Gå til innhold

Hjelp! Ørkenrotten vår ligger for døden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg? Har så vondt av henne... hun er 3,5 år, så hun er gammel. Hun ligger oppreist og puster fort. Har vidåpne øyne. Sånn har hun ligget siden i går kveld. Har flyttet litt på seg. Ga henne favorittmaten  i går kveld,  men den står urørt. Føles som jeg bør gjøre noe, men hva? Har hun vondt tro? 😢

Anonymkode: 4c9a7...351

Skrevet

Ta henne med til dyrlegen NÅ, så kan de avlive på en god måte. Jeg tror hun har det grusomt nå.

Anonymkode: b8c77...570

Skrevet

Dyrlege med en gang!

Anonymkode: c897e...bfd

Skrevet

Herrefred menneske! Du må ringe dyrelegen! 

Anonymkode: 319b7...480

Skrevet

Hva slags menneske er du egentlig som ikke tar med dyret ditt til dyrlegen? 

Anonymkode: 7eace...347

Skrevet

Dyrlege og sprøyte så hun får slippe

Anonymkode: 529ed...ee3

Skrevet

Hvilken dyrlege har åpent på en søndag, og tar imot en rotte? Forstår at de har vaktordninger og kan komme hvis en ku/hest holder på å dø eller noe.

Dette klarer du selv å gjøre noe med.

Anonymkode: ac2a5...234

Skrevet

Jeg var på akutt time hos dyrlegen en lørdagskveld kl 23 med rotten min! Han sa det var uvanlig at folk kom inn med små gnagere, men var veldig hjelpsom. Så slapp rotten min å lide mer❤️😭

Anonymkode: 33784...400

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken dyrlege har åpent på en søndag, og tar imot en rotte? Forstår at de har vaktordninger og kan komme hvis en ku/hest holder på å dø eller noe.

Man kan faktisk bli veldig glad i dyret sitt selv om det «bare» er en rotte å ikke en ku eller hest! Kunne ikke falt meg inn å gjøre noe med det selv! Glad jeg har en dyrlege i nærheten som tar det like alvorlig om det er ett lite eller stort dyr!

Rottene mine var både tamme, snille, kosete, smarte og verdens beste kjæledyr❤️

Anonymkode: 33784...400

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle tar imot rotter.

Jeg har både fått resept på tabletter og avlivet begge mine hos dyrlege da de ble for syke. Ene vurderte de til og med å opperere for kreft i pattene.

Rotter blir behandlet på lik linje med hunder og andre husdyr hos dyrlegen.

Anonymkode: 4ec38...1a8

Skrevet

En runde rundt.

Anonymkode: 8eb44...42c

Skrevet

hun har nok vondt, jeg hadde tatt liv av henne, dyrlegen skal ha 500-1000 kr, så gjort dette selv med mine hamstere, ta en hammer, da har den ingen smerter og dør med engang

Anonymkode: 88a78...27b

Skrevet

Har ringt dyrlegen og de skulle ha 4500 kr om de skulle gjøre det i dag. I morgen tar de under 1000 lappen. Høres kynisk ut, men jeg har ikke 4500 kr nå og ikke hjerte til å gjøre det selv. Er jo glad i henne😢😔

Hi

Anonymkode: 4c9a7...351

Skrevet

Er du glad i henne, så tar du den kostnaden. Det koster å ha kjeledyr og man må ta ansvar.

Anonymkode: b8c77...570

Skrevet

Du er glad i henne? Nei, det er du ikke. Du er glad i penger. Herregud, du kan da ikke ha dyr om du ikke har penger til en skikkelig forsikring.

Skrevet

Du har barn og dyr og ikke 4500 kr i bakhånd? Skummelt..

Hadde tatt et lån om det sto på det. Dyr skal ikke lide unødig!

Anonymkode: d27b3...71f

Skrevet

Jeg skjønner at du ikke har hjerte til å gjøre det selv, men enten får du rotta til dyrlege med en eneste gang, eller så får du noen andre til å ta livet av den på forsvarlig vis. Du kan ikke la den ha det sånn i mange timer til. Rotta har det tydeligvis ikke bra, da er det ditt ansvar som dyreeier å fjerne smerten. 

End dette, NÅ! 

Anonymkode: b7054...b2b

Skrevet

Vet om noen som måtte ut med 6000 for å avlive katt en lørdagskveld. 

Er vel ikke så lett å få forsikret en ørkenrotte? 

Uansett. En ørkenrotte er en skjør skapning. Har du ikke råd til avliving, så knekker du nakken på den selv, slik at den slipper å lide... 

Anonymkode: 2603b...69b

Skrevet
16 minutter siden, sug lut skrev:

Du er glad i henne? Nei, det er du ikke. Du er glad i penger. Herregud, du kan da ikke ha dyr om du ikke har penger til en skikkelig forsikring.

Forsikre en rotte ?

Anonymkode: 87dc8...a70

Skrevet

Du må da kjenne noen som kan ta knekken på henne uten at hun lider?

Anonymkode: 529ed...ee3

Skrevet

Slipp inn en katt.

Anonymkode: d15ce...6be

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Forsikre en rotte? Haha

Anonymkode: 9a652...f5d

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner at du ikke har hjerte til å gjøre det selv, men enten får du rotta til dyrlege med en eneste gang, eller så får du noen andre til å ta livet av den på forsvarlig vis. Du kan ikke la den ha det sånn i mange timer til. Rotta har det tydeligvis ikke bra, da er det ditt ansvar som dyreeier å fjerne smerten. 

End dette, NÅ! 

Anonymkode: b7054...b2b

Hvordan dør en rotte i naturen da? En dødsprosess er helt naturlig og alle dyr går igjennom det. 

Anonymkode: 9a652...f5d

Skrevet

Har du en gård i nærheten? Sikker på at en erfaren bonde kan hjelpe deg på en rask ulidelig måte. Er ikke overbevist om at en smertefull sprøyte er mer humant enn å knekke nakken

Anonymkode: 95ea3...114

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du en gård i nærheten? Sikker på at en erfaren bonde kan hjelpe deg på en rask ulidelig måte. Er ikke overbevist om at en smertefull sprøyte er mer humant enn å knekke nakken

Anonymkode: 95ea3...114

Du skal kjenne en person ganske godt før du ber vedkommende ta seg av avlivningen av kjæledyrene dine på en helg, gratis. Jeg tror faktisk ikke bonden gar lov en gang.

Anonymkode: d15ce...6be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...