Anarkali Skrevet 5. mai 2018 #26 Skrevet 5. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare få det ut: de er så jævlig irriterende! Jeg hater å snakke i telefon, og irriterer meg grønn over folk som ikke kan sende melding isteden for å ringe. Særlig om det er sent på kvelden eller midt i middagen. Ofte er det bare korte beskjeder, som regel er det ofte praktisk å ha det skriftlig også. Det verste er at de som er sånn, gjerne ringer fire ganger uten å få svar også. Skjønner de ikke at det kanskje ikke passer for mottaker å svare? Noen som er «ringere» som kan forklare hvorfor det er så vanskelig å skrive spørsmål/ beskjeder på SMS/Messenger/snap? Anonymkode: 4479c...123 Helt enig! Jeg blir skikkelig irritert over det selv. Noen prøver å ringe.. jeg melder «jeg er opptatt, send mld» for at de så fortsetter å ringe utover dagen. Om jeg ikke svarer deg med en gang er det enten fordi jeg ikke har sett mld enda og jeg ser heller ikke da at du ringer eller så er det fordi at jeg ikke har ett svar klar og venter med å svare frem til jeg har ett 😉
Fru Banderas Skrevet 5. mai 2018 #27 Skrevet 5. mai 2018 12 timer siden, sug lut skrev: Enig. Minner om kollegaen som sender sakspapirer på mail, og deretter går etter mailen sin opp trappa for å si at han har sendt den. Har det slått deg at han kanskje har litt crush på deg?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #28 Skrevet 5. mai 2018 Jeg hater at folk forventer å ta ting på sms. Vil du noe ringer du. Tar jeg ikke tlf så ringer jeg tilbake når det passer. Er de5 veldig viktig så både ring og send sms. Men ikke forvent at jeg husker å svare på sms om det ikke er veldig viktig. Anonymkode: 41ad3...d17
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #29 Skrevet 5. mai 2018 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Må bare få det ut: de er så jævlig irriterende! Jeg hater å snakke i telefon, og irriterer meg grønn over folk som ikke kan sende melding isteden for å ringe. Særlig om det er sent på kvelden eller midt i middagen. Ofte er det bare korte beskjeder, som regel er det ofte praktisk å ha det skriftlig også. Det verste er at de som er sånn, gjerne ringer fire ganger uten å få svar også. Skjønner de ikke at det kanskje ikke passer for mottaker å svare? Noen som er «ringere» som kan forklare hvorfor det er så vanskelig å skrive spørsmål/ beskjeder på SMS/Messenger/snap? Anonymkode: 4479c...123 Endelig noen som meg, dette har jeg også lurt på. Jeg hater å snakke i telefonen, men jeg vet at noen av mine venner tror de kan "kurere" meg vet å drive reine telefonterroren. Det eneste de oppnår er selvfølgelig å ikke få svar og at jeg rett å slett distanserer meg litt. Jeg liker best meldinger , enten det er sms, Mail eller messenger og jeg vet at vennene mine omtrent bor på nett, så hvorfor de i det hele tatt gidder å ringe når de vet at de ikke får svar, det må gudene vite. Jeg har også en venninne som ringer flere ganger etterhverandre både seint og tidlig og som deretter sender mld og spør hvorfor jeg ikke tar telefonen 😀 Jeg har også lurt på hvorfor man ikke bare kan gjøre det mest mulig lettvint-å bare sende en mld... hun ene tror jeg har dårlige sosiale antenner, men det kan vel umulig gjelde alle 😊 Anonymkode: dfc92...ba5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #30 Skrevet 5. mai 2018 Enig. Det er veldig innvanderende å kreve at noen skal høre/snakke med deg NÅ. Mannen min og jeg ringer ALDRI hverandre (vel, kanskje 2-3 ganger i året). Vi er begge introverte og hater det like mye begge to. Om andre ringer oss sender vi gjerne en melding tilbake og spør om hva setning gjelder. Evt ringer vi opp igjen når det passer. Men de fleste sender meldinger til oss. Eller melding og spør om det passer å ringe, også finner vi en tid det passer Å snakke i Tlf i butikken eller på toget eller lignende vil ingen av oss Anonymkode: 59912...052
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #31 Skrevet 5. mai 2018 Haha, jeg også hater slikt. Nå sender jeg SMS om svaret er ja/nei/OK da. Kreves det en diskusjon så ringer jeg. Jeg hater også folk som ringer meg om jeg ikke svarer umiddelbart på SMS. Hvis det er hektisk på jobb så orker jeg ikke forholde meg til om vi kan spise middag kl. fire eller fem på søndag. Det får vente til kvelden med å få svar. Eneste som er litt søtt er når bestemor har sendt meg Mail på FB, da sender hun en SMS med teksten «jeg har sendt deg brev på FB» jeg smiler godt da. Anonymkode: 7cdbc...d8e
Himmel og hav Skrevet 5. mai 2018 #32 Skrevet 5. mai 2018 Alt til sitt bruk. SMS el er for meg for korte beskjeder, enkle saker eller bare hyggelig småprat. Telefoner er for å høre hvordan det går, holde kontakten, prate om løst og fast eller for å legge planer der flere alternativer bør vurderes. Jeg kan også sukke litt oppgitt når telefonen ringer og jeg ser at det er noen pratsomme, for da vet jeg at det sikkert tar 30 minutter, men så er det fint å holde kontakten også, og det meste annet kan faktisk vike for mennesker i livet mitt. Jeg vet jo at de ikke er her for alltid. Jeg er så gammel at jeg husker at man måtte stå på venteliste i årevis før man fikk telefonlinje, og det ble vurdert hvem som hadde mest behov for å få, og hvor fantastisk det var da venninna mi fikk det, så jeg får meg ikke helt til å bli sur for at noen ringer.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #33 Skrevet 5. mai 2018 Mannen min er sånn som heller ringer enn å sende melding, selv når det er korte beskjeder som strengt tatt hadde vært smartere å skrive melding om. Han har dysleksi, så det er nok en av grunnene. Anonymkode: 0c6a3...c2f
☆☆☆ Skrevet 5. mai 2018 #34 Skrevet 5. mai 2018 Eg synes både telefon og melding er ok, kvar til sitt bruk. Men ikkje ring meg for å skravle. Telefon slik eg likar det: 1. Presenter deg. 2. Framfør ditt ærend. 3. Få svar. 4. Evt oppfølgingsspørsmål. 5. Nye svar. 6. Snakkes! Om du vil skravle er det berre å kome innom. Eller send melding på messenger el l.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #35 Skrevet 7. mai 2018 På 5.5.2018 den 9.48, Anarkali skrev: Helt enig! Jeg blir skikkelig irritert over det selv. Noen prøver å ringe.. jeg melder «jeg er opptatt, send mld» for at de så fortsetter å ringe utover dagen. Om jeg ikke svarer deg med en gang er det enten fordi jeg ikke har sett mld enda og jeg ser heller ikke da at du ringer eller så er det fordi at jeg ikke har ett svar klar og venter med å svare frem til jeg har ett 😉 jeg vet! Har et par bekjente som kan ringe tre ganger på rad, for så å skrive melding «kan du ringe meg?». Når jeg er ledig ringer jeg da tilbake, også er som regel spm noe sånn som: skal vi gå en tur i morgen? Altså, HVORFOR kan man ikke sende melding å spørre om dette? Når det er helt åpenbart at den du forsøker å ringe er opptatt? Orker ikke sånne folk, og distanserer meg fra de. Mange spørsmål man får må man jo uansett klargjøre med andre i familien, så svar får man jo uansett ikke gitt med en gang. Anonymkode: 4479c...123
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #36 Skrevet 7. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: jeg vet! Har et par bekjente som kan ringe tre ganger på rad, for så å skrive melding «kan du ringe meg?». Når jeg er ledig ringer jeg da tilbake, også er som regel spm noe sånn som: skal vi gå en tur i morgen? Altså, HVORFOR kan man ikke sende melding å spørre om dette? Når det er helt åpenbart at den du forsøker å ringe er opptatt? Orker ikke sånne folk, og distanserer meg fra de. Mange spørsmål man får må man jo uansett klargjøre med andre i familien, så svar får man jo uansett ikke gitt med en gang. Anonymkode: 4479c...123 Ja, før all del. Datteren din har skadet seg. Send en melding. Venninnen din har kranglet med kjæresten sin og trenger noen å prate med. Send en melding. Mannen din lurer på om dere har melk eller han skal kjøpe på hjemvei. Send en melding. Sjefen din merker at du har tatt med deg hovednøklene hjem og hun trenger dem, nå. Send en melding. Anonymkode: 2ecd3...d91
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #37 Skrevet 7. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, før all del. Datteren din har skadet seg. Send en melding. Venninnen din har kranglet med kjæresten sin og trenger noen å prate med. Send en melding. Mannen din lurer på om dere har melk eller han skal kjøpe på hjemvei. Send en melding. Sjefen din merker at du har tatt med deg hovednøklene hjem og hun trenger dem, nå. Send en melding. Anonymkode: 2ecd3...d91 Ser du virkelig ikke forskjellen på det du sier og "Skal vi gå en tur i morgen?", eller gjør du deg dum med vilje nå? Anonymkode: 153c9...d95
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #38 Skrevet 7. mai 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ser du virkelig ikke forskjellen på det du sier og "Skal vi gå en tur i morgen?", eller gjør du deg dum med vilje nå? Anonymkode: 153c9...d95 Problemet er at du ikke vet hva det er før du tar telefonen. Uansett tar det deg 30 sekunder å ta telefonen og avklare om dere skal på tur, i steden or at hun som ringer hår og venter på svar i timesvis. Hvis ikke du vil kunne hun invitert noen andre. Den muligheten forsvinner hvis du ikke kan svare rimlig raskt. Anonymkode: 2ecd3...d91
Kathrine. Skrevet 7. mai 2018 #39 Skrevet 7. mai 2018 På 5.5.2018 den 9.29, Superdolly skrev: Jeg sender sms hvis det funker best, jeg ringer hvis det er bedre. Noen ganger er det mer tidseffektivt å avklare ting på telefon enn på sms. Tar ikke folk telefonen når jeg ringer, sender jeg en oppklarende sms og ber dem ringe meg tilbake. Gjør de ikke det, finner jeg en annen løsning og de går muligens glipp av noe. Her inne på DiB er det jo spesialregler for alt: Ikke ring meg, jeg hater å snakke i telefonen. Send sms, men jeg nekter å lese den eller svare før det passer meg. Ikke ring på døren min uten å ha avtalt det på forhånd for da åpner jeg ikke. Jeg tar aldri telefonen hvis noen ringer fra ukjent nummer. Jeg har to ganger vært oppe i situasjoner hvor jeg har hatt behov for å ringe til folk jeg ikke kjente. En gang traff jeg på ei jente langs veien, hun hadde mistet bussen og hadde langt å gå hjem. Jeg lånte henne min telefon (jeg vet ikke hvorfor hun ikke hadde telefon selv, jeg kjente henne ikke) og hun ringte mamma slik at hun kunne komme å hente henne. En annen gang fant jeg et nøkkelknippe i skiløypa. Bilnøkler og husnøkler og muligens jobbnøkler, det var svært. Jeg fant riktig bil på parkeringsplassen, sporet opp eier via bilnummeret og ringte ham. Plagsomme venninner? Si fra da vel. Før i tiden var det helt vanlig å ringe venninner for å snakke og holde kontakten. Er dere gode venner så kan du vel si at du ikke er interessert. Det kan godt tenkes at hun gir seg. Svarte dei? 😄
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #40 Skrevet 7. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at du ikke vet hva det er før du tar telefonen. Uansett tar det deg 30 sekunder å ta telefonen og avklare om dere skal på tur, i steden or at hun som ringer hår og venter på svar i timesvis. Hvis ikke du vil kunne hun invitert noen andre. Den muligheten forsvinner hvis du ikke kan svare rimlig raskt. Anonymkode: 2ecd3...d91 Jeg vet godt hvem som pleier å ringe for å informere om at de nettopp så en morsom mann på NRK1, og hvem som ringer når det er noe viktig. Den tegninga ser man ganske fort, og da vet man også hvem man har tid til å prate med og hvem som faktisk kan sende en sms i stedet. Og skulle de stakkarsene som alltid ringer for å tjatre i 40 minutter om været plutselig ha noe viktig å si, så gjør det meg ikke noe å gå glipp av det den ene gangen mot at jeg slipper å snakke med dem resten av året. Anonymkode: 153c9...d95
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #41 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet godt hvem som pleier å ringe for å informere om at de nettopp så en morsom mann på NRK1, og hvem som ringer når det er noe viktig. Den tegninga ser man ganske fort, og da vet man også hvem man har tid til å prate med og hvem som faktisk kan sende en sms i stedet. Og skulle de stakkarsene som alltid ringer for å tjatre i 40 minutter om været plutselig ha noe viktig å si, så gjør det meg ikke noe å gå glipp av det den ene gangen mot at jeg slipper å snakke med dem resten av året. Anonymkode: 153c9...d95 Jeg tror vi kan konkludere med at vi hadde kuttet h er ndre ut ganske raskt i gjensidig irritasjon. Anonymkode: 2ecd3...d91
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #42 Skrevet 7. mai 2018 På 5.5.2018 den 9.18, sug lut skrev: Å spise av andres tid er mordgrunn. Å pådytte meg ditt selskap eller din stemme uten at du er mora mi eller det er helt nødvendig er mordgrunn. Å invadere min fritid er mordgrunn. Godt jeg ikke er venn med deg, da. Jeg liker å prate med vennene mine på telefonen. Har ikke så mange å være sosial med i hverdagen. Trist at det visstnok skal få folk til å ville myrde meg. Anonymkode: c01e5...0e5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #43 Skrevet 7. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror vi kan konkludere med at vi hadde kuttet h er ndre ut ganske raskt i gjensidig irritasjon. Anonymkode: 2ecd3...d91 Mulig. Jeg snakker i telefonen jeg altså, gjerne i timesvis med vennene mine, men da har vi planlagt å snakkes sånn at de ikke ringer midt i legginga av ungene (slik som min mor alltid gjør). Og korte beskjeder som "Skal vi ta en kaffe i morgen?" har vi alle skjønt at det er lettere å ta på sms. Heldigvis. Anonymkode: 153c9...d95
Superdolly Skrevet 7. mai 2018 #44 Skrevet 7. mai 2018 21 minutter siden, Kathrine. skrev: Svarte dei? 😄 Ja. Fint for ham som fikk tilbake bilnøklene sine. Og fint for jenta som slapp å gå mange kilometer hjem, men kunne bli hentet av mamma. Og sikkert fint for mamma, som nok hadde blitt bekymret etter hvert som datteren ikke kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #45 Skrevet 7. mai 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, før all del. Datteren din har skadet seg. Send en melding. Venninnen din har kranglet med kjæresten sin og trenger noen å prate med. Send en melding. Mannen din lurer på om dere har melk eller han skal kjøpe på hjemvei. Send en melding. Sjefen din merker at du har tatt med deg hovednøklene hjem og hun trenger dem, nå. Send en melding. Anonymkode: 2ecd3...d91 Hørt om å rope ulv ulv eller? Jeg vet godt hvem som ringer om de faktisk har en god grunn, og de som ringer for alt mulig tull. Å sammenligne med at ungen din har skadet seg, er så tåpelig at det ikke trenger kommentar. Mannen min kan ringe når han vil, der kommer det aldri uvesentlig vås over telefon. Problemet med de som ringer, når det hadde vært like greit å få en melding, er at de ikke bare stiller det spørsmålet, man må gjerne skravle i en halvtimes tid i tillegg. Det har jeg ikke alltid tid, lyst eller overskudd til.. Anonymkode: 4479c...123
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2018 #46 Skrevet 7. mai 2018 Jeg tror det er mange psykiske ustabile (ung)jenter her! Normale, oppegående, friske kvinner har da ikke angst for en telefonsamtale?!? At dere greier å fungere i samfunnet er jo et mysterium 😄 Anonymkode: 41bb0...fcb
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2018 #47 Skrevet 8. mai 2018 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er mange psykiske ustabile (ung)jenter her! Normale, oppegående, friske kvinner har da ikke angst for en telefonsamtale?!? At dere greier å fungere i samfunnet er jo et mysterium 😄 Anonymkode: 41bb0...fcb Er vel veldig få i denne tråden som snakker om angst for å snakke i telefonen? Det handler rett og slett om at man har viktigere ting å gjøre enn å sitte å skravle med Margit i en halvtime på ettermiddagen, når hun egentlig bare lurte på om vi skulle ta en tur på senteret neste onsdag. Om du syns det er god bruk av tid, så vær så god. Jeg syns ikke det. Anonymkode: 153c9...d95
Salomine Skrevet 8. mai 2018 #48 Skrevet 8. mai 2018 Og jeg er helt motsatt. Ergrer meg skakk over folk som skal kommunisere på sms. Lange avhandlinger, og sms frem og tilbake i det uendelige, når man kunne tatt en kjapp telefon og fått avklart tingene på et minutt om ikke mindre. På sms hører man ikke tonefall eller kan utdype så veldig, og det blir lett misforståelser. Jeg er jo klar over at det er en fobi, å ha skrekk/vegring for å snakke i telefon. Har en venninne som har denne fobien og gått til diverse terapeuter for å bli kurert. Hun er selvsagt unnskyldt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå