GÃ¥ til innhold

Er dette min skyld?🤬

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma beskylder meg for å ha ødelagt vasken(=krana) hennes på badet, og for å ha skrudd opp en kran på badet.

saken er den at min mor har ett bad som er 40 år gammelt. I flere år har det vært en lekkasje på badet som hun har hatt «kontroll» på. Jeg og ungene var på besøk. Fikk beskjed om å ikke bruke vasken ettersom den lakk. Jeg glemte meg, skrudde igjen krana å da sto Krana å dryppet vann. Dette skjedde da jeg av vane skulle vaske hendene etter å ha vært på do. Før vi kom sto vasken å rant en dråpe hvert 5 sekund, etterpå rant det kanskje en dråpe hvert sekund. Så skaden ble verre.

Mamma har bad og toalett i separate rom ved siden av hverandre. Det har ved flere anledninger rent vann fra badet der vaskemaskinen står, og inn på toalettet gjennom veggen. Dette har skjedd da vaskemaskinen har stått på. Min mor er nå rasende for at jeg har ødelagt vasken pp do og for å ha skrudd på en kran på veggen på badet. Hva slags kran hun mener aner jeg ikke da det kun finnes en vaskemaskin på dette badet, uten vask. Antar at det er en kran på noen av rørene?! Uansett, vasken brukte jeg. Badet står låst så der har jeg aldri vært. Min mor mener jeg skal betale rørlegger regningen å har ikke snakket til meg på 7uker.

hven har rett?

Anonymkode: 2405a...f3e

Skrevet

Dette høres helt urimelig ut av din mor. Hvorfor vil hun laste sin egen datter med slike utgifter som hun i utgangspunktet burde betalt selv for mange år siden? Har hun veldig dårlig råd? Hvordan er forholdet deres ellers? 

Anonymkode: 129ec...db9

Skrevet

Hvis din mor vil ha besøk, kan hun ikke gjøre gjestene erstatningsansvarlige for allerede defekt utstyr. Hva blir det neste? Betale for nytt gulv fordi det gamle ikke tålte å bli gått på? Hadde ikke  ruinert meg på å reise til et så skralt hjem, gitt. 

Skrevet

Jeg tenker dette er en gylden mulighet til å være ferdig med en psykopat. 

Om ikke mora di har en diagnose som kan forklare en slik absurd oppførsel så hadde jeg faktisk bare kuttet henne ut. 

Anonymkode: 6d6d9...e46

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres helt urimelig ut av din mor. Hvorfor vil hun laste sin egen datter med slike utgifter som hun i utgangspunktet burde betalt selv for mange år siden? Har hun veldig dårlig råd? Hvordan er forholdet deres ellers? 

Hun har ikke god råd. Forholdet vårt er dårlig. I følge henne er det min skyld fordi jeg ikke tåler å høre sannheten. I følge meg er det fordi hun alltid er sur, kommer med slike dumme beskyldinger hele tiden, bruker alt i mot meg. Kommenterer jeg at hun bør fikse vannlekkasjen før hun pusser opp soverommet, klikker hun i vinkel å sier stygge ting til meg. Hun sier sårende ting uten å forstå det selv. Hun sa broren min er favorittbarnet hennes. Jeg syntes det var sårende at hun hadde ett favorittbarn. Hun mente dette var helt vanlig å at det var teit å bli såret for det. Det er mange eksempler så dette er ett bittelite utdrag. Alt er alltid min skyld. Jeg har minimal kontakt med henne, samtidig syntes jeg synd på henne. Hun er alene uten venner og familie fordi alle andre rundt henne sier og gjør ting feil i følge henne.

ingen kjent diagnose, men noe er det. Hun nekter å la seg utrede, det er alle rundt henne det er noe galt med.

hi

Skrevet

Hun er alene uten venner og familie? 

Lurer på hvorfor........... 

Anonymkode: 8125c...289

Skrevet

Din mor kan ikke kreve at du betaler, men realiteten er at du har brukt en kran du har fått tydelig beskjed om å ikke benytte så du er langt fra uskyldig i den situasjonen som har oppstått mellom din mor og deg nå.

Anonymkode: baa26...d0f

Skrevet

Min mor er helt grei, men har noen psykiske problemer. Hun hakket stadig på meg for vekten da jeg vokste opp (var helt normal). Som 18-åring veide jeg 45 kg, og var 166 cm. Hun så lenge på meg hvis jeg forsynte meg to ganger, eller hvis jeg spiste noe søtt. Kommenterte hvordan klærne satt etc. Da hun startet hakkingen en dag spurte jeg om hun ikke burde vite bedre enn å holde på slik, hun som hadde en anorektisk søster, og som selv hadde slitt med spiseforstyrrelsen hele livet. Da svarte hun at det ikke var noen fare, siden jeg uansett ikke hadde selvdisiplin nok til å utvikle anoreksi. 

Din mor hadde jeg enten oversett, eller kjøpt et nytt (billig) blandebatteri og byttet selv (hadde selvfølgelig sjekket om det er lov først, men vanskelig er det i alle fall ikke).

Anonymkode: c479e...9cc

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min mor er helt grei, men har noen psykiske problemer. Hun hakket stadig på meg for vekten da jeg vokste opp (var helt normal). Som 18-åring veide jeg 45 kg, og var 166 cm. Hun så lenge på meg hvis jeg forsynte meg to ganger, eller hvis jeg spiste noe søtt. Kommenterte hvordan klærne satt etc. Da hun startet hakkingen en dag spurte jeg om hun ikke burde vite bedre enn å holde på slik, hun som hadde en anorektisk søster, og som selv hadde slitt med spiseforstyrrelsen hele livet. Da svarte hun at det ikke var noen fare, siden jeg uansett ikke hadde selvdisiplin nok til å utvikle anoreksi. 

Din mor hadde jeg enten oversett, eller kjøpt et nytt (billig) blandebatteri og byttet selv (hadde selvfølgelig sjekket om det er lov først, men vanskelig er det i alle fall ikke).

Unnskyld! Feil tråd!

Skrevet

Jeg hadde kjøpt et billig blandebatteri og fått en rørlegger til å montere det. Dersom det kom skader på det kunne hun ikke skylde på meg, hvis ikke hadde jeg byttet det selv. Etter det hadde jeg brutt kontakten. 

Anonymkode: fb3dd...9bf

Skrevet

Jeg hadde kuttet henne ut. Hva gir egentlig dette forholdet deg?

Anonymkode: d451f...817

Skrevet

Hvorfor mener du din mor skal betale for skaden når hun ga klar beskjed om å ikke bruke vasken?

Skrevet

Skjønner at dette blir toppen av isfjellet i et ellers skjørt forhold, men nå sa hun jo faktisk ifra at du ikke skulle bruke den vasken. Irriterende, ja, og absolutt ikke ok av din mor å ta det som hun nå gjør. Jeg hadde likevel betalt for rørlegger og bytte av den krana, og så hadde jeg begrenset kontakten VELDIG. 

Besøk får skje i ditt hjem, på dine premisser, eller på caféer og slikt. 

Anonymkode: fb9ec...d5a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mamma beskylder meg for å ha ødelagt vasken(=krana) hennes på badet, og for å ha skrudd opp en kran på badet.

saken er den at min mor har ett bad som er 40 år gammelt. I flere år har det vært en lekkasje på badet som hun har hatt «kontroll» på. Jeg og ungene var på besøk. Fikk beskjed om å ikke bruke vasken ettersom den lakk. Jeg glemte meg, skrudde igjen krana å da sto Krana å dryppet vann. Dette skjedde da jeg av vane skulle vaske hendene etter å ha vært på do. Før vi kom sto vasken å rant en dråpe hvert 5 sekund, etterpå rant det kanskje en dråpe hvert sekund. Så skaden ble verre.

Mamma har bad og toalett i separate rom ved siden av hverandre. Det har ved flere anledninger rent vann fra badet der vaskemaskinen står, og inn på toalettet gjennom veggen. Dette har skjedd da vaskemaskinen har stått på. Min mor er nå rasende for at jeg har ødelagt vasken pp do og for å ha skrudd på en kran på veggen på badet. Hva slags kran hun mener aner jeg ikke da det kun finnes en vaskemaskin på dette badet, uten vask. Antar at det er en kran på noen av rørene?! Uansett, vasken brukte jeg. Badet står låst så der har jeg aldri vært. Min mor mener jeg skal betale rørlegger regningen å har ikke snakket til meg på 7uker.

hven har rett?

Mor di er skrullete. En kran som drypper trenger ny pakning, noe som koster 25 kroner og som hun selv kan skifte hvis hun har rett tang i huset. 

Anonymkode: 898ae...25c

Skrevet
4 timer siden, Pobie skrev:

Hvorfor mener du din mor skal betale for skaden når hun ga klar beskjed om å ikke bruke vasken?

Skaden på badet aner jeg ingenting om. Hun mener jeg har skrudd på en kran der Selv om jeg aldri har vært i rommet. Rommet var låst og nøkkelen har hun gjemt . Ingen dører i hennes hus står åpne bortsett fra stue, kjøkken og bad. Kranen på toalettet gjorde jeg verre, det innrømmer jeg. Men den var i allerede ødelagt så den måtte blitt byttet uansett. Syntes det er urimelig at jeg betale da.

hi

Skrevet

Har du noen å snakke med vedrørende ditt forhold til din mor? Hun høres ikke snill ut mot deg. I de fleste kommner finnes det et lavterskeltilbud som heter noe sånt som rus og psykiatritjenesten. Lavterskel betyr at man ikke trenger henvisning fra fastlege og kan søke direkte selv. Jeg jobber i kommunen der jeg bor og anbefaler stadig folk til denne tjenesten som trenger noen å prate med for å sortere tanker og bli mer bevisst hvordan leve sitt eget liv på en god måte. I min kommune finnes søknadsskjema på kommunens nettsider. Inntil 4 ukers behandlingstid. gratis tilbud. Du må få noen til å forklare deg at din mor må leve sitt liv og du må leve ditt liv. Hun har valgt å behandle deg dårlig og du føler du må støtte henne på et vis? Hvorfor det? Ikke misforstå meg, jeg kritiserer ikke deg, jeg bare prøver å gjøre deg bevisst på at du ikke skylder din mor noe. 

Skrevet

mor din sin

Anonymkode: 4c0c0...d7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...