Gå til innhold

Hvordan ikke konstant tenke på å bli gravid ?

Anbefalte innlegg

Hei 😊 Da må jeg bare lufte tankene mine litt 😅 Vi har prøvd siden september i fjor å bli gravide igjen , har ett veldig sterkt ønske om en siste før vi gir oss . Men ser jo at dette vil ta tid . Har vært til gynokolog for å sjekke at alt ser fint ut å det gjør det , men siden jeg har fyllt 39 år så vil det visst ta litt lengre tid . Fikk beskjed om at mannen min skulle ha sjekket seg men siden vi ble gravide i februar (som endte i SA )å ikke skal ha noen ivf forsøk , sa gynokologen at han ikke trengte. Mistet igjen nå i denne prøveperioden , fikk mensen 6 dager før tiden å det er ikke normalt . Så tror nok jeg var gravid å mistet veldig tidlig . Så ble skuffet nok en gang 😔 Fikk beskjed med min veldig gode venninne at jeg tenker for mye på det å på den måten stresser opp kroppen min . Slik at det igjen tar tid 🙈Men hvordan kan man klare å la være å tenke på noe man ønsker så sterkt ? Å man må jo planlegge å ha sex rundt eggløsning for at det i hele tatt skal være mulig . Er det flere her inne som har det på samme måte ? Å i det hele tatt klarer å la være å tenke på det ? Føler jeg holder på å bli gal av hele prøvingen . Er det flere her som har brukt lang tid på å bli gravide ? Håper noen vil svare 😊

Fortsetter under...

Hei. kjenner på samme følelsen selv. Blir selv 39 i år. Vi har også prøvd siden august i fjor. Ble gravid, men det endte dessverre med en MA i januar. Så har prøvd aktivt siden det. Men det er som du sier en tenker på det hele tiden. Det eneste en må prøve å gjøre er å fokusere på andre ting. Det er ikke lett, men prøver likevel. så bruker jeg Flo appen som regner ut hva tid eggløsningen er. Noe som hjelper på stresset. Tar eggløsningstester ca. 5 dager før appen sier at det er, sånn at en treffer akkurat. Så kanskje det kan hjelpe deg også bruke noe av det, slik at du ikke føler på stresset?

11 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Hei. kjenner på samme følelsen selv. Blir selv 39 i år. Vi har også prøvd siden august i fjor. Ble gravid, men det endte dessverre med en MA i januar. Så har prøvd aktivt siden det. Men det er som du sier en tenker på det hele tiden. Det eneste en må prøve å gjøre er å fokusere på andre ting. Det er ikke lett, men prøver likevel. så bruker jeg Flo appen som regner ut hva tid eggløsningen er. Noe som hjelper på stresset. Tar eggløsningstester ca. 5 dager før appen sier at det er, sånn at en treffer akkurat. Så kanskje det kan hjelpe deg også bruke noe av det, slik at du ikke føler på stresset?

Hei 😊 Vi bruker eggløsningstest , så vet vi "treffer" hver mnd . Må bare prøve å ikke tenke på det selv om det er lettere sagt enn gjort . Tar akunpunktur 1 gang i uken for å se om det kan hjelpe . Å jeg bruker en app så jeg kan følge med på syklusen min . Får bare krysse fingrene å håpe det blir våres tur snart ❤️

Kjenner meg godt igjen. Har hatt 2 sa og 1 ma. Mistet sist i september jeg også, og har ikke blitt gravid etter dette tross prøving hver mnd. Jeg er 37, men føler jo også at klokka begynner å tikke for meg.

Har også tatt blodprøver for å utelukke noe galt.

Lurer også på hvordan man kan la vær å tenke på det når det er kun det man tenker på. Tenker kanskje at jeg ikke blir gravid før til sommeren når vi er mer ute, på ferie, på turer, og generelt har mer å gjøre og å tenke på, og kanskje får tankene over på andre ting.

Anonymkode: 3197d...2a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...