Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #26 Skrevet 7. mai 2018 Hæ? Bortsett fra annenhver helg og tre uker om sommeren har jeg barnet mitt selv hele tiden. Det er om å gjøre for meg å sørge for at barnet mitt får den tiden med far som det ønsker seg. Anonymkode: 63b74...6ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #27 Skrevet 7. mai 2018 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det om å gjøre for dere å ha ungene minst mulig? Anonymkode: 245a9...b06 Hæ? Bortsett fra annenhver helg og tre uker om sommeren har jeg barnet mitt selv hele tiden. Det er om å gjøre for meg å sørge for at barnet mitt får den tiden med far som det ønsker seg. Anonymkode: 63b74...6ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #28 Skrevet 7. mai 2018 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: På hvilke grunnlag trekker du den slutningen på? Anonymkode: e5971...89b For det virker veldig sånn. Ikke jeg som skrev over. Anonymkode: 889cf...b0e
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #29 Skrevet 7. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: For det virker veldig sånn. Ikke jeg som skrev over. Anonymkode: 889cf...b0e Slik er det ikke. Jeg prøver å skaffe barnet mitt den tiden det ønsker med faren sin. Anonymkode: 63b74...6ad
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #30 Skrevet 7. mai 2018 Hos alle jeg kjenner med helgesamvær utgår fars helg(er) når mor har sine ferieuker med barna. Anonymkode: 53f56...90a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #31 Skrevet 7. mai 2018 Hvordan er det best for barnet ditt å ordne ferien, Hi? Det er det som bør være utgangspunktet - ikke det at far ønsker barnet sitt minst mulig. Om det er slik at far ønsker barnet sitt minst mulig, da tenker jeg det er på tide å gå tilbake til familievernkontoret og ta en runde for å se om far kanskje kan få et syn på sin farsrolle som er bedre for barnet. Anonymkode: 06bb3...36e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #32 Skrevet 8. mai 2018 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er det best for barnet ditt å ordne ferien, Hi? Det er det som bør være utgangspunktet - ikke det at far ønsker barnet sitt minst mulig. Om det er slik at far ønsker barnet sitt minst mulig, da tenker jeg det er på tide å gå tilbake til familievernkontoret og ta en runde for å se om far kanskje kan få et syn på sin farsrolle som er bedre for barnet. Anonymkode: 06bb3...36e Det beste for barnet er oppdelte uker pluss vanlig samvær mellom. Barnet er allerede veldig lei seg over å se faren lite så jeg føler det er viktig å legge til rette for ekstra samvær i tilegg til vanlig samvær. Far nekter å møte på fvk fordi han føler de alltid tar mitt parti... Anonymkode: 63b74...6ad
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #33 Skrevet 8. mai 2018 På 7. mai 2018 den 10.04, Anonym bruker skrev: Vi har alltid delt opp de tre ukene pga fars jobb og utfordringer barnet har. Det jeg spør om er hvordan DERE pleier å gjøre det, ikke hva som er "vanlig". Anonymkode: 63b74...6ad Jøss. Aggressiv? Vi tar hele ferien på rappen, noen uker med meg, noen med far. Det er ferie, så vi følger ikke vanlig turnus da. Anonymkode: f3517...21f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #34 Skrevet 8. mai 2018 På 7. mai 2018 den 10.42, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke helt frisk fordi jeg ber om svar på hvordan andre gjør det i ferien? Morsomt 😊 Anonymkode: 63b74...6ad Jeg begynner å skjønne hvorfor samarbeidet med din eks ikke går helt glatt, for å si det slik... Du svarer jo alle like meggete. Ikke akkurat en god taktikk hvis man ønsker smidighet fra andre. Anonymkode: f3517...21f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #35 Skrevet 8. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det beste for barnet er oppdelte uker pluss vanlig samvær mellom. Barnet er allerede veldig lei seg over å se faren lite så jeg føler det er viktig å legge til rette for ekstra samvær i tilegg til vanlig samvær. Far nekter å møte på fvk fordi han føler de alltid tar mitt parti... Anonymkode: 63b74...6ad Da er det akkurat dette du forteller til far - at han vet at det beste for barnet er oppdelte uker pluss vanlig samvær mellom, og at det er det dere da bør gjøre. Om han ønsker å endre samværet så må dere til ny mekling på familievernkontoret, og det kan du si til ham. Hvis det er slik at to av hans oppdelte uker er såpass nære at de krasjer med noe annet far skal, da kan dere kanskje gi etter på en samværshelg mot at far heller finner på noe med barnet en dag utenom helgen akkurat da. Du må holde fokus på det som er barnets beste, og formidle det til far hele veien. Om han nekter, da kaller du ham likevel inn til fvk igjen, for der vil det bli notert at han ikke møter, og det viser også hans vilje - eller rettere sagt manglende vilje - til å ta hensyn til barnets beste og spesielle behov. Da kan det være det er bedre for barnet med en helt annen samværsform enn dere har pr. i dag, selv om barnet ønsker mer tid med far så vil det kanskje med mindre samvær få færre skuffelser på sikt. Ikke vær redd for å kalle ham inn på nytt møte med fvk, og møter han ikke tar du timen selv og diskuterer med dem hvordan du best kan sikre ditt barns beste. Anonymkode: 06bb3...36e
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2018 #36 Skrevet 9. mai 2018 Vi har annenhver uke i hele skoleferien, bortsett fra fellesferien, da er det to uker sammenhengende hos hver forelder. Anonymkode: 1e4e9...1e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå