Gå til innhold

Muslimske navn til hvite barn?

Anbefalte innlegg

Hei, dere! Nå er det slik at jeg og mannen min (som har konvertert til islam) sliter med å finne navn til sønnen vår, som kommer i august. 
Mannen min vil ikke at sønnen vår skal ha et typisk norskt navn, og vi heter Hansen til etternavn. Så da spør jeg som så; hva synes dere om muslimske navn til hvite/kristne barn? f.eks Mohammed Hansen da. Andre navn vi har på listen er Ali, Abdullah, Ahmed. Blir det rart? Og har dere forslag til andre muslimske navn som kanskje klinger litt bedre med Hansen?

Anonymkode: c5179...caf

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144347414-muslimske-navn-til-hvite-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis barnet skal vokse opp i Norge ville jeg definitivt gått for et navn som er like vanlig på norsk som i muslimske land. "Mohammed" har betydelig større vanskeligheter med å få seg jobb enn det "Lars" har. Synd, men sånn er det. Det er ingen som tror dere er mindre muslimer selv om dere velger et navn som ikke lyser muslim i lang vei. Det finnes mange navn som fungerer både som et muslimsk navn og et norsk et. Ville heller gått for noe som Aaron, Benjamin/Benyamin eller Jonas.

Anonymkode: d3e7b...39d

Annonse

Det finnes da flere muslimske navn  som er fine !   Vær litt kreativ. Jeg er 100 prosent  ikke muslimsk men datteren min har navn som fungerer fint  både muslimsk og ikke.

av nyskjærringhet hvorfor har dere konventet?  

Anonymkode: 2f522...526

«Muslimske navn til hvite barn...» 

-Altså, du vet at det ene ikke utelukket det andre , sant? 🤨😏

Prøver du å spørre om navn fra Midtøsten , eller fra religionen muslimisme, kan passe vestlige av utseende og med vestlige etternavn, så finnes det flere navn en «Muhammed» og «Ali» å velge mellom...

Anonymkode: 44106...827

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Muslimske navn til hvite barn...» 

-Altså, du vet at det ene ikke utelukket det andre , sant? 🤨😏

Prøver du å spørre om navn fra Midtøsten , eller fra religionen muslimisme, kan passe vestlige av utseende og med vestlige etternavn, så finnes det flere navn en «Muhammed» og «Ali» å velge mellom...

Anonymkode: 44106...827

Muslimisme?!?!! Jeg dævver!😂😂😂

Anonymkode: cd2ce...47b

Hva betyr muslimsk navn? De navn du ramset,er fra MidtØsten. Du vet vel at det finnes hvite muslimer med navn som er fra det landet de kommer fra. 

Forslag:

Elias

Adil som noen nevnte

Imran

Kaan (Kian?)

Adam

Edin

Din (Deen?)

Anonymkode: c9410...cc1

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så da spør jeg som så; hva synes dere om muslimske navn til hvite/kristne barn?

Jeg skjønner ikke, er dere ikke muslimer da? Eller er det bare mannen din? Uansett, sjekk ut bosniske navn. Mamge fine der.

Anonymkode: 0ed3e...ba0

Er det ingen av dere som ser at hovedinnlegget LYSER troll?

To norske som har beholdt etternavnet Hansen og vil gi barna veldig muslimske navn som Abdullah eller Mohammed, lite troverdig.

De som konverterer velger gjerne navn il barna som fungerer godt på begge språk. Adam, for eksempel. I tillegg er ofte en av ektefellene fra et muslimsk land

Dette er trolling for å provosere

Anonymkode: 7be20...fa0

Kjenner et muslimsk par med pakistansk etternavn som har valgt mindre "muslimske" navn enn f eks Ali og Muhammed. De valgte navn som fungerer både i hjemlandet og i Norge (i tillegg til at navnene også fungerer bra på engelsk).

Dere begrenser dere jo veldig hvis dere skal velge mellom Ali, Ahmed, og Muhammed. I tillegg til at dere begrenser fremtidige jobbmuligheter for barnet.

Hva tenker dere på? Som andre skriver, CV til Ali Hansen ender nok litt lenger nede i bunken enn Arild Hansen. Arild kan være like mye muslim uansett navn. Mange muslimer jeg kjenner har navn som på deres språk betyr: hav, offiser, delfin, blomst osv, men de er ikke verre eller bedre enn andre for den saks skyld. La religion være privat også for deres barn.  

Anonymkode: 10ae8...977

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...