Gå til innhold

Hvordan er det å ha et marsvin i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 11 åring har så lyst på kjæledyr og marsvin er hva han har lagt sin elsk på. Jeg vet per dags dato lite om marsvin, men et det Ok?

Fortell gjerne om din erfaring

Anonymkode: 16e5d...820

Fortsetter under...

Skrevet

Marsvin er veldig fine dyr, men de trenger stor plass og må være to stykker. Greit å sette seg inn i hva de spiser o.l., hva de trenger av tilskuddd, hva de spiser av frukt og grønt og hvordan de liker å ha det.

Jeg hadde to stykker, brødre, og det gikk kjempefint, de var ute av buret største delen av dagen slik at de fikk løpt rundt og herja, og på somemrstid var de ute sammen med meg.

Ellers er det mye info her https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/dyrevelferd/stell_av_kjaeledyr/marsvin__veiledning_om_hold.15989/binary/Marsvin - Veiledning om hold

Anonymkode: 499ff...fab

Skrevet

Har hatt marsvin og det var rett ut jævlig! For det første bør de være to for de er flokkdyr og er svært ensomme om de er alene. Men når de er to blir de ofte ikke så tamme. For det andre trenger de STOR plass, helst bør du ha hage så du kan ha utebur om sommeren.  

De lukter MYE. Og du bør ha MYE tid til på sosialisere dem. Om det er gutt på 11 så vil han ikke klare å skifte på buret uten hjelp, for de burene er store og tunge. Burene bør skiftes på en gang i uka om du unngå stank i huset. Så du må være forberedet på å ta en del av ansvaret. De lever i opptil 10 år...vil gutten synes de er like stas når han er 16?

nei mitt råd er skaff han en hamster...krever mye mindre plass, sosialiseeing og de lever i ca 2 år

Anonymkode: 5c088...8ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...