Gå til innhold

Knekt P-stav? krise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et stort problem dersom jeg har hatt p-stav i snart 2 år og for snart et år siden flyttet jeg til utlandet hvor de ikke har p-stav, min samboer skal alltid lekeslåss og alt det og flere ganger ble jeg slått i den mitt yrke hjelper heller ikke så mye der e treffer armen en del på jobb. sliter mye med å få sjekket nå om den er knekt, har meget vondt i armen og kan så vidt kjenne bak siden, kjenner jeg etter nøyere så føles p-staven knekt helt nederst, har ikke hatt så vondt i armen der p staven er. hva skal jeg gjøre for å få sjekket det? sliter og haster en del, og isåfall hvordan kan jeg få tatt den ut når ingen i min by har hørt om det før.

Anonymkode: 78923...f0e

Skrevet

Jeg sliter med å forstå flere ting her. For det første: lekeslåss med samboer, så du får veldig vondt i armen? Det høres jo mer ut som du er utsatt for vold? Det må du i så fall ikke bagatellisere! For det andre: hvor i verden har ikke engang helsepersonell hørt om en p-stav? Er du i jungelen? Uansett; de må vel kunne fjerne et fremmedlegeme fra armen? Ring sykehus ASAP. Du skal kunne kjenne p-staven som en intakt bit rett under huden. 

Håper du får raskt hjelp. Lykke til!

Anonymkode: c380b...48e

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sliter med å forstå flere ting her. For det første: lekeslåss med samboer, så du får veldig vondt i armen? Det høres jo mer ut som du er utsatt for vold? Det må du i så fall ikke bagatellisere! For det andre: hvor i verden har ikke engang helsepersonell hørt om en p-stav? Er du i jungelen? Uansett; de må vel kunne fjerne et fremmedlegeme fra armen? Ring sykehus ASAP. Du skal kunne kjenne p-staven som en intakt bit rett under huden. 

Håper du får raskt hjelp. Lykke til!

Utsatt for vold? Slutt å se spøkelser på høylys dag. 

HI, dette ville jeg nok ha sjekket hurtigst mulig. Aldri hørt om en p-stav som knekker før. 

Anonymkode: a607c...947

Skrevet

Å ringe sykehus var da å krisemaksimere voldsomt. Men kontakt lege, få tatt rtg av armen (da syntes staven), er den knukket taes den lett ut m lokalbedøvelse og et lute snitt

Anonymkode: 1ad9d...e17

Skrevet

...men ifg leverandøren er p-staven «2mm tykk, meget bøyelig og kan ikke knekke». Så med mindre han gnagde deg i armen, så gikk det nok bra. 

Den kan derimot «vandre» litt, og du kan få arrvev, det er jo litt ubehagelig men ikke direkte farlig.

Skrevet

Utsatt for vold? Slutt å se spøkelser på høylys dag. 

HI, dette ville jeg nok ha sjekket hurtigst mulig. Aldri hørt om en p-stav som knekker før. 

Du tenker det er helt normalt at en voksen samboer stadig vil lekeslåss, slik at den andre får veldig vondt?

Skrevet

...men ifg leverandøren er p-staven «2mm tykk, meget bøyelig og kan ikke knekke». Så med mindre han gnagde deg i armen, så gikk det nok bra. 

Den kan derimot «vandre» litt, og du kan få arrvev, det er jo litt ubehagelig men ikke direkte farlig.

Jo, hvis den vandrer kan det være farlig. I verste fall kan den nå hjertet, derfor trengs det strakstiltak.

Men at den knekker er veldig usannsynlig.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, hvis den vandrer kan det være farlig. I verste fall kan den nå hjertet, derfor trengs det strakstiltak.

Men at den knekker er veldig usannsynlig.

...du vet hvordan kroppen fungerer , eller? For at den skal kunne nå hjertet så må den via en arterie eller vene (staven er flere cm lang). Den blir lagt subcutant (Google det du), et stykke unna arterien. Og om den så skulle kunne klemme seg igjennom både fettvev, muskler og årevegg, uten at man får så vondt at man går til lege lenge før det, så må den bli med på en liten runde i systemet. og derfor er det ekstremt lite sansynlig at det skjer. 

Den kan kapsle seg inn, og «gnage» seg litt ned i vevet. Men vandre til hjertet....huff, les en bok.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

...du vet hvordan kroppen fungerer , eller? For at den skal kunne nå hjertet så må den via en arterie eller vene (staven er flere cm lang). Den blir lagt subcutant (Google det du), et stykke unna arterien. Og om den så skulle kunne klemme seg igjennom både fettvev, muskler og årevegg, uten at man får så vondt at man går til lege lenge før det, så må den bli med på en liten runde i systemet. og derfor er det ekstremt lite sansynlig at det skjer. 

Den kan kapsle seg inn, og «gnage» seg litt ned i vevet. Men vandre til hjertet....huff, les en bok.

Dette var det fastlegen sa til meg. «I verste fall kan den migrere til hjertet, men det er ekstremt sjelden.»

Jeg har lest opptil flere bøker jeg, blant annet den om at du skal vende det andre kinnet til. Derfor skal jeg ikke bruke like vemmelige hersketeknikker som deg. 

Skrevet

Dette var det fastlegen sa til meg. «I verste fall kan den migrere til hjertet, men det er ekstremt sjelden.»

Jeg har lest opptil flere bøker jeg, blant annet den om at du skal vende det andre kinnet til. Derfor skal jeg ikke bruke like vemmelige hersketeknikker som deg. 

Jeg hadde byttet fastlege....

Anonymkode: 6f3e1...f70

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker det er helt normalt at en voksen samboer stadig vil lekeslåss, slik at den andre får veldig vondt?

Vi kan lekesloss heftig, og synes det er kjempegøy😂

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fastlegen burde gå tilbake til skolebøkene sine og friske opp litt...

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde byttet fastlege....

Anonymkode: 6f3e1...f70

👍

Skrevet

Driver med kampsport og har hatt pstav i sammenlagt 16 år. Har aldri hørt eller kjent at den kan knekke men om man bruker staven til å klamme huden eller kjøttet på innsiden gjør det vondere enn om man klyper vanlig. Skulle tippe på at det er det som har skjedd. Innvendig blåmerke. Gir det seg ikke etter en uke hadde jeg sjekket det ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...