Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #1 Skrevet 2. mai 2018 Tenkte å fylle krukkene mine med jordbærplanter. Når skal jeg plante? Vil jeg få bær i år, eller må jeg vente til neste år med å få bær? Noen jordbærtips? Anonymkode: 57d67...77d
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 Du kan plante når som helst. På hagesentrene får du kjøpt planter i bæring til og med. Da får du bær samme dag. Om du kjøper små stiklinger blir det minimalt med bær i år. Anonymkode: 6bd5d...135
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 Vi kjøpte ferdige planter. Nå har de spredd seg fra krukkene og vi har fått en liten åker. 😊 Anonymkode: 53977...ad6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Jeg kjøpte småplantene på Plantasjen i går. Håper virkelig det kommer bær på dem i år...? De står i krukker i sørveggen. Anonymkode: ead84...947
Tipp topp Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Anbefaler månedsjordbær. Ligner markjordbær og kommer hele sommeren igjen og igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Anbefaler å kjøpe ferdige jordbærplanter. Husk på at de bør vannes litt hver dag og ha god drenering i pottene. Klipp de ned til høsten og de kommer til neste år. Tynn gjerne vekk blader også, da får du ofte mer bær og tidligere bær. Jeg har månejordbær, markjordbær og små hvitejordbær i krukker. Når jeg sår disse vinter/vår er det først på høsten de er like store som en plante skal være. Det tar tid å så jordbær, men når de først har blitt store går ting som en lek. Jeg kjøpte en sort jordbær som var mindre enn vanlieg jordbær men større enn månejordbær på plantasjen i fjor. Disse smakte godt og kom to ganger. Om de fortsatt lever aner jeg ikke siden jeg flyttet og kunne ikke ta de med (begrenset med hvor mye jeg fikk med meg, måtte ta det viktigste. Så får kjøpe nye i år) Anonymkode: d8896...b1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå