Gå til innhold

Dere som har barn som er hos far annenhver helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett barn som er hos far annenhver helg. Nå skal vi avtale ferie for sommeren. Vi pleier å dele opp de tre ukene. Men far mener han skal ha fri fra vanlige samværshelger mellom.

Hvordan pleier dere å gjøre det?

Anonymkode: 63b74...6ad

Skrevet

Det er vel vanlig at far reiser bort med barnet i 2-3 uker, og mor gjør det samme? Da kan man jo ikke ha vanlige samværshelger i den perioden den andre forelderen er bortreist med barnet.

Hvis barnet er ganske lite, 2-3 år, så er det kanskje greit å ha litt samvær i løpet av de 3 ukene mor/far har barnet dersom man ikke skal reise bort i hele perioden.

Anonymkode: 9114a...6f6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel vanlig at far reiser bort med barnet i 2-3 uker, og mor gjør det samme? Da kan man jo ikke ha vanlige samværshelger i den perioden den andre forelderen er bortreist med barnet.

Hvis barnet er ganske lite, 2-3 år, så er det kanskje greit å ha litt samvær i løpet av de 3 ukene mor/far har barnet dersom man ikke skal reise bort i hele perioden.

Anonymkode: 9114a...6f6

Vi har alltid delt opp de tre ukene pga fars jobb og utfordringer barnet har. Det jeg spør om er hvordan DERE pleier å gjøre det, ikke hva som er "vanlig".

Skrevet

Selvsagt faller vanlig samvær bort i hovedferieperioden. Hvordan skal du få tatt ferie med barnet da?

Eller mener du at far skal ha normalt samvær når du ikke skal ha ferie?

Anonymkode: d6cfb...a3f

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt faller vanlig samvær bort i hovedferieperioden. Hvordan skal du få tatt ferie med barnet da?

Eller mener du at far skal ha normalt samvær når du ikke skal ha ferie?

Svar nå på det jeg spør om.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du får gode svar her så lenge du ikke gidder å svare på spørsmålene du får, selv om det ikke var det du spurte om. Du virker litt arrogant. 

Anonymkode: abcfb...350

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du skal forklare litt bedre hva du spør om da...

Anonymkode: 244d0...ea2

Skrevet

Barnet mitt er hos faren 2 uker i strekk i sommerferien. Kommer ikke hjem i helgene 

Anonymkode: 0ebb0...12d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke du får gode svar her så lenge du ikke gidder å svare på spørsmålene du får, selv om det ikke var det du spurte om. Du virker litt arrogant. 

Anonymkode: abcfb...350

Jeg spør hvordan dere pleier å gjøre det. Er ikke noe arrogant ved å ønske svar på det man faktisk spør om.

Skrevet

Kanskje du skal forklare litt bedre hva du spør om da...

Anonymkode: 244d0...ea2

Jeg spør om hvordan dere pleier å gjøre det. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte men du er jo ikke helt frisk åpenbart. 

Vanlig samvær faller bort skrev jeg. 

Skrevet

Far har 3 uker ferie med barna (2+1) og det har jeg også. I min ferie utgår selvsagt samvær. Som regel blir det sånn at kun 1 av mine uker havner i de ukene far normalt skulle hatt samvær, sånn at det bare er 1 helgesamvær som utgår. Far vil jo gjerne ha mest mulig tid med barna, ikke mest mulig fri fra dem.

Anonymkode: 8799b...cfc

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte men du er jo ikke helt frisk åpenbart. 

Vanlig samvær faller bort skrev jeg. 

Jeg er ikke helt frisk fordi jeg ber om svar på hvordan andre gjør det i ferien? Morsomt 😊

Skrevet

Far har 3 uker ferie med barna (2+1) og det har jeg også. I min ferie utgår selvsagt samvær. Som regel blir det sånn at kun 1 av mine uker havner i de ukene far normalt skulle hatt samvær, sånn at det bare er 1 helgesamvær som utgår. Far vil jo gjerne ha mest mulig tid med barna, ikke mest mulig fri fra dem.

Anonymkode: 8799b...cfc

Her vil far helst ha minst mulig samvær med barnet. Jeg har fri hele sommeren så jeg pleier å ta hensyn til fars jobb ifht uker han skal ha barnet.

Skrevet

Da mitt barn fortsatt hadde samvær med far sto det spesifikt i avtalen at vanlig samvær utgikk ved feriesamvær. Så på sommeren var det 3 uker i strekk hos han og så hos meg. 

Anonymkode: c2053...8c9

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke helt frisk fordi jeg ber om svar på hvordan andre gjør det i ferien? Morsomt 😊

Men folk svarer jo på hvordan andre gjør det i ferien. Dette her er greit regulert lovmessig, og når far gir beskjed om sine ferieuker gir han også beskjed om at vanlig samvær faller bort. I ditt tilfelle betyr det at når du gir beskjed om når du skal ha din ferie med barnet varsler du samtidig far at vanlig samvær faller bort. Og når far melder til deg når han skal ha ferie så varsler han samtidig at din tid med barnet under den perioden faller bort. 

Anonymkode: e5971...89b

Skrevet

Vi er fleksible. I år blir det en helg av hans samvær som faller bort, også har han barnet i tre uker uten at jeg har noe helgesamvær. Hvis jeg ikke hadde hatt planer for ferien, så kunne selvsagt helgesamværet gått som vanlig. 

Anonymkode: 1321d...1f8

Skrevet

Det er dog vanskelig å svare på en måte som kan hjelpe deg, siden det er vanskelig å forstå hva som menes med at dere deler opp de tre ukene. Men jeg ser jo også at du overhodet ikke er interessert i råd om din situasjon,kun høre hvordan vi gjør det selv om det muligens ikke er noe relevant. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er dog vanskelig å svare på en måte som kan hjelpe deg, siden det er vanskelig å forstå hva som menes med at dere deler opp de tre ukene. Men jeg ser jo også at du overhodet ikke er interessert i råd om din situasjon,kun høre hvordan vi gjør det selv om det muligens ikke er noe relevant. 

Ja jeg er interessert i å vite hvordan andre gjør feriesamværet. 

Far deler opp, feks en uke i starten av juli, en i slutten og en i august. ( Dette er altså ett eksempel få hvilke uker, han gjør det forskjellig fra sommer til sommer). 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er relevant siden jeg da får input på hvordan andre gjør det og ideer til hvordan vi evt kan gjøre det annerledes.

Skrevet

Fars samvær utgår i sommerferien. Han har barna 3 uker, sammenhengende, jeg har resten av ferien. Jeg har ferie fra midten av juni til slutten av august så er derfor også mest gunstig at barna er hos meg mest, så de slipper å være alene eller med på fars jobb. 

Anonymkode: 860d1...a29

Skrevet

Far har 3 uker og jeg har 3 uker. De ukene er det ikke vanlig samvær, men det hender vi ser hverandre likevell. Vi snakker jo sammen slik at om det passer kan far godt gjøre noe med dem en dag i min ferie eller omvendt.

Anonymkode: a97c9...138

Skrevet

Far har 3 uker og jeg har 3 uker, men vi sørger for at barna får se den andre forelderen minst en gang i løpet av den tiden. 

Anonymkode: b654d...4ec

Skrevet

Er det om å gjøre for dere å ha ungene minst mulig? 

Anonymkode: 245a9...b06

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det om å gjøre for dere å ha ungene minst mulig? 

Anonymkode: 245a9...b06

På hvilke grunnlag trekker du den slutningen på?

Anonymkode: e5971...89b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...