Gå til innhold

Noen som vet? Å kjøre når bilen ikke er EU godkjent

Anbefalte innlegg

Ene bilen min er ikke godkjent. Har to toer feil som må fikses. Fristen for kontroll var 30.04. Det var absolutt siste frist, har ikke hatt mulighet til å gjøre det før pga mye sykdom. Den ble kontrollert 22.4, men da altså ikke godkjent. Nå skal den inn på verksted i morgen for reparasjoner. Jeg har ikke fått begjæring om avskilting enda. Snakket med veivesenet og de sa det ville komme begjæring i posten rundt 10.5 om den ikke ble godkjent før den tid. Hva skjer om jeg kjører den bilen idag? Er egentlig litt avhengig av den idag, men vet ikke om jeg tør. Kan jeg bli avskiltet om jeg blir stoppet selvom jeg ikke har fått begjæringen? 

Anonymkode: 1df1e...26d

Fortsetter under...

Selvom feilen har nada med eventuelt uhell å gjøre? De to feilene har ingenting å si for sikkerheten på bilen. Det var kun noen ledd som var knekt i forhold til automatisk justering av lyset. Uansett kommer jeg ikke tik å kjøre den siden jeg fikk noen til å kjøre meg :)

Alle feil på en eu kontroll har både direkte og indirekte sikkerhetsproblematikk. Det er derfor man har denne kontrollen hvert andre år. Du kan absolutt bli avskiltet om du ikke kan bevise at du har time på verksted, og det har du jo. Hørte en gang at man kan få det utsatt en mnd pga tid til reparasjoner, men mulig må man ha det avtalt, ikke helt sikker der. Sjansen er uansett liten for å bli stoppet, godt mulig hadde jeg tatt sjansen og spilt dum hvis stopp. 

Anonymkode: e9cd6...91c

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ene bilen min er ikke godkjent. Har to toer feil som må fikses. Fristen for kontroll var 30.04. Det var absolutt siste frist, har ikke hatt mulighet til å gjøre det før pga mye sykdom. Den ble kontrollert 22.4, men da altså ikke godkjent. Nå skal den inn på verksted i morgen for reparasjoner. Jeg har ikke fått begjæring om avskilting enda. Snakket med veivesenet og de sa det ville komme begjæring i posten rundt 10.5 om den ikke ble godkjent før den tid. Hva skjer om jeg kjører den bilen idag? Er egentlig litt avhengig av den idag, men vet ikke om jeg tør. Kan jeg bli avskiltet om jeg blir stoppet selvom jeg ikke har fått begjæringen? 

Du er i hvert fall veldig uheldig hvis du blir stoppet den ene dagen du er ute å kjører. Min bror sin bil skulle vært på eu kontroll for snart 4 mnd siden, har ikke blitt stoppet enda :riste:

Anonymkode: 5a757...6d8

Min bil skulle også være eu godkjent ila april. Den ble ikke godkjent og jeg kommer heller ikke til å reparere den siden jeg har kjøpt ny bil som blir levert i mai/juni. Jeg ringte og fikk beskjed om at en har to måneder ekstra før bilen må avskiltes.

Anonymkode: ac730...5f9

Annonse

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvom feilen har nada med eventuelt uhell å gjøre? De to feilene har ingenting å si for sikkerheten på bilen. Det var kun noen ledd som var knekt i forhold til automatisk justering av lyset. Uansett kommer jeg ikke tik å kjøre den siden jeg fikk noen til å kjøre meg :)

Men hvordan fikk du bilen med deg da?

Anonymkode: 5a757...6d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...