Gå til innhold

HJELP! Hvor kan jeg utføre brystreduksjon på dagen, eventuelt: hvordan stripser man brystene hardest mulig, uten å måtte ende opp med å amputere?

Anbefalte innlegg

Helvete heller altså - det var ikke et vakkert syn å se meg selv i bunad natt til søndag 6. mai 2018. Jeg har besluttet at 17. mai ikke vil bli feiret i år. 

Bunaden kan ikke sys mer ut, og selv om den går på, vil det bare være et spørsmål om tid før hempene gir etter og jeg står igjen med skammen. Det kan jo ikke skje. 

Men altså, hva gjør man? Kan man punktslanke uten å slanke andre ting? For en deprimerende natt. 

Endret av beef sister

Fortsetter under...

Du har ti dager å slanke deg på :P

Alternativt kan du prøve å ta på en ekstra trang treningsbh, en som virkelig skviser puppene inntil kroppen.

Anonymkode: 7fe26...d3a

Nei, nei, nei! Finn en bh eller bandasje som dytter puppene oppover i åpningen på bunadlivet. Til slutt kan du dandere søljene vannrett oppå dem! :skya:

Anonymkode: 5e197...629

Jeg er også drittlei svære jur! Jeg vil ha små, nette, pupper jeg kan være stolt av! Til høsten blir det Aleris. 

Anonymkode: aecd4...8b1

Føler med deg. Fikk bunad sydd til konfirmasjonen for ca. 100 år og 10 cupstørrelser siden. Blir kjole på 17. mai i år også...

Anonymkode: d5cdc...1f2

Treningsbh er det du trenger.  En ordentlig squeeze me. Utenpå den drar du en spanx underkjole og vips er du der. Går så fint,  ingen grunn til panikk. 

Annonse

Fnis, bunadpanikkk har egen kode i diagnosemanualer. 

Her må du nok prøve en kombo av press inn og skyv opp, litt avhengig av hvilken bunad du har? 

Prøvde bunaden i slutten av april, og jammen må det slanking til her og. Gått ned 2 kg nå, må nok noen flere til før jeg kan ha på bunaden uten eksplosjonsfare. 

Anonymkode: 4b976...a10

20 minutter siden, amandine skrev:

Treningsbh er det du trenger.  En ordentlig squeeze me. Utenpå den drar du en spanx underkjole og vips er du der. Går så fint,  ingen grunn til panikk. 

Med skam å melde: den ble lukket ved hjelp av den trangeste sports bh-en jeg kunne oppdrive ... Faktisk usikker på om jeg kan få på en trangere og samtidig beholde blodsirkulasjonen. 😂 Jeg er allikevel rimelig bekymret for at hempene kan ryke. Jeg må ikke lukke med rå makt, men det er ikke akkurat mye pusterom igjen ... 

Jeg ser to alternativer: 

1) hasteoperasjon, der jeg fjerner ca. 30 gram i hvert bryst (jeg er tross alt fornøyd i alle andre settinger i livet, bare ikke når den jævla bunaden skal på). 

2) jeg boikotter 17. mai resten av livet 

(Jada, jeg vet det går an å kjøpe ny bunad, men faen heller, det nekter jeg.)

Jeg har Romerike der sitter hempene under puppene. Sølja er liksom øverste hempe. I fjor måtte jeg feste den rett i skjorta puppene veltet ut av åpningen følte jeg. Selv med romslig bunadskjorte så jeg ut som en som serverer øl på ølfestivalen i Berlin. Så..... bunaden kom av igjen. Vil ikke se ut som en nasjonalromantisk gledespike. 

Bunaden, et elsket (og hatet) antrekk. 

46 minutter siden, beef sister skrev:

Med skam å melde: den ble lukket ved hjelp av den trangeste sports bh-en jeg kunne oppdrive ... Faktisk usikker på om jeg kan få på en trangere og samtidig beholde blodsirkulasjonen. 😂 Jeg er allikevel rimelig bekymret for at hempene kan ryke. Jeg må ikke lukke med rå makt, men det er ikke akkurat mye pusterom igjen ... 

Jeg ser to alternativer: 

1) hasteoperasjon, der jeg fjerner ca. 30 gram i hvert bryst (jeg er tross alt fornøyd i alle andre settinger i livet, bare ikke når den jævla bunaden skal på). 

2) jeg boikotter 17. mai resten av livet 

(Jada, jeg vet det går an å kjøpe ny bunad, men faen heller, det nekter jeg.)

Hvilken har du frøken? Går det an å tenke kreativt? Jeg mener hvor er hempene du er redd for og hva slags hemper? 

Endret av amandine

Der har du et perfekt spark i ræva for å slanke deg. Hehe 

Opplevde nemlig det samme for kort tid sida. Kan ikke si annet enn at slankinga er i gang men det går ikke så bra som jeg håpa på. Litt for mange fristelser og bunaden er ikke stor nok motivasjon. Haha. Så nå blir det suppediett fram til bunaden skal på. Huff

Anonymkode: 05173...2db

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Der har du et perfekt spark i ræva for å slanke deg. Hehe 

Opplevde nemlig det samme for kort tid sida. Kan ikke si annet enn at slankinga er i gang men det går ikke så bra som jeg håpa på. Litt for mange fristelser og bunaden er ikke stor nok motivasjon. Haha. Så nå blir det suppediett fram til bunaden skal på. Huff

Anonymkode: 05173...2db

Problemet hennes er ikke over-all vekt, men puppene.  Det som en gang var b-cup er nå f eller noe sånt.. 

Som jeg husker jeg var lei meg for mine små...skulle bare visst her jeg sitter med E...

Annonse

47 minutter siden, amandine skrev:

Problemet hennes er ikke over-all vekt, men puppene.  Det som en gang var b-cup er nå f eller noe sånt.. 

Som jeg husker jeg var lei meg for mine små...skulle bare visst her jeg sitter med E...

Ja, jeg har åpenlyst større pupper enn hva bunadmakeren mente at en kvinne med min vekt og høyde burde ha. 😜 Jeg kunne sikkert ha klart å slanke puppene litt hvis jeg gikk inn for det, men av ulike årsaker skal jeg altså ikke begi meg ut på et slikt prosjekt. 

Legger ved to bilder. Det første er av hvordan bunaden egentlig skal se ut på (det var slik da jeg levde lykkelig med B-cup, men det er hele to og et halvt kapittel siden). Det andre bildet er av hvordan det blir når jeg presser på meg bunaden. Greit nok at hempene er festet med sterk tråd, men det sier seg selv at det vil gå galt en vakker dag. 😔😢20180506_095554.thumb.jpg.ed87287ccdcd27b7ebd2c57bba4f36f1.jpg20180506_095523.thumb.jpg.a1c98efdc3333960077f869b52c93c3b.jpg

18 minutter siden, Direkte skrev:

Gaffateip? 

Ja, jeg har vært inne på tanken! Finnes det gaffateip med bredde xxl? 

Frem til 17. mai spiser du kun grønnsaker og magert kjøtt. Vipps ned 7-8 kilo og sikkert noen gram fra puppene også. 

Anonymkode: 72b9e...9c8

Sprett av hempene, sy et svart strikkband på hvor de skal sitte og sy hemmende fast i strikken. 

Ikke historisk korrekt, men da spretter i alle fall ikke hemmende vegg imellom.

Anonymkode: d651f...359

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sprett av hempene, sy et svart strikkband på hvor de skal sitte og sy hemmende fast i strikken. 

Ikke historisk korrekt, men da spretter i alle fall ikke hemmende vegg imellom.

Anonymkode: d651f...359

Hmm, dette høres interessant ut, men vil det ikke sprike like mye uansett? Det vil jo sikkert sørge for at jeg ikke plutselig står der uten noen hemper, da. 

26 minutter siden, beef sister skrev:

Ja, jeg har åpenlyst større pupper enn hva bunadmakeren mente at en kvinne med min vekt og høyde burde ha. 😜 Jeg kunne sikkert ha klart å slanke puppene litt hvis jeg gikk inn for det, men av ulike årsaker skal jeg altså ikke begi meg ut på et slikt prosjekt. 

Legger ved to bilder. Det første er av hvordan bunaden egentlig skal se ut på (det var slik da jeg levde lykkelig med B-cup, men det er hele to og et halvt kapittel siden). Det andre bildet er av hvordan det blir når jeg presser på meg bunaden. Greit nok at hempene er festet med sterk tråd, men det sier seg selv at det vil gå galt en vakker dag. 😔😢20180506_095554.thumb.jpg.ed87287ccdcd27b7ebd2c57bba4f36f1.jpg20180506_095523.thumb.jpg.a1c98efdc3333960077f869b52c93c3b.jpg

Det kommer til å gå helt fint. Gjør som.hun andre her sa, sikre deg med svart bred strikk på baksiden.  

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frem til 17. mai spiser du kun grønnsaker og magert kjøtt. Vipps ned 7-8 kilo og sikkert noen gram fra puppene også. 

Anonymkode: 72b9e...9c8

Hehe, det må jeg forsøke å unngå - da blir 17. mai med stor sannsynlighet heller tilbragt i en sykeseng. Og da er jeg liksom like langt, dersom formålet faktisk er å feire 17. mai med bunad på (ja, og samtidig kunne stå oppreist liksom). 

2 minutter siden, amandine skrev:

Det kommer til å gå helt fint. Gjør som.hun andre her sa, sikre deg med svart bred strikk på baksiden.  

Det er ganske tungt for hempene, for å si det mildt. Jeg skjønner ikke helt hvordan det eventuelt skal gjøres med denne strikken. Klarer ikke å forestille meg hvordan det vil se ut og fungere. Vil en syerske forstå det hvis jeg kommer inn og fabler om bred strikk? 

2 timer siden, beef sister skrev:

Ja, jeg har vært inne på tanken! Finnes det gaffateip med bredde xxl? 

*ler*

Sikkert! Finnes sikkert masse tips om "how to tape your breasts using gaffa" på internettet og *fllire*

Har hatt samme problemet et par år, min løsning var å ikke ta igjen alle hempene og satse på at søljen holdt toppen sammen og dekket for resten! Kjøp ei stor sølje?

2 timer siden, Direkte skrev:

*ler*

Sikkert! Finnes sikkert masse tips om "how to tape your breasts using gaffa" på internettet og *fllire*

Har hatt samme problemet et par år, min løsning var å ikke ta igjen alle hempene og satse på at søljen holdt toppen sammen og dekket for resten! Kjøp ei stor sølje?

Hehe, ja, jeg vet hva jeg skal Google i kveld! 

Altså ... Jeg har allerede to søljer, hvorav den siste er såpass stor at jeg nesten ikke kommer unna med det. Dersom jeg kjøper en som er enda større enn det den er, ender jeg opp med å se ut som en sulten ravn (med altfor trang bunad). 

10 minutter siden, beef sister skrev:

Hehe, ja, jeg vet hva jeg skal Google i kveld! 

Altså ... Jeg har allerede to søljer, hvorav den siste er såpass stor at jeg nesten ikke kommer unna med det. Dersom jeg kjøper en som er enda større enn det den er, ender jeg opp med å se ut som en sulten ravn (med altfor trang bunad). 

Da ville jeg gått for svarte sikkerhetsnåler maksimalt åpent og strategisk plassering av den største søljen! Så får bunadspolitiet si hva de vil :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...