Gå til innhold

Konstant slim i halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både jeg og seksåring sliter med kronisk slimete hals. Ofte baller det seg på og det føles som om jeg skal kveles av slimball.

Jeg har anstrengelsesastma og fikk høre fra en venninne at slimete hals er typisk ved astma. Siden seksåringen også har gitt tegn ved å tåle fysisk aktivitet dårlig og klager på at det gjør vondt å puste ble vi henvist til sykehuset. Der sa de at seksåringen ikke har astma og de virket lite interesserte i å gi tips og råd angående slimproblematikken. Lurer derfor på om noen her inne har råd? Det er virkelig plagsomt!

Anonymkode: 6b824...ac6

Skrevet

Drikker dere melk? Det danner slim. 

Driver dere fysisk aktivitet, det hjelper på å få opp slimet.

Har selv astma og plages med slim, som også gir meg ufrivillige brekninger. 

Melk kan jeg ikke drikke fordi jeg da sliter med slim hele dagen. Biola tåler jeg litt bedre. Jeg trener kardio annenhver dag. På starten av turen sliter jeg voldsomt med pusten, og så etter to/tre kilometer «går proppen» og jeg hoster som regel opp en gigantisk slimball eller to (det er forferdelig udelikat å observere) etter det er jeg helt fin i pusten nesten et døgn. 

Anonymkode: 2c3aa...2e2

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både jeg og seksåring sliter med kronisk slimete hals. Ofte baller det seg på og det føles som om jeg skal kveles av slimball.

Jeg har anstrengelsesastma og fikk høre fra en venninne at slimete hals er typisk ved astma. Siden seksåringen også har gitt tegn ved å tåle fysisk aktivitet dårlig og klager på at det gjør vondt å puste ble vi henvist til sykehuset. Der sa de at seksåringen ikke har astma og de virket lite interesserte i å gi tips og råd angående slimproblematikken. Lurer derfor på om noen her inne har råd? Det er virkelig plagsomt!

Anonymkode: 6b824...ac6

Jeg har og anstrengelsesastma og er tidvis plaget med mye hoste og slim. Sukker gjør meg mye verre, når jeg holder meg unna sukker er jeg mye bedre.. Før jeg kuttet ut sukker hostet jeg opp slim hver eneste morgen, det gjør jeg nesten aldri lenger. Bisolvon synes jeg og hjelper på de verste dagene.

Anonymkode: 4288b...3e0

Skrevet

Henger meg på. Jeg føler og at jeg har slim, ikke i halsen men i øvre luftveier. Konstant. Blir aldri tungpustet, men føler for å "svelge" hele tiden.

Anonymkode: 76e54...46c

Skrevet

Sånn var jeg mye av barndommen, sluttet til slutt å drikke melk (til store protester fra foreldre og leger). Viste seg i godt voksen alder at jeg har melkeallergi.

Trenger ikke ha melkeallergi, melkeprodukter gjør likevel at man produserer langt mer slim. Kornprodukter og sukker kan være det samme. Også banan kan for noen danne slim.

Få først sjekket om dere kan ha noen allergier, HI. Jeg ble testet i barndommen og fikk vite at jeg tålte melk, men de testet da bare om jeg var laktoseintolerant, noe jeg da ikke var. Som godt voksen fikk jeg så påvist både at jeg har melkeallergi, dvs. ikke tåler melkeproteinene, og at jeg er laktoseintolerant.

Anonymkode: 95322...28f

Skrevet

Har nylig fått med meg det om melk jeg også. Har ikke sett de vitenskapelige dokumentene, men søk selv, eller bare prøv uten melkeprodukter. Høres ut som om det er verd et forsøk. 

Anonymkode: 0bc7d...1ae

Skrevet

Kutt melkeprodukter 👌

Anonymkode: ae33f...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...