Gå til innhold

Hjelp! Ørkenrotten vår ligger for døden...

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis en katt som er 3 år brekker et ben, mener du at den skal avlives? Et benbrudd på en katt kan fort koste 20000, det er det ikke alle som har penger til. For de fleste dyreeiere er dyret en del av familien som de er glade i. 

Anonymkode: 86119...102

Kjære folk, er det noen som betaler 20' for å fikse et beinbrudd på en katt?!?!? Det er ALTFOR mye penger blant folk. 

Hørte også om en som tok katten sin til ultralyd da den var drektig. Betale i tusenvis fordi det var så koselig å se de små kattungene 😂😂

Anonymkode: 2fd04...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Men det koster altså å avlive, som man ser. Og når man heller ikke kan betale for avliving ville kanskje forsikring vært en god ide? Å ikke forsikre dyret sitt innebærer at man tar ansvar for å ha en buffer stor nok til øyeblikkelig hjelp eller til avliving.

Både rotter og katter er det enkelt å avlive selv. Hvis du ikke klarer det er det uansett mye billigere å avlive hos veteinær enn å behandle. Det er også mye billigere å betale avlivingen selv enn å betale forsikringspremie i årevis.

Anonymkode: d15ce...6be

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både rotter og katter er det enkelt å avlive selv. Hvis du ikke klarer det er det uansett mye billigere å avlive hos veteinær enn å behandle. Det er også mye billigere å betale avlivingen selv enn å betale forsikringspremie i årevis.

Men det krangler jeg ikke på heller, om du aldri har andre utgifter på dyret enn avliving. Men her har vi en hi som tror det er greit å ha dyr selv man hverken har forsikring eller rede penger. Det er det ikke. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære folk, er det noen som betaler 20' for å fikse et beinbrudd på en katt?!?!? Det er ALTFOR mye penger blant folk. 

Hørte også om en som tok katten sin til ultralyd da den var drektig. Betale i tusenvis fordi det var så koselig å se de små kattungene 😂😂

Anonymkode: 2fd04...b67

Så kynisk du er.

Anonymkode: 7eace...347

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Men det krangler jeg ikke på heller, om du aldri har andre utgifter på dyret enn avliving. Men her har vi en hi som tror det er greit å ha dyr selv man hverken har forsikring eller rede penger. Det er det ikke. 

Det er jo ganske greit når jeg velger å være kynisk nok til å si at blir dyret så sykt at det koster mer enn jeg ønsker å betale, så må dyret dø og avliving klarer jeg selv. Jeg kunne godt ha betalt 100.000 på dagen, men eg velger like ell ikke å betale store summer for behandling av kjæledyr.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drepte du rotta selv? Det er ikke lov engang. For et grusomt "menneske" du er.

Anonymkode: e91e9...155

Joda, det er lov å ta liv av et dyr som lider og ikke har mulighet til å overleve. Og hvorfor mener du det er verre å gi det et kakk i hodet, hvor dyret dør umiddelbart, enn å dra det med til veterinær som setter sprøyte?

Anonymkode: 0cdf8...0b3

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste mennesker i verden får ikke smertelindrende behandling. 

Anonymkode: 71a60...0a5

Jeg snakket ikke om verden, men Norge. Jeg forstod det som om hi befant seg i Norge...

Anonymkode: c897e...bfd

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakket ikke om verden, men Norge. Jeg forstod det som om hi befant seg i Norge...

Mennesker i resten av verden er ikke mindre verdt enn de som bor her.

Skrevet

Lurer på hva som er den enkle måten å ta livet av en katt på? Og som du tydeligvis mener er en like grei måte å gjøre det på som å få en sprøyte hos dyrlegen som den sovner av? 

Og da kan man vel avlive hunden selv også? Ihvertfall de hundene som er på størrelse med en katt. 

Har man ikke råd til forsikring, behandling eller avliving så dyret får et godt liv får man la være å skaffe seg dyr. 

Anonymkode: b4023...1c1

Skrevet

Mennesker i resten av verden er ikke mindre verdt enn de som bor her.

Det har jeg heller ikke sagt? Jeg skjønner at du prøver så godt du kan... Vi er på et norsk forum, regner med hi holder seg i Norge og jeg sammenligner på norsk grunnlag. Hva de gjør andre steder i verden kan jeg ikke svare for, ei heller sammenligne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...