Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #1 Skrevet 4. mai 2018 Må bare få det ut: de er så jævlig irriterende! Jeg hater å snakke i telefon, og irriterer meg grønn over folk som ikke kan sende melding isteden for å ringe. Særlig om det er sent på kvelden eller midt i middagen. Ofte er det bare korte beskjeder, som regel er det ofte praktisk å ha det skriftlig også. Det verste er at de som er sånn, gjerne ringer fire ganger uten å få svar også. Skjønner de ikke at det kanskje ikke passer for mottaker å svare? Noen som er «ringere» som kan forklare hvorfor det er så vanskelig å skrive spørsmål/ beskjeder på SMS/Messenger/snap? Anonymkode: 4479c...123
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #2 Skrevet 4. mai 2018 Jeg er den som hater å sende meldinger for jeg vil fortelle eller ha ett svar med en gang...ikke om 1 time eller 3 når vedkommende plutselligt leser meldingen. Jeg ringer da jeg synest det er greiere å snakke over tlf en å sende meldinger frem og tilbake. Så jeg er den som irritere meg med motsatt av deg Anonymkode: fee64...ce7
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #3 Skrevet 4. mai 2018 Min erfaring er ofte at du ikke får svar på meldingen selv etter flere timer, å da må jeg ringe å høre om personen faktisk har fått med seg meldingen eller ikke. Anonymkode: 037e5...c82
1anonym Skrevet 4. mai 2018 #4 Skrevet 4. mai 2018 Blir også irritert på det. Har aldri likt å snakke i telefon. Tidstyv som jeg ikke ønsker å prioritere.
sug lut Skrevet 4. mai 2018 #5 Skrevet 4. mai 2018 Det er en uting. Det er ytterst få jeg vil snakke med. Men man kan i alle fall sile strengt - før digital telefon med nummervisning hadde jeg en svigermor av den typen, og da måtte jeg faktisk ta telefonen også, for å finne ut om det faktisk var noe viktig.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #6 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er ofte at du ikke får svar på meldingen selv etter flere timer, å da må jeg ringe å høre om personen faktisk har fått med seg meldingen eller ikke. Anonymkode: 037e5...c82 Hvorfor må du ringe å sjekke? Det har ikke falt deg inn at folk kanskje er opptatt med noe og derfor ikke svarer på en stund Anonymkode: 2d71a...9fe
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #7 Skrevet 4. mai 2018 Det tar en evighet å avklare ting ved å sende meldinger frem og tilbake og sannsynligheten for misforståelser er stor. Anonymkode: 2ecd3...d91
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #8 Skrevet 4. mai 2018 Enig med deg hi, liker best å ta det på melding. Og folk som ringer for å sjekke om jeg har fått meldingen fordi jeg ikke svarte de fort nok, er sinnsykt irriterende Anonymkode: 2d71a...9fe
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #9 Skrevet 4. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor må du ringe å sjekke? Det har ikke falt deg inn at folk kanskje er opptatt med noe og derfor ikke svarer på en stund Anonymkode: 2d71a...9fe Hvis jeg spør mamma om hun kan passe sønnen min imorgen fordi det er krise,så må jeg ringe henne når hun ikke har svart på flere timer. Anonymkode: 037e5...c82
sug lut Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg hi, liker best å ta det på melding. Og folk som ringer for å sjekke om jeg har fått meldingen fordi jeg ikke svarte de fort nok, er sinnsykt irriterende Anonymkode: 2d71a...9fe Enig. Minner om kollegaen som sender sakspapirer på mail, og deretter går etter mailen sin opp trappa for å si at han har sendt den.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min erfaring er ofte at du ikke får svar på meldingen selv etter flere timer, å da må jeg ringe å høre om personen faktisk har fått med seg meldingen eller ikke. Anonymkode: 037e5...c82 Oi, du må være en av de folka jeg irriterer meg grønn over.. Å ringe for å mase om svar på en melding er jo nesten enda mer irriterende enn de som ringer fire ganger uten å sende melding om hva de har ringt om.. Anonymkode: 4479c...123
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 Jeg har konsekvent Tlf på lydløs pga jobb, eller når jeg er hjemme fordi jeg har småbarn og jeg ikke vil at de skal vekkes av lyden eller feks forstyrres under amming. Mld ser og svarer jeg på så fort jeg kan uansett, og ofte kan jeg svare på SMS lenge før jeg kan ringe opp igjen (under amming feks). Noen er jo sånn at de ringer, og da skriver jeg at jeg kan ikke ta Tlf pga ... send mld. Og om de da ikke sender mld, da er det ikke viktig nok Anonymkode: 1a2b3...b97
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 Folk som absolutt skal ringe er så irriterende! Jeg har ei venninne som ikke er sååå nær som ofte ringer for å prate. Hun selv er ofte på tur, i bilen eller i en situasjon hun godt kan slarve på telefon. Mens jeg ikke legger inn 20-30 min telefonsamtale i løpet av ettermiddagen eller helga. Anonymkode: 395df...58b
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har konsekvent Tlf på lydløs pga jobb, eller når jeg er hjemme fordi jeg har småbarn og jeg ikke vil at de skal vekkes av lyden eller feks forstyrres under amming. Mld ser og svarer jeg på så fort jeg kan uansett, og ofte kan jeg svare på SMS lenge før jeg kan ringe opp igjen (under amming feks). Noen er jo sånn at de ringer, og da skriver jeg at jeg kan ikke ta Tlf pga ... send mld. Og om de da ikke sender mld, da er det ikke viktig nok Anonymkode: 1a2b3...b97 Det gjør jeg og i blant. Men tror du ikke pokker ta, at de da ringer igjen i stedet for å sende melding Anonymkode: 2d71a...9fe
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Fordi du hater å snakke i telefonen så trenger vel ikke alle å tilpasse seg deg, HI? Om du hater så mye å snakke i telefon så får du heller si fra til din omgangskrets at du ikke vil snakke på telefonen. Jeg ringer hvis det er ting det tar kortere tid å avklare muntlig enn skriftlig. Er det korte ting så tar jeg det helst på sms, men ofte er det ting man må diskutere litt frem og tilbake, f.eks. avtaler som skal passe for flere, da er det langt mer tidseffektivt å ta det muntlig. Middag har folk på så ulike tidspunkt at det er umulig å vite hvem som spiser når. Jeg forventer at andre gjør som meg, ikke har mobilen ved middagsbordet og derfor ikke blir plaget av ev. telefoner akkurat da, og at de i så fall ringer tilbake når det passer. Sent på kvelden vil jeg ikke ha hverken telefoner eller sms (messanger/snap har jeg ikke). Om det likevel kommer en telefon eller sms så forbeholder jeg meg retten å la være å ta telefonen og haster det ikke med svar på melding så venter jeg til neste dag. Det er virkelig ikke noe større problem enn man gjør det til. Anonymkode: 8690b...bf6
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #16 Skrevet 5. mai 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fordi du hater å snakke i telefonen så trenger vel ikke alle å tilpasse seg deg, HI? Om du hater så mye å snakke i telefon så får du heller si fra til din omgangskrets at du ikke vil snakke på telefonen. Jeg ringer hvis det er ting det tar kortere tid å avklare muntlig enn skriftlig. Er det korte ting så tar jeg det helst på sms, men ofte er det ting man må diskutere litt frem og tilbake, f.eks. avtaler som skal passe for flere, da er det langt mer tidseffektivt å ta det muntlig. Middag har folk på så ulike tidspunkt at det er umulig å vite hvem som spiser når. Jeg forventer at andre gjør som meg, ikke har mobilen ved middagsbordet og derfor ikke blir plaget av ev. telefoner akkurat da, og at de i så fall ringer tilbake når det passer. Sent på kvelden vil jeg ikke ha hverken telefoner eller sms (messanger/snap har jeg ikke). Om det likevel kommer en telefon eller sms så forbeholder jeg meg retten å la være å ta telefonen og haster det ikke med svar på melding så venter jeg til neste dag. Det er virkelig ikke noe større problem enn man gjør det til. Anonymkode: 8690b...bf6 Har ikke mobilen med til bords, men lyden høres jo likevel. Anonymkode: 08b28...c89
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #17 Skrevet 5. mai 2018 Min mor gjør det. Hun bor et stykke unna og ringer gjerne flere ganger i uka, og er jeg heldig klarer jeg å avslutte samtalen etter 30 min. Har blitt til at jeg ikke orker å ta den lengre. Send en melding, for guds skyld. Jeg hater å snakke i telefonen, spesielt når hun ringer i leggetid til ungene hver eneste gang... Anonymkode: 153c9...d95
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #18 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ikke mobilen med til bords, men lyden høres jo likevel. Anonymkode: 08b28...c89 Du kan skru av lyden. Anonymkode: 7fb65...0fe
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #19 Skrevet 5. mai 2018 10 timer siden, sug lut skrev: Enig. Minner om kollegaen som sender sakspapirer på mail, og deretter går etter mailen sin opp trappa for å si at han har sendt den. Å fy fader, det der er så sykt irriterende! Eller hvis man i løpet av arbeidsdagen våger seg bort til kaffemaskinen for å hente seg noe å drikke, så kommer en kollega løpende bort og sier "Du! Jeg har sendt deg en mail!" Tror ikke disse folka at mailene kommer frem med mindre de melder om dem muntlig? Anonymkode: 60283...afc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #20 Skrevet 5. mai 2018 Enig. Min søster kan til tider ringe meg 1-5 ganger om dagen uten å egentlig ville noe. F.eks på tur med hunden bare for å prate. Hun jobber deltid og har ingen barn ennå så har mer tid enn meg. Jeg har to barn og jobber fullt.. har virkelig ikke tid til å skravle bare for å skravle alltid. Send nå heller en melding hvis det er noe 🙄 Anonymkode: dfe53...6df
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #21 Skrevet 5. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg spør mamma om hun kan passe sønnen min imorgen fordi det er krise,så må jeg ringe henne når hun ikke har svart på flere timer. Anonymkode: 037e5...c82 Her bør du jo ringe med en gang i stedet for sms.. Anonymkode: 6e106...2dd
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #22 Skrevet 5. mai 2018 Ser ikke problemet.. Anonymkode: ca6e7...6ce
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2018 #23 Skrevet 5. mai 2018 Bagateller. 😅 Dere har lite å bekymre dere for hvis dette opptar hodet deres.😊 Anonymkode: 3a618...18b
sug lut Skrevet 5. mai 2018 #24 Skrevet 5. mai 2018 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bagateller. 😅 Dere har lite å bekymre dere for hvis dette opptar hodet deres.😊 Anonymkode: 3a618...18b Å spise av andres tid er mordgrunn. Å pådytte meg ditt selskap eller din stemme uten at du er mora mi eller det er helt nødvendig er mordgrunn. Å invadere min fritid er mordgrunn.
Superdolly Skrevet 5. mai 2018 #25 Skrevet 5. mai 2018 Jeg sender sms hvis det funker best, jeg ringer hvis det er bedre. Noen ganger er det mer tidseffektivt å avklare ting på telefon enn på sms. Tar ikke folk telefonen når jeg ringer, sender jeg en oppklarende sms og ber dem ringe meg tilbake. Gjør de ikke det, finner jeg en annen løsning og de går muligens glipp av noe. Her inne på DiB er det jo spesialregler for alt: Ikke ring meg, jeg hater å snakke i telefonen. Send sms, men jeg nekter å lese den eller svare før det passer meg. Ikke ring på døren min uten å ha avtalt det på forhånd for da åpner jeg ikke. Jeg tar aldri telefonen hvis noen ringer fra ukjent nummer. Jeg har to ganger vært oppe i situasjoner hvor jeg har hatt behov for å ringe til folk jeg ikke kjente. En gang traff jeg på ei jente langs veien, hun hadde mistet bussen og hadde langt å gå hjem. Jeg lånte henne min telefon (jeg vet ikke hvorfor hun ikke hadde telefon selv, jeg kjente henne ikke) og hun ringte mamma slik at hun kunne komme å hente henne. En annen gang fant jeg et nøkkelknippe i skiløypa. Bilnøkler og husnøkler og muligens jobbnøkler, det var svært. Jeg fant riktig bil på parkeringsplassen, sporet opp eier via bilnummeret og ringte ham. Plagsomme venninner? Si fra da vel. Før i tiden var det helt vanlig å ringe venninner for å snakke og holde kontakten. Er dere gode venner så kan du vel si at du ikke er interessert. Det kan godt tenkes at hun gir seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå