Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #1 Skrevet 5. mai 2018 Har et stort problem dersom jeg har hatt p-stav i snart 2 Är og for snart et Är siden flyttet jeg til utlandet hvor de ikke har p-stav, min samboer skal alltid lekeslÄss og alt det og flere ganger ble jeg slÄtt i den mitt yrke hjelper heller ikke sÄ mye der e treffer armen en del pÄ jobb. sliter mye med Ä fÄ sjekket nÄ om den er knekt, har meget vondt i armen og kan sÄ vidt kjenne bak siden, kjenner jeg etter nÞyere sÄ fÞles p-staven knekt helt nederst, har ikke hatt sÄ vondt i armen der p staven er. hva skal jeg gjÞre for Ä fÄ sjekket det? sliter og haster en del, og isÄfall hvordan kan jeg fÄ tatt den ut nÄr ingen i min by har hÞrt om det fÞr. Anonymkode: 78923...f0e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #2 Skrevet 6. mai 2018 Jeg sliter med Ä forstÄ flere ting her. For det fÞrste: lekeslÄss med samboer, sÄ du fÄr veldig vondt i armen? Det hÞres jo mer ut som du er utsatt for vold? Det mÄ du i sÄ fall ikke bagatellisere! For det andre: hvor i verden har ikke engang helsepersonell hÞrt om en p-stav? Er du i jungelen? Uansett; de mÄ vel kunne fjerne et fremmedlegeme fra armen? Ring sykehus ASAP. Du skal kunne kjenne p-staven som en intakt bit rett under huden. HÄper du fÄr raskt hjelp. Lykke til! Anonymkode: c380b...48e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #3 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter med Ä forstÄ flere ting her. For det fÞrste: lekeslÄss med samboer, sÄ du fÄr veldig vondt i armen? Det hÞres jo mer ut som du er utsatt for vold? Det mÄ du i sÄ fall ikke bagatellisere! For det andre: hvor i verden har ikke engang helsepersonell hÞrt om en p-stav? Er du i jungelen? Uansett; de mÄ vel kunne fjerne et fremmedlegeme fra armen? Ring sykehus ASAP. Du skal kunne kjenne p-staven som en intakt bit rett under huden. HÄper du fÄr raskt hjelp. Lykke til! Anonymkode: c380b...48e Utsatt for vold? Slutt Ä se spÞkelser pÄ hÞylys dag. HI, dette ville jeg nok ha sjekket hurtigst mulig. Aldri hÞrt om en p-stav som knekker fÞr. Anonymkode: a607c...947
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #4 Skrevet 6. mai 2018 à ringe sykehus var da Ä krisemaksimere voldsomt. Men kontakt lege, fÄ tatt rtg av armen (da syntes staven), er den knukket taes den lett ut m lokalbedÞvelse og et lute snitt Anonymkode: 1ad9d...e17
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #5 Skrevet 6. mai 2018 ...men ifg leverandÞren er p-staven «2mm tykk, meget bÞyelig og kan ikke knekke». SÄ med mindre han gnagde deg i armen, sÄ gikk det nok bra. Den kan derimot «vandre» litt, og du kan fÄ arrvev, det er jo litt ubehagelig men ikke direkte farlig. Anonymkode: 1ad9d...e17
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #6 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Utsatt for vold? Slutt Ä se spÞkelser pÄ hÞylys dag. HI, dette ville jeg nok ha sjekket hurtigst mulig. Aldri hÞrt om en p-stav som knekker fÞr. Anonymkode: a607c...947 Du tenker det er helt normalt at en voksen samboer stadig vil lekeslÄss, slik at den andre fÄr veldig vondt? Anonymkode: c380b...48e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: ...men ifg leverandÞren er p-staven «2mm tykk, meget bÞyelig og kan ikke knekke». SÄ med mindre han gnagde deg i armen, sÄ gikk det nok bra. Den kan derimot «vandre» litt, og du kan fÄ arrvev, det er jo litt ubehagelig men ikke direkte farlig. Anonymkode: 1ad9d...e17 Jo, hvis den vandrer kan det vÊre farlig. I verste fall kan den nÄ hjertet, derfor trengs det strakstiltak. Men at den knekker er veldig usannsynlig. Anonymkode: c380b...48e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #8 Skrevet 6. mai 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, hvis den vandrer kan det vÊre farlig. I verste fall kan den nÄ hjertet, derfor trengs det strakstiltak. Men at den knekker er veldig usannsynlig. Anonymkode: c380b...48e ...du vet hvordan kroppen fungerer , eller? For at den skal kunne nÄ hjertet sÄ mÄ den via en arterie eller vene (staven er flere cm lang). Den blir lagt subcutant (Google det du), et stykke unna arterien. Og om den sÄ skulle kunne klemme seg igjennom bÄde fettvev, muskler og Ärevegg, uten at man fÄr sÄ vondt at man gÄr til lege lenge fÞr det, sÄ mÄ den bli med pÄ en liten runde i systemet. og derfor er det ekstremt lite sansynlig at det skjer. Den kan kapsle seg inn, og «gnage» seg litt ned i vevet. Men vandre til hjertet....huff, les en bok. Anonymkode: 1ad9d...e17
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #9 Skrevet 6. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: ...du vet hvordan kroppen fungerer , eller? For at den skal kunne nÄ hjertet sÄ mÄ den via en arterie eller vene (staven er flere cm lang). Den blir lagt subcutant (Google det du), et stykke unna arterien. Og om den sÄ skulle kunne klemme seg igjennom bÄde fettvev, muskler og Ärevegg, uten at man fÄr sÄ vondt at man gÄr til lege lenge fÞr det, sÄ mÄ den bli med pÄ en liten runde i systemet. og derfor er det ekstremt lite sansynlig at det skjer. Den kan kapsle seg inn, og «gnage» seg litt ned i vevet. Men vandre til hjertet....huff, les en bok. Anonymkode: 1ad9d...e17 Dette var det fastlegen sa til meg. «I verste fall kan den migrere til hjertet, men det er ekstremt sjelden.» Jeg har lest opptil flere bÞker jeg, blant annet den om at du skal vende det andre kinnet til. Derfor skal jeg ikke bruke like vemmelige hersketeknikker som deg. Anonymkode: c380b...48e
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #10 Skrevet 6. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dette var det fastlegen sa til meg. «I verste fall kan den migrere til hjertet, men det er ekstremt sjelden.» Jeg har lest opptil flere bÞker jeg, blant annet den om at du skal vende det andre kinnet til. Derfor skal jeg ikke bruke like vemmelige hersketeknikker som deg. Anonymkode: c380b...48e Jeg hadde byttet fastlege.... Anonymkode: 6f3e1...f70
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #11 Skrevet 6. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Du tenker det er helt normalt at en voksen samboer stadig vil lekeslĂ„ss, slik at den andre fĂ„r veldig vondt? Anonymkode: c380b...48e Vi kan lekesloss heftig, og synes det er kjempegĂžyđ Anonymkode: a607c...947
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #12 Skrevet 6. mai 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Dette var det fastlegen sa til meg. «I verste fall kan den migrere til hjertet, men det er ekstremt sjelden.» Jeg har lest opptil flere bÞker jeg, blant annet den om at du skal vende det andre kinnet til. Derfor skal jeg ikke bruke like vemmelige hersketeknikker som deg. Anonymkode: c380b...48e Fastlegen burde gÄ tilbake til skolebÞkene sine og friske opp litt... Anonymkode: 1ad9d...e17
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2018 #13 Skrevet 6. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde byttet fastlege.... Anonymkode: 6f3e1...f70 đ Anonymkode: 1ad9d...e17
Lille krĂžll Skrevet 6. mai 2018 #14 Skrevet 6. mai 2018 Driver med kampsport og har hatt pstav i sammenlagt 16 Ă„r. Har aldri hĂžrt eller kjent at den kan knekke men om man bruker staven til Ă„ klamme huden eller kjĂžttet pĂ„ innsiden gjĂžr det vondere enn om man klyper vanlig. Skulle tippe pĂ„ at det er det som har skjedd. Innvendig blĂ„merke. Gir det seg ikke etter en uke hadde jeg sjekket det ut.Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ