til julebord. Sommerfest o.l bør delta om man kan. Lønningspils er (som regel) for de uten bil og barn. Det er viktig å treffe kollegaer litt utenom jobbarenaen også. Det øker takhøyden betraktelig og styrker kommunikasjonen. Ser stor forskjell på de som har vært på julebordet og de som har hoppet over. Samholdet er anerledes og kommunikasjonen flyter mye lettere.

Anonymkode: c6b36...3a3

Det er slett ikke sikkert. Det kan meget godt hende at slike sosiale treff bare sementerer de klikkene og vennskapene som allerede fins, og at de som hopper over julebordet har en grunn til det.

Skrevet

Jeg er alene med to barn så mine muligheter er begrenset. Det vet kollegene, så det er ingen sure miner for at jeg ikke møter. Før jeg fikk barn var jeg med på det meste. Det som irriterer meg med slike ting er at de som arrangerer det hos oss er damer i 50-åra hvor barna har flyttet ut og de er desperate etter å komme seg litt vekk hjemmefra. De presser på og presser på og har vanskelig for å akseptere om man ikke kan delta. De mener at vi må ha overnattingstur hver høst og gjerne før sommeren også. Og i alle fall en blåtur. Og så selvfølgelig julebord, påskefest, karneval og hva de nå ellers finner på. Det blir ganske voldsomt.

Anonymkode: 1f99c...6c1

Skrevet

Jeg har også tre små barn.

Deltar når jeg har anledning, som regel alltid på julebord og sommerfest. Mann og barn klarer seg helt fint uten meg et par kvelder i året. Og for min del er det viktig å være litt sosial og leve "voksenlivet" selv om jeg har barn..

Anonymkode: dab42...d57

Skrevet

Jeg deltar sjelden på slike sammenkomster, og det har ingenting med mann og barn å gjøre, men rett og slett for at jeg syns sånt er dørgende kjedelig og et slit. Jeg liker ikke å feste, og unngår det i så godt som alle sammenhenger uansett. Jeg er gode venenr med flere på jobben, men vi klarer fint å være sosiale på andre måter.

Anonymkode: 37e0f...957

Annonse

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tre små barn.

Deltar når jeg har anledning, som regel alltid på julebord og sommerfest. Mann og barn klarer seg helt fint uten meg et par kvelder i året. Og for min del er det viktig å være litt sosial og leve "voksenlivet" selv om jeg har barn..

Det går an å leve voksenlivet med andre venner selv om man ikke er mer på julebord med jobben. Jeg treffer venner stadig vekk, men kollegaene mine ser jeg nesten hver eneste dag. 

Hi

Skrevet

Nei, aldri. Jeg ser dem allerede oftere enn jeg ser min egen familie, og i alle fall mye mer enn jeg ser mine venner. På fritiden prioriterer jeg familie først, deretter venner. 

Skrevet

Jeg elsker sånne sammenkomster og det skal være noe veldig spesielt som skjer på privaten for at jeg skal stå over. Jobber i bhg og har verdens beste kolleger,  men vi har veldig liten tid til å være private på jobb, så da er det utrolig koselig å kunne slarve og kose oss sammen en hel kveld 😊

Anonymkode: bbd04...628

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går an å leve voksenlivet med andre venner selv om man ikke er mer på julebord med jobben. Jeg treffer venner stadig vekk, men kollegaene mine ser jeg nesten hver eneste dag. 

Hi

Det er helt legitimt :)

men da bør du ikke bruke barn og samboer dim unnskyldning for å ikke være sosial med kolleger. Du argumenterte med ar du vil være hjemme når du endelig har fri. Nå lanserer du et nytt argument; nemlig at du HELLER vil være sosial ned venner framfor kolleger. 

Altså; helt legitimt, men vær nå ærlig på det! 

Skrevet

Nei, aldri. Jeg har sosial angst, og på sånne sosiale sammenkomster der mange kollegaer er med, trekker jeg meg enda mer inn i skallet mitt enn til vanlig. Sliter nok med å sitte på pauserommet med den gjengen der, så trenger ikke flere treffpunkt der jeg føler meg sosialt mislykket... 

(ja, jeg går i terapi for dette, men det er ikke en mirakelkur).

Anonymkode: 3921f...17b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt legitimt :)

men da bør du ikke bruke barn og samboer dim unnskyldning for å ikke være sosial med kolleger. Du argumenterte med ar du vil være hjemme når du endelig har fri. Nå lanserer du et nytt argument; nemlig at du HELLER vil være sosial ned venner framfor kolleger. 

Altså; helt legitimt, men vær nå ærlig på det! 

Kan ikke se at hun motsier seg selv. Hvis man knapt nok får tid med familien, og i alle fall lite tid med egne private venner, så står sosialt liv med kollegene nederst på lista. Der fins en pri 1, pri 2 og deretter en pri 97. Og jeg leser henne som at familien er pri 1, og dersom det på noen måte fins tid tilbake til voksenkontakt, så skal det i så fall dreie seg om de vennene man selv har valgt; ikke folk man tilfeldigvis jobber med.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deltar dere på fester, julebord og lønningspils på jobb? 

Jeg deltar aldri. Det er sikkert hyggelig og sånn, men har tre barn med samboer som jeg føler tar opp all min tid. Han har to fra før og vi et sammen. Han jobber mye på kvelder og i helgene og mye av tiden min går med til å stille opp på alle mulige aktiviteter. Vi har alle barna her fulltid fordi hans barn ikke har noen mor. Jeg fungerer derfor som deres mamma. Det er stadig mas og forventning fra kollegaer om å stille opp på sosiale sammenkomster, men når jeg endelig har tid til å være alene eller sammen med min mann så vil jeg ikke dra på fest. Er det veldig dumt? 

Hvorfor skulle det være dumt? Du gjør det som er rett for deg og din familie. Man kan ikke tilfredsstille alle. Sånn vil det alltid være

Anonymkode: 0d00e...e6a

Skrevet

Får stort sett med meg julebord, men takker nei til det meste av andre jobbfester/lønningspils etc. Jobber turnus og føler jeg allerede er mye borte fra mann og barn kvelder og helger. Synes det er vanskelig å bruke frikvelder på jobb.

Av samme grunn takker jeg nei til mye sosialt med venninner også. 

Anonymkode: ae583...df1

Skrevet

Elsker å være med på alt som er gøy!! Har 3 barn og en mann som jobber mye så jeg tar det jeg får av sosial input!

Anonymkode: ff8e2...c79

Skrevet

Ja, viktig og gjøre ting alene en gang i blandt også

Anonymkode: 2619e...def

Skrevet

Ja, jeg prøver å delta. Og jeg synes det er litt trist at "favoritt"kollegaene mine er de som aldri deltar. Vi er nemlig ikke "der" at vi møtes privat, men skulle gjerne hatt en mulighet til å treffe de utenom en travel arbeidsdag.

Anonymkode: 70a7a...ad3

Skrevet

Ja, jeg prøver å få det til. Vi har ikke så mange sosiale arrangementer, så prøver å få med meg det som er. Vi er ikke så mange, og jeg har hyggelige kollegaer. Og så møter man folk på en litt annen måte når det er utenom jobb, noe som igjen gir et hyggeligere arbeidsmiljø. 

Men hvis jeg jobbet sammen med en masse unge folk som gikk ut sammen hele tida, så hadde jeg nok ikke blitt med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...