Gå til innhold

Jeg skal male stua... Hva trenger jeg av utstyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for svar!😊

Har ikke erfaring med maling tidligere 😅👍🏼

Anonymkode: 33127...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maling, noe å tørke med, malekoster (tynn til pirkearbeid), rulle og malebrett. Evt maskeringsteip

Anonymkode: d5fb0...02a

Skrevet

Du må ha noe så du får vasket veggene først. Salmiakkvann, klut og bøtte holder. 

Så trenger du pensel og rulle, maling, en krakk eller liknende å stå på, og avispapir til å felle gulvet. Har du lite maleerfaring ville jeg også hatt maskeringstape til lister. 

Skrevet

i tillegg sparkel, sparkelspade og sandpapir, til grunnarbeid.

Anonymkode: c9f1a...565

Skrevet

Har du aldri malt før kan du likegodt maskere alt som trengs med en gang. Kontakter, ledninger, lister. Bare tull å tro man kan ta det på frihånd. Snakker av dyrkjøpt erfaring her :)

Skrevet

Er det slik at jeg må kjøpe alt utstyr fra Jordan? Eller kan jeg nøye meg med noe billig utstyr fra Rusta f.eks?

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det slik at jeg må kjøpe alt utstyr fra Jordan? Eller kan jeg nøye meg med noe billig utstyr fra Rusta f.eks?

Pensel og rulle fra Jordan. Men husk å rengjøre riktig etterpå, da har du det til senere. 

Skrevet

Bare ikke ta Villa Paprika style! Maskèr, maskèr og atter maskèr! Jordan sine pensler er best og mister bust sjeldent. 

Anonymkode: f316c...f1f

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare ikke ta Villa Paprika style! Maskèr, maskèr og atter maskèr! Jordan sine pensler er best og mister bust sjeldent. 

Anonymkode: f316c...f1f

😂😂

Anonymkode: 83bb5...9a8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du trenger ikke dyrt utstyr fra Jordan. Bare pass på at penselen ikke slipper hår. Jeg har som regel brukt utstyr fra europris - både rulle, brett og pensler, fungerer fint

Anonymkode: d5fb0...02a

Skrevet

Hvilken type vegger har du? På panel liker jeg å bruke to typer pensler, eventuelt rull og etterstryker. Ellers har du fått mange gode tips over her. 

Kjøp pensel og rull fra Jordan,andre ting kan du godt kjøpe på billigere butikker. Min erfaring er at det lønner seg å bruke litt ekstra penger på gode pensler.

Anonymkode: dcf9e...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...