Gå til innhold

Finnes det pinneis eller kjeksis som ikke inneholder spor av nøtter? Leter og leter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til og med saftisen inneholderjo nøtter. Gutten vil så gjerne ha kremis.

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Men du kan ringe rundt /sende mail til de forskjellige distributørene og høre? :)

Ellers er det overraskende enkelt å lage selv, de fleste oppskrifter på nettet funker fint :)

Anonymkode: 1d4bb...232

Skrevet

De er ofte laget i samne lokale som nøtteis, og produsenten tør ikke garantere noe. Det er ikke dermed sagt at det er nøtter i isen, men er en hyperallergiker det greit å holde seg unna.

Hva med å lage is selv? Ikke vanskelig.

Anonymkode: 013b9...327

Skrevet

Jo, jeg kan selvsagt lage selv, men det hadde vært greit å kunne kjøpeogså.

Skrevet
6 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Takk!

Den er fra 2011, så den kan du ikke stole på. Mye som kan ha skjedd i produksjonslokalene siden den tid!

Anonymkode: 2899e...008

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den er fra 2011, så den kan du ikke stole på. Mye som kan ha skjedd i produksjonslokalene siden den tid!

Anonymkode: 2899e...008

Ja, jeg vet at den kroneisen med jordbær innholder spor av nøtter nå.

Skrevet
7 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Ja, jeg vet at den kroneisen med jordbær innholder spor av nøtter nå.

Spor av nøtter i absolutt alt bortsett fra mix'ene til soft is og milkshake

https://www.hennig-olsen.no/allergenguide/

Anonymkode: 2f750...799

Skrevet

Fant saftis på rema 1000 som jeg mener det ikke sto noe om spor av nøtter på.  Er 20 i en pakke, smaker; bringebær, titti fritt og cola.

Anonymkode: 575e0...b18

Skrevet
Akkurat nå, tante grusom master of law skrev:

Søren

Har en venninne som sliter med det samme, kan ikke ha noe som inneholder spor av nøtter. Dvs det meste av ferdiglaget fordi det lages på samme produksjonsbånd, og en de kan ikke stole på renseprogrammet som går mellom hver sort kjeks, sjokolade, is osv...

Men hval sjokolade inneholder ikke spor av, tror de har egne produksjonsbånd til sjokolade med og uten nøtter, så der kan du trygt kjøpe boksene med melkesjokolade ihvertfall (tror den ene mannen i produksjonen har en sønn med nøtteallergi)

Anonymkode: 2f750...799

Skrevet

ISBILEN. 

Har ein is som heiter SNØMANN den bruker ei som har sprøyte med seg over alt. NØTTEALLERGI på topp har ho.

Anonymkode: b94e8...595

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ISBILEN. 

Har ein is som heiter SNØMANN den bruker ei som har sprøyte med seg over alt. NØTTEALLERGI på topp har ho.

Anonymkode: b94e8...595

Isbilen ja! Skal undersøkes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...