Anonym bruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Noen som har vært på ferie i Gambia? Vurderer å reise dit, en voksen og to barn i alderen 5 og 8 år. Noen som har vært der som kan komme med noen tips og om det er et sted det er verdt å besøke? Anonymkode: 216af...e4b
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #2 Skrevet 2. mai 2018 hadde ikke dratt dit Anonymkode: 050a6...a77
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #3 Skrevet 2. mai 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde ikke dratt dit Anonymkode: 050a6...a77 Fordi du er kunnskapsløs og kan intet om landet. HI, Gambia er et spennende land. Generelt er Afrika et veldig spennende kontinent. Gambia har veldig flotte strender, spesielt den ved Senegambia. Søk litt opp hvilke steder som kunne være spennende for dere. Husk at landet er muslimsk, så ta litt hensyn i forhold til bekledning ;-) Og husk alle vaksiner selvfølgelig 😁 Ellers er det ganske trygt å reise. Er mange turister som drar til Gambia. Anonymkode: 6f534...0d4
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #4 Skrevet 2. mai 2018 Jeg har vært i Gambia. Spennende land og vennlige mennesker. Husk vaksiner, og kom dere tilbake til hotellet før det blir mørkt. Det er lite gatebelysning, og det blir bekmørkt. Ellers ville jeg anbefalt guidede turer, f.eks til mangroveskogene, og krokodilleparken. Og så er det utrolig god mat der! Anonymkode: ad403...117
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 Jeg ville ikke reist dit alene med barn. Har besøkt mange land i Afrika og kunne gjerne tenkt meg Gambia. Men alene med barn hvor minste er kun fem år hadde det blitt litt for risikabelt. Anonymkode: 5fc3e...c50
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke reist dit alene med barn. Har besøkt mange land i Afrika og kunne gjerne tenkt meg Gambia. Men alene med barn hvor minste er kun fem år hadde det blitt litt for risikabelt. Anonymkode: 5fc3e...c50 Jeg har også vært mye i Øst-Afrika, og vil vente med å ta med mine barn på 5 og 9. Gambia har jeg likevel inntrykk av at har en del charterturisme? Da har man jo gjerne et apparat i ryggen, med lege, transportmuligheter, osv. I så tilfelle ville jeg ikke vært redd for å dra alene med barn. Anonymkode: 400f8...169
Julie (: Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 Jeg har vært en gang i Gambia. Var den verste ferien noen sinne og stort sett det eneste stedet jeg har vært hvor jeg ikke anbefaler folk å reise. Jeg var i slutten av tenårene da vi var der (jeg og mine foreldre) og ble tafset på gjentatte ganger av lokale gutter. Måtte holde meg kloss inntil pappa hele ferien... I tillegg var alt kjempemøkkete. Maten kom kjempesent på alle spisesteder (ofte én times ventetid +++), selv om de overhodet ikke var fulle. Jeg hadde aldri dratt dit igjen, for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også vært mye i Øst-Afrika, og vil vente med å ta med mine barn på 5 og 9. Gambia har jeg likevel inntrykk av at har en del charterturisme? Da har man jo gjerne et apparat i ryggen, med lege, transportmuligheter, osv. I så tilfelle ville jeg ikke vært redd for å dra alene med barn. Anonymkode: 400f8...169 Joda, men det er en kronglete vei hjem dersom noe skulle skje. I tillegg reiser hun som enslig mor med to barn til er muslimsk land som ikke har det beste rykte på seg. Både hoteller og reiseselskaper anbefaler å ikke gå alene på kveldstid og å ta taxi tilbake til hotellet. Ting kan skje overalt, men ville valgt er litt tryggere reisemål. Hva med kapp verde? Anonymkode: 5fc3e...c50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå