Gå til innhold

Hvilken størrelse tror dere en dame på 175 cm og ca 100 kg bruker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker str 44-46, pluss minus selvfølgelig, må opp i overdeler og ned i bukser vanligvis. Men har ikke problem med å finne klær i vanlige butikken. Når jeg forteller hvor mye jeg veier blir folk veldig overrasket. Men jeg går jo utfra at de spiller overrasket for å vere høflige og få med til å føle meg bedre, samtidig lurer jeg litt på utfra andre tråer her da folk på 90 kg tydeigvis er kjempestore, om det kan vere slik at jeg ikke ser så tung ut som jeg er. (jeg har ikke for vane å spørre andre damer som ser ut som meg hvor tunge de er, så let er itt vanskelig å finne ut av dette selv) 

Anonymkode: b5a8c...53d

Skrevet

Jeg har ca de målene, og har ikke sjangs til å passe i 44. Må ha 46, gjerne 48 eller xxl-xxxl

Anonymkode: 66c66...697

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ca de målene, og har ikke sjangs til å passe i 44. Må ha 46, gjerne 48 eller xxl-xxxl

Takk for svar, jeg er veldig smal over hoftene og ryggen når jeg veier mange kilo mindre, det er kanskje det som er forskjellen. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for svar, jeg er veldig smal over hoftene og ryggen når jeg veier mange kilo mindre, det er kanskje det som er forskjellen. 

Det var jeg og før jeg la på meg så mye. Hadde ikke hofter omtrent, men oboy, det har jeg nå :(

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jeg og før jeg la på meg så mye. Hadde ikke hofter omtrent, men oboy, det har jeg nå :(

Ja, kjedelig å tenke på hvordan det var. Jeg har mest over magen, lår, pupper og overarmer, men ikke så mye på hoftene (som jo er det aller sunneste stedet å ha fett på har jeg hørt) Men jeg jobber med saken, og det funkar foreløpig ihvertfall👍

Skrevet

Jeg har veid 100 kilo(er 173) 

Følte meg heller ikke sååå stor. Men når jeg så bilder av meg selv fikk jeg sannheten slengt i meg. Man føler seg mindre enn man er. Er nå 70 kilo og er heller ikke nå sylslank, selv om jeg ofte smetter inn i størrelse S.

Anonymkode: 3f96f...31c

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har veid 100 kilo(er 173) 

Følte meg heller ikke sååå stor. Men når jeg så bilder av meg selv fikk jeg sannheten slengt i meg. Man føler seg mindre enn man er. Er nå 70 kilo og er heller ikke nå sylslank, selv om jeg ofte smetter inn i størrelse S.

Føler meg som en matrone skikkeleg gammaldags bondekone med røde kinn, stor mage og sterke armer😁 så det er ikke det at jeg føler meg mindre enn jeg er. (er før vrig bonde, så trenger ikke hyle opp om den samenligingen. De fleste av mine kvinnelige kollegaer er slanke og sterke damer. Så var det sagt)  Jeg brukte forøvrig 38 da jeg var 75 kg. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker str 44-46, pluss minus selvfølgelig, må opp i overdeler og ned i bukser vanligvis. Men har ikke problem med å finne klær i vanlige butikken. Når jeg forteller hvor mye jeg veier blir folk veldig overrasket. Men jeg går jo utfra at de spiller overrasket for å vere høflige og få med til å føle meg bedre, samtidig lurer jeg litt på utfra andre tråer her da folk på 90 kg tydeigvis er kjempestore, om det kan vere slik at jeg ikke ser så tung ut som jeg er. (jeg har ikke for vane å spørre andre damer som ser ut som meg hvor tunge de er, så let er itt vanskelig å finne ut av dette selv) 

Jeg er 90 kg og 172 cm, bruker også 44-46 (noen ganger litt mindre oventil og mer nedentil). 

Tenker ikke at folk på 90-100 kg er "enorme", men vet godt at jeg er nesten 20 kg overvektig i følge BMI-kalkulatoren. Det er ikke "normalt" for meg å bruke str 46, som ung gikk jeg jo i 38. 

Anonymkode: 1a2b4...d88

Skrevet

Jeg vil tro at en dame på ca 175 med en vekt på ca 100 kg vil passe ca i en str 48, men det kommer jo helt an på hvem som har definert størrelsen. Damestørrelser er ikke standardiserte, og det vil være produsent/designer som avgjør hvilke mål en størrelse skal ha.

1a2b4...d88: Jfr Folkehelseinstituttet er 60 % av den voksne befolkningen i Norge overvektige eller fete, og det gjør noe med vårt syn på hva som er normalt og hvor grensen for hva vi synes er overvekt ligger.

Skrevet

Jeg er 176 og nøyaktig 100 og bruker 46. Har aldri hatt et plagg i større størrelse enn det, bare for å ha sagt det.

Anonymkode: ce208...505

Skrevet

det kommer jo helt an på hvor du handler. i noen butikker er størrelsene veldig store, i noen veldig små. er det italienske butikker tilsvarer vel 44 en 40 andre steder. handler du på BikBok er vel også størrelsene små. handler man i dame butikkene er størrelsene ofte gigantiske

Anonymkode: 70933...58b

Skrevet

Jeg er 174 cm og har vært 97 kg (er nå 93 kg så går sakte men sikkert rette veien), og jeg har aldri brukt noe større enn 46.

Men det er jo ganske mye større enn 38 som jeg brukte da jeg veide mellom 65 og 68 kg da

Anonymkode: 81bc4...ca1

Skrevet

Jeg er litt kortere, 168. Veier nå 98 kg. Bruker 46 oventil og 42-44 nedentil. Jeg ser jo at jeg er stor, men folk tror ikke jeg er SÅ stor. Tom legen min sa at jeg bærer de ekstra kg mine godt. Har gått opp meste av vekten pga medisiner. Har nå byttet medisiner, så håper der kan snu og gå nedover igjen

Anonymkode: 26b8a...e79

Skrevet

Er 175. Da jeg veide 100 kg brukte jeg 44 og noe 46. Nå veier jeg 75, bruker str 36 og noe 38

Anonymkode: 283d7...5c8

Skrevet

170 høy, 102 kg og bruker ca 46. Kan kjøpe klær de fleste steder uten å kjøpe plus size.

Anonymkode: d78f5...f6c

Skrevet

Har ikke noe problem med å skjønne det. Jeg er en del kortere, 168 og veier 97 kilo, bruker str 32tommer eller 44 i bukser og 44 eller L/XL i topper. Uten at jeg kjøper for små klær. Vet så klart at jeg er overvektig, men det er heller ikke noe problem for meg å handle på vanlige butikker.

Anonymkode: ba2db...6c4

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

170 høy, 102 kg og bruker ca 46. Kan kjøpe klær de fleste steder uten å kjøpe plus size.

Størrelse 46 går under plus size.

Skrevet

Jeg er 172 og veier 92 😖

Bruker 44 i bukser og 44/46 i overdeler. Som oftest er det størrelsen på puppene som gjør at jeg må opp en størrelse. Handler som oftest på KappAhl, Lindex og Vero Moda. 

44 på H&M passer ikke. 

Anonymkode: 8d282...e03

Skrevet

Vi bærer tydeligvis kiloene forskjellig.  Jeg er 172 cm og veier 73 kg og bruker 42/44. Veide 100 kg på slutten av svangerskapet og var gedigen 😐. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Størrelse 46 går under plus size.

Kjøper vanlige kolleksjoner da, handler ikke i plus size avdelingen eller Zizzi. Kan kjøpe klær i de fleste butikker. Fornøyd nå, eller bare måtte du ha frem at det er " plus size uansett"?

Skrevet

Så rart at forskjellene er så store! Jeg er 180cm og 110(!) kg. Jeg trener ganske mye (bruker sykkel som fremkomstmiddel i tillegg til min10000 skritt på fitbit, og har tre gode økter på treningsstudio /sal pr uke), så har nok en del muskler, men er tykk i tillegg. Likevel bruker jeg str 42-46, og kjøper i vanlige butikker/avdelinger. Går ikke i for små eller trange klær (hater om det strammer eller buler). Rart at dere som veier mer enn 20kg mindre enn meg har samme størrelse (selv om jeg vil tro klærne sitter annerledes). 

Anonymkode: f40c1...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...