Gå til innhold

Hjelp! Ørkenrotten vår ligger for døden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den ved bevissthet? For om den ikke er det, så er det bare å la naturen gå sin gang. Jeg mistet en gammel hamster som fikk hjerneblødning. Den var ikke ved bevissthet, hadde ingen reflekser, reagerte ikke på noe og døde fredelig etter noen timer. Jeg konfererte med veterinær, og de sa at det vare var å vente. Om den er våken og lider, så er saken en annen. 

Skrevet

Koster det virkelig så mye? Helt vilt. Avlivet min syke kanin (var på en hverdag) og tror jeg betalte 150,-

Anonymkode: 8fccf...6a0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan dør en rotte i naturen da? En dødsprosess er helt naturlig og alle dyr går igjennom det. 

Anonymkode: 9a652...f5d

Og poenget ditt er? At HIs følelser angående rotta er viktigere enn at rotta ligger å har smerter? Ja, mange dyr dør hver dag, mange dør nok smertefullt. Men når HI sitter her med en rotte som hun VET har vondt, hvorfor ikke avlive den? For at HI ikke skal få vondt... I følelsene sine? 

Anonymkode: b7054...b2b

Skrevet

For noen svar du får 😌

Skjønner det er leit for deg. Håper du har reist til veterinær. 

Anonymkode: 87dc8...a70

Skrevet

Jaja, dere som tar av.. Hvor mange rotter dør i dette sekund en naturlig død? Akkurat som folk? Ikke behagelig, men naturlig. Du gir jo godt stell på slutten... 

Anonymkode: 76f83...399

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, dere som tar av.. Hvor mange rotter dør i dette sekund en naturlig død? Akkurat som folk? Ikke behagelig, men naturlig. Du gir jo godt stell på slutten... 

Mennesker som ligger for døden med smerter får gjerne smertelindrende behandling, så det er vel ikke helt sammenlignbart?

Det er vel ikke godt stell om noen ligger og lider? Med dyr blir man ikke siktet for drap, så her kan man enten ende det, eller gi smertelindrende behandling. Det er mer humant å ende det. Med mennesker er ikke det lov. Derfor velger noen å reise til utlandet å gjøre det...

Anonymkode: c897e...bfd

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rotta er et kjæledyr på lik linje som hamster, katt, hund, fugl osv. Man lar de ikke lide unødvendig, uansett hva som ville skjedd med de ute i naturen

Anonymkode: ff225...c40

Skrevet

La naturen gå sin gang. 

Anonymkode: c9d07...ddb

Skrevet

Så psyko svar du får, HI. Sender deg en klem og håper rotta di får dø i fred - med eller uten dyrlege.

Anonymkode: 092ef...4a2

Skrevet

4500 for å avlive en rotte er for drøyt. La naturen gå sin gang..

Hva er denne troen på at mennesker dør smertefritt. Jeg kan garantere at det ikke er tilfellet.

Og mange viser utrolig mye empati med rotten, og null empati for hi. Slik en logisk brist, trodde empati skulle vise seg litt mer generelt 

Anonymkode: a86a1...b05

Skrevet

Nå er hun avlivet😢. Skjønner at folk har sympati med henne, det har jo jeg også selvfølgelig, men det er en hel familie som er glade i henne og som dessverre ikke har 4500 kr akkurat nå rett før lønning. Det satt langt inne å klare å gjøre dette uten vetrinærhjelp...det var grusomt.😭💔Det var det riktige å gjøre.

Har vært her inne på forumet en stund og er dessverre ikke overrasket over hvor stygge noen av svarene kan være.  Det er bare trist.... vi kommer til å savne henne❤ 

Hi

Anonymkode: 4c9a7...351

Skrevet

Nå er hun avlivet😢. Skjønner at folk har sympati med henne, det har jo jeg også selvfølgelig, men det er en hel familie som er glade i henne og som dessverre ikke har 4500 kr akkurat nå rett før lønning. Det satt langt inne å klare å gjøre dette uten vetrinærhjelp...det var grusomt.😭💔Det var det riktige å gjøre.

Har vært her inne på forumet en stund og er dessverre ikke overrasket over hvor stygge noen av svarene kan være.  Det er bare trist.... vi kommer til å savne henne❤ 

Hi

❤️

Anonymkode: b4023...1c1

Skrevet

Kjære vene. Det er en rotte. La naturen gå sin gang.

Anonymkode: e8e3e...228

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Det er en rotte. La naturen gå sin gang.

Anonymkode: e8e3e...228

Det er også et kjæledyr...

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Koster det virkelig så mye? Helt vilt. Avlivet min syke kanin (var på en hverdag) og tror jeg betalte 150,-

Anonymkode: 8fccf...6a0

Lørdagskveld er like dyrt som helligdager. Da tar de minst 2000,- bare for å dukke opp. Satsen for konsultasjon er også skyhøy i forhold til vanlig sats. 

Selvsagt er det dyrt! Veterinærer får ikke refundert ei krone, og det er forståelig at de ikke ønsker masse «gratisarbeid» etter stengetid. De blir jo oppringt hele tiden, hele året, og det bør koste å være tilgjengelig... 

Anonymkode: 2603b...69b

Skrevet
21 timer siden, sug lut skrev:

Du er glad i henne? Nei, det er du ikke. Du er glad i penger. Herregud, du kan da ikke ha dyr om du ikke har penger til en skikkelig forsikring.

At du ikke er kastet ut fra forumet er helt utrolig...du spyr ikke annet enn galle. Fy flate for et usselt menneske du er! 

Skrevet
22 timer siden, sug lut skrev:

Du er glad i henne? Nei, det er du ikke. Du er glad i penger. Herregud, du kan da ikke ha dyr om du ikke har penger til en skikkelig forsikring.

Her er jeg uenig med deg. Jeg ser ingen grunn til å forsikre en rotte, eller en katt for den del. De er ikke mennesker. Hvis de blir syke er det helt greit å la dem dø uten å blande seg eller å avlive dem hvis det er bedre for dem.

Dagens praksis med dyre forsikringer som dyrlegen kan hale penger ut av med overbehandlinger er uetisk. Vi bør godta at dur er noe annet enn mennesker og ikke brune så mye resurser på å behandle kjæledyr. La dem leve mest mulig fritt og godt mens de lever, men ikke pin dem gjennom en lang alderdom eller alvorlig sykdom fordi vi liksom er glade i dem.

Anonymkode: d15ce...6be

Skrevet

Her er jeg uenig med deg. Jeg ser ingen grunn til å forsikre en rotte, eller en katt for den del. De er ikke mennesker. Hvis de blir syke er det helt greit å la dem dø uten å blande seg eller å avlive dem hvis det er bedre for dem.

Dagens praksis med dyre forsikringer som dyrlegen kan hale penger ut av med overbehandlinger er uetisk. Vi bør godta at dur er noe annet enn mennesker og ikke brune så mye resurser på å behandle kjæledyr. La dem leve mest mulig fritt og godt mens de lever, men ikke pin dem gjennom en lang alderdom eller alvorlig sykdom fordi vi liksom er glade i dem.

Så hvis en katt som er 3 år brekker et ben, mener du at den skal avlives? Et benbrudd på en katt kan fort koste 20000, det er det ikke alle som har penger til. For de fleste dyreeiere er dyret en del av familien som de er glade i. 

Anonymkode: 86119...102

Skrevet

Så hvis en katt som er 3 år brekker et ben, mener du at den skal avlives? Et benbrudd på en katt kan fort koste 20000, det er det ikke alle som har penger til. For de fleste dyreeiere er dyret en del av familien som de er glade i. 

Ja, det synes jeg er en bedre løsning enn å betale 20.000 før behandlingen.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det nye mye bedre med forsikring. Og så kan katten leve videre, fritt og godt. 

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det koster altså å avlive, som man ser. Og når man heller ikke kan betale for avliving ville kanskje forsikring vært en god ide? Å ikke forsikre dyret sitt innebærer at man tar ansvar for å ha en buffer stor nok til øyeblikkelig hjelp eller til avliving.

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mennesker som ligger for døden med smerter får gjerne smertelindrende behandling, så det er vel ikke helt sammenlignbart?

Det er vel ikke godt stell om noen ligger og lider? Med dyr blir man ikke siktet for drap, så her kan man enten ende det, eller gi smertelindrende behandling. Det er mer humant å ende det. Med mennesker er ikke det lov. Derfor velger noen å reise til utlandet å gjøre det...

Anonymkode: c897e...bfd

De fleste mennesker i verden får ikke smertelindrende behandling. 

Anonymkode: 71a60...0a5

Skrevet

Drepte du rotta selv? Det er ikke lov engang. For et grusomt "menneske" du er.

Anonymkode: e91e9...155

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det om å gjøre å være mest mulig slem? Hva faen er problemet ditt siden du er et sånn bedritent "menneske"

Anonymkode: ff225...c40

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi deg a. Hva var vitsen med den kommentaren? Ondskapsfullt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...