Gå til innhold

Overnatte i Abra Havn eller Kardemommeby?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hmm.... har jo vært mange ganger i dyreparken hvor folk går på båten i Abrahavn? Vet at man kan bo der uten billett, men ønsker jo å dra i parken og, er bare så sykt dyrt... kanskje vi tar Kardemommeby isteden da... 

Anonymkode: 1e2bb...831

Man får mye mer for pengene i abra havn, og noe rabatt på inngang tror jeg. Jeg som bor i kr.sand og har kombiårskort har tom. Blitt anbefalt av mine venninner som også har det og overnatte for opplevelsens skyld. 

Anonymkode: 76e9f...3db

Om dere skal dit pga dyreparken ville jeg sovet i kardemommeby, for da får dere mest ut av parken. Jeg har unger som liker å rusle og se selve dyreparken, ikke bare de store tingene som kaptein sabeltann osv. Så for oss er det best å sove i kardemommeby siden vi kan gå rundt i parken etter stengetid. Da kommer dyrene mer frem og vi får oppleve de på en annen måte. Det er gøy å ta med lommelykt i nrdisk villmark når mørket senker seg. Plutselig kommer det lysende øyne tilsyne og de kommer nyskjerrige mot gjerdet. Alt er rolig og vi kan rusle i vårt tempo. 

Har du unger som liker mest kaptein sabeltann og de tingene er nok muligens abrahavn bedre. Så du bør se ann hva ungene liker. Mine hadde nok ikke syns det var så gøy i abrahavn, masse unge som stimer rundt, ikke har de likt sabeltann og de liker å kunne gjøre ting i sitt tempo. Er de slitene kan de gjøre noe rolig i parken, har de fortsatt masse energi kan de få ut energien osv. Også syns vi det er fryktelig koselig å høre esela hele natta og bli vekt av papegøyene som våkner til livet når sola kommer. Da får vi følelsen av dyrepark og ikke en aktivitetspark som jeg vil tro en får i abraahavn. 

Anonymkode: e2876...6c1

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Om dere skal dit pga dyreparken ville jeg sovet i kardemommeby, for da får dere mest ut av parken. Jeg har unger som liker å rusle og se selve dyreparken, ikke bare de store tingene som kaptein sabeltann osv. Så for oss er det best å sove i kardemommeby siden vi kan gå rundt i parken etter stengetid. Da kommer dyrene mer frem og vi får oppleve de på en annen måte. Det er gøy å ta med lommelykt i nrdisk villmark når mørket senker seg. Plutselig kommer det lysende øyne tilsyne og de kommer nyskjerrige mot gjerdet. Alt er rolig og vi kan rusle i vårt tempo. 

Har du unger som liker mest kaptein sabeltann og de tingene er nok muligens abrahavn bedre. Så du bør se ann hva ungene liker. Mine hadde nok ikke syns det var så gøy i abrahavn, masse unge som stimer rundt, ikke har de likt sabeltann og de liker å kunne gjøre ting i sitt tempo. Er de slitene kan de gjøre noe rolig i parken, har de fortsatt masse energi kan de få ut energien osv. Også syns vi det er fryktelig koselig å høre esela hele natta og bli vekt av papegøyene som våkner til livet når sola kommer. Da får vi følelsen av dyrepark og ikke en aktivitetspark som jeg vil tro en får i abraahavn. 

Anonymkode: e2876...6c1

Vi har sovet i Kardemommeby mange ganger de siste 10 årene... bare synes det har blitt så dyrt :( 

Helt Enig! Nordisk Villmark når mørket faller og Hubroen uler mens Gaupa tusler frem er magisk❤️ 

Ifjor lekte minsten i de svære sandkassene til klokka var 23 🤣 han var nesten 2..... 

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sovet i Kardemommeby før og da må man bare kjøpe billett til en dag, fordi man allerede er inne i parken, men hvordan er det i Abra Havn? Blir man da sjekket for billett når man skal ta båten over? 

Er det lov å ikke ha billett til dag 2? Har bestilt overnatting der til sommeren, og mener jeg leste at man må ha billett til begge dagene...

Anonymkode: d2e62...4b3

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke ha inngang til begge parker, kun dyreparken og den kombinasjonen finner jeg ikke på nettet :( 

får ringe imorgen kanskje.. 

Mener du at su bare vil til dyreparken og ikke Kardemommeby? For det er ikke et valg☺️

Vi skal til Abra Havn for tredje år på rad, og vi voksne er ikke gira som ungene. Veldig gjennomført. Fine lekeområder for ungene,  den sorte dame kommer inn ca 08.00 og heiser flagget og har litt show.  Kommer tilbake rundt 18.00 for å ta ned flagget igjen, og har nytt show. 

Det går ikke båt fra Abra Havn og bort til Dyreparken, det er kun for de som har kjøpt sjørøverfrokost kl 08.00 eller kl 10.00. Men tar kun 2 minutter å gå. Og så kan man jo sitte på med den Sorte Dame fra Kaptein Sabeltanns verden flere ganger i løpet av dagen.

Vi har aldri overnattet i Kardemommeby, men har hørt fra andre at de følte besøkende i parken prøvde å gå inn i leilighetene, titter inn vinduer osv.

Anonymkode: 1bf2d...f6a

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi skal til Abra Havn for tredje år på rad, og vi voksne er ikke gira som ungene. Veldig gjennomført. Fine lekeområder for ungene,  den sorte dame kommer inn ca 08.00 og heiser flagget og har litt show.  Kommer tilbake rundt 18.00 for å ta ned flagget igjen, og har nytt show. 

Det går ikke båt fra Abra Havn og bort til Dyreparken, det er kun for de som har kjøpt sjørøverfrokost kl 08.00 eller kl 10.00. Men tar kun 2 minutter å gå. Og så kan man jo sitte på med den Sorte Dame fra Kaptein Sabeltanns verden flere ganger i løpet av dagen.

Vi har aldri overnattet i Kardemommeby, men har hørt fra andre at de følte besøkende i parken prøvde å gå inn i leilighetene, titter inn vinduer osv.

Like gira skulle det stå🙈

Annonse

Man kan jo ikke bare kjøpe billett til selve Dyreparken? Om dere har vært der så mange ganger vet du vel at parken er åpen mellom attraksjonene. 

Vi har bare bodd i Abra havn og det var magisk for både små og store. Å bo i Kardemommeby synes jeg virker kaotisk med folk nærmest inn døren fra kl 10-20. 

Anonymkode: efa1e...486

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har sovet i Kardemommeby før og da må man bare kjøpe billett til en dag, fordi man allerede er inne i parken, men hvordan er det i Abra Havn? Blir man da sjekket for billett når man skal ta båten over? 

De har tatt billetten ut av leieprisen. Så du må kjøpe overnatting og inngangsbillett separat for alle dager. Du kommer ikke inn i parken uten billett. Dagen du sjekker ut kan du jo prøve å bare gå 1 person å sjekke ut så må den kjøpe billett for å gå inn igjen. Resepsjonen er på utsiden.

Anonymkode: 65802...e94

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ikke bare kjøpe billett til selve Dyreparken? Om dere har vært der så mange ganger vet du vel at parken er åpen mellom attraksjonene. 

Vi har bare bodd i Abra havn og det var magisk for både små og store. Å bo i Kardemommeby synes jeg virker kaotisk med folk nærmest inn døren fra kl 10-20. 

Anonymkode: efa1e...486

Øøøøhm.... du vet at man kan kjøpe billett til dyreparken OG badelandet... det jeg mente var at vi ikke vil ha kombibillett, og ALLE pakkeprisene på nett er kombi.. 

blir nok Kardemommeby på oss igjen. Elsker å ha friheten til å rusle rundt i parken om kvelden :) 

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mente dyreparken OG badelandet... 

Da velger du kun overnatting i Abra Havn og så får du kjøpt rabatterte billetter til Dyreparken når du kommer dit. Fantastisk sted!

Anonymkode: bb48c...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...