Gå til innhold

Bedre lønn med fagbrev uansett om det er relevant for jobben eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kollega mener at jeg som jobber som ufaglært innen helse og omsorg i kommunen skulle hatt bedre lønn enn jeg har pga mitt fagbrev som frisør. 

Stemmer dette?

Anonymkode: 88435...c02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår kommune er det bare relevant fagbrev som gir fagarbeiderlønn. Jeg vet om en som under tvil fikk fagarbeiderlønn siden han hadde fagbrev som aktivitør,men jobbet i helsefagarbeiderstilling. Og det er et yrke som er veldig relatert til ihvertfall demensomsorgen det denne mannen jobbet.

I det private vet jeg flere firmaer som gir høyere lønn uansett fagbrev,det trenger ikke ha noe med yrket å gjøre.

Så jeg tror du ikke får høyere lønn i kommunen med et fagbrev som frisør desverre...

Anonymkode: b15fe...dd0

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Kun relevant utdannelse teller

Anonymkode: 29a54...ed3

Skrevet

I utgangspunktet får man for relevant fagbrev, men du kan jo alltids ta det opp ved lønnsforhandling. 

Anonymkode: 753e5...c01

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En kollega mener at jeg som jobber som ufaglært innen helse og omsorg i kommunen skulle hatt bedre lønn enn jeg har pga mitt fagbrev som frisør. 

Stemmer dette?

Anonymkode: 88435...c02

Nei, selvfølgelig skal du ikke det. Du er jo ufaglært innen det yrket du jobber i, og frisør er vel noe av det mest urelevante fagbrevet du kunne hatt

Anonymkode: f9bad...11b

Skrevet

Så skal jeg som har en bachelor i sykepleie kreve høyere lønn dersom jeg jobber et sted med assistenter, fagarbeidere og høyskoleutdannede innenfor bygg, fordi jeg har en bachelor? Det må jo såklart være relevant.

Anonymkode: cebc6...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...