Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #1 Skrevet 3. mai 2018 Ok, bare for å dobbelsjekke om jeg er hønemor, som jeg mistenker og som mannen insisterer på. Vi har en takterrasse som ikke blir brukt til noe og vi vurderer å ha en trampoline der. Men jeg er redd for de hopper utav/gjennom sikkerhetsnettet og ned på bakken, er en etasje ned. Innser selv det høres teit ut. Virker det helt ok å ha trampoline på en takterrasse eller utrygt? Anonymkode: 2fb59...c5a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #2 Skrevet 3. mai 2018 Så hvis de går gjennom/ under nettet så faller de en etasje ned? Og det lurer dere på om er trygt? Er dere helt rusk?? Anonymkode: e45db...d11
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #3 Skrevet 3. mai 2018 Aldri i livet hadde jeg satt en trampoline på en takterrasse! Anonymkode: 4435d...473
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #4 Skrevet 3. mai 2018 Det syns jeg er utrygt. Både med tanke på risiko for fall, men også dersom trampolinen skulle bli tatt av vind. Altså ikke mens noen hopper men det er hvert år mange trampoliner som havner i hekker og gjerder grunnet vind, på en takterasse vil den kunne fly av gårde og gjøre mer skade. Anonymkode: 3b0b2...250
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #5 Skrevet 3. mai 2018 Kommer jo ann påhvor stor terrassen er og om trampolina kan stå langt fra kanten. Vi har hatt trampoline som ikke var så stor på verandaen, men den sto flere meter fra kanten. Det største problemet var vinden, mått feste dem med jekkestropper for den holdt på å blåse av. Anonymkode: 5d3c0...283
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det syns jeg er utrygt. Både med tanke på risiko for fall, men også dersom trampolinen skulle bli tatt av vind. Altså ikke mens noen hopper men det er hvert år mange trampoliner som havner i hekker og gjerder grunnet vind, på en takterasse vil den kunne fly av gårde og gjøre mer skade. Anonymkode: 3b0b2...250 En trampoline kan da bli tatt av vinden dersom den står på bakken også? Min, feks. Den står på en haug. Den kan bli tatt og gjøre like stor skade. TIl HI: Har aldri hørt om barn som klarer å hoppe over nettet og ut av trampolinen! Anonymkode: 8e900...6eb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 Jeg ville aldri plassert en trampoline på en takterrasse. Både med tanke på at du ikke kan se den uten å stå og se på den hele tiden, og sikkerhet. Anonymkode: f11e8...a5e
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: En trampoline kan da bli tatt av vinden dersom den står på bakken også? Min, feks. Den står på en haug. Den kan bli tatt og gjøre like stor skade. TIl HI: Har aldri hørt om barn som klarer å hoppe over nettet og ut av trampolinen! Anonymkode: 8e900...6eb Selvsagt kan den bli tatt av vinden når den står på bakken. Det skjønner alle. De fleste skjønner også at når den kommer opp i høyden så tar vinden mer og det er både større fare for at den blir tatt av vinden og at den gjør større skade pga fallhøyden og rekkevidden når den blåser bort. Og jo, selvsagt skjer det at (større) barn går gjennom/under nettet. At du ikke har hørt om det er ikke fasit på at det aldri kan skje. Jeg hadde ALDRI hverken hatt trampoline på taket eller latt mine barn hoppe der. Anonymkode: e45db...d11
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg ville aldri plassert en trampoline på en takterrasse. Både med tanke på at du ikke kan se den uten å stå og se på den hele tiden, og sikkerhet. Anonymkode: f11e8...a5e Hvilke trampoliner er det man kan se, uten å stå og se på den? Anonymkode: 8e900...6eb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilke trampoliner er det man kan se, uten å stå og se på den? Anonymkode: 8e900...6eb Unnskyld, men har du virkelig så tungt for det, eller kverulerer du bare for underholdningens skyld? Anonymkode: e45db...d11
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #11 Skrevet 3. mai 2018 Hadde aldri gjort det. Spurte mannen og lurte på om jeg var spinnvill som i det hele tatt spurte. Anonymkode: bfea4...c8b
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #12 Skrevet 3. mai 2018 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Unnskyld, men har du virkelig så tungt for det, eller kverulerer du bare for underholdningens skyld? Anonymkode: e45db...d11 Spørsmål som besvares med nytt spørsmål. Vel, du skal få svar. Jeg har litt tungt for det men du har det kanskje tyngre? Anonymkode: 8e900...6eb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 Takker for svar. Til du som lurte på om jeg (dvs mannen) var rusk, det er en stor takterrasse, så trampolinen hadde ikke stått rett ved kanten men jeg er skeptisk til tanken ( mest pga vind) så tror vi lar min hønemor-het avgjøre Anonymkode: 2fb59...c5a
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2018 #14 Skrevet 3. mai 2018 Jeg ville ikke gjort det pga. Påkjenningene som da kommer på terrassen/taket. Den er ikke dimensjonert for det og slik belastning vil øke faren for skader på taket. Anonymkode: d619b...a36
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 Nei. Aldri i livet. De er veldig vanskelig å sikre godt nok fast. Hvordna skal du feste den i et tak? Anonymkode: 5e8c5...35a
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Aldri i livet. De er veldig vanskelig å sikre godt nok fast. Hvordna skal du feste den i et tak? Anonymkode: 5e8c5...35a Binde den fast mener du? Det tror jeg aldri jeg har sett noen har gjort, hvordan sikrer man den når den står på asfalt eller plen da? Jeg hadde ikke ville hatt den på takterasse, mest pga belastningen på taket Anonymkode: cf4f0...886
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvilke trampoliner er det man kan se, uten å stå og se på den? Anonymkode: 8e900...6eb Hvis trampolina står på bakkeplan, kan du se den uten å stå i ro og se på bare den. Kan du det med en trampoline som står på et tak? Anonymkode: f11e8...a5e
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Binde den fast mener du? Det tror jeg aldri jeg har sett noen har gjort, hvordan sikrer man den når den står på asfalt eller plen da? Anonymkode: cf4f0...886 Vi har festet vår i bakken med noen digre plugger og lodd. Hadde heller aldri hatt den på taket, nei:) Anonymkode: 513b7...cd0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 11 timer siden, Anonym bruker skrev: En trampoline kan da bli tatt av vinden dersom den står på bakken også? Min, feks. Den står på en haug. Den kan bli tatt og gjøre like stor skade. TIl HI: Har aldri hørt om barn som klarer å hoppe over nettet og ut av trampolinen! Anonymkode: 8e900...6eb Men skadepotensialet for en flyvende trampoline fra stor høyde er relativt mye større, du ser kanskje det? Anonymkode: 23f5e...5be
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Og er taket dimensjonert for det, da? Anonymkode: 23f5e...5be
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #21 Skrevet 4. mai 2018 Tja, jeg ville tenkt det gikk greit når du sier at det er flere meter til kanten, så lenge det gikk greit for takterassen. Vi bruker også jekkestropper til å sørge for at trampolina ikke flyr avgårde i sterk vind - men vi bor ytterst i havgapet på Vestlandet, så det er endel vind. Anonymkode: 215ff...373
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #22 Skrevet 4. mai 2018 Blir det ikke veldig stygt å se på for naboene, om man har den på takterrassen? Anonymkode: 54c9d...2bf
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2018 #23 Skrevet 4. mai 2018 Så lenge den står langt fra kanten og er sikret mot vind ser jeg ikke problemet. Det veier ikke så mye, vil tro en takterasse er dimensjonert til å tåle noen meter våt snø feks, så vekta til en trampoline og noen barn hadde ikke bekymret meg. Anonymkode: 3ce4f...d90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå