Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #1 Del Skrevet 28. april 2018 Nå skal den nydelige hytta, som mine besteforeldre bygget, legges ut for salg. Dette er imot alle barnebarna sin vilje, men våre foreldre (som nå eier hytta) er ivrig på pengene fordi hytta blir solgt for mellom 10-15 millioner kroner (ikke velstående familie). Gjennom en omflakkende barndom var denne hytta mitt tilfluktssted om somrene, den eneste plassen jeg kan kalle 'hjem'. Den blir nå revet bort. Jeg opplever en enorm bitterhet rundt dette, fordi mine foreldre er skilt, og pappa (medeier i hytta) er gift med ei psykopatisk kvinne som mishandlet meg og min bror psykisk gjennom hele vår barndom. Hun er pådriveren for salget, ser jeg; hun snakker stygt om hytta hele tiden og har nektet min far å dra dit. Pappa snakker ikke spesielt om salget, men jeg vet de skal hjelpe sine to felles barn med etablering, også skal de kjøpe en leilighet i varmere strøk. Det er ingen snakk om at noe skal komme meg og min bror til gode. Jeg klarer ikke snakke om det heller, fordi det er så innmari sårt og jeg kommer til å bare gråte (og vi har ikke et SÅ nært forhold) og fordi jeg er redd for å virke grisk. Saken er at jeg bryr meg ikke i utgangspunktet så mye om pengene. Det er mer prinsippet av det. Vi blir fratatt noe av det viktigste og tryggeste i vårt liv. Mine barn elsker plassen og vi har vært der hvert år. Og fortjenesten fra dette skal ikke komme oss til gode...? Kona til pappa kommer jo til å nyte enormt godt av pengene, og siden pappa er eldre enn henne, vil vel evt. arv gå til henne og dermed til deres to felles barn. Det er så bittert. Jeg har hatt store psykiske problemer pga mishandlingen fra hans kone, brukt mye penger på psykolog og mistet karrieremuligheter pga oppveksten med denne onde kvinnen. Og nå... mister vi hytta i tillegg. Noen gode råd? Noen som har vært i samme situasjon? Jeg tenker på dette hele tiden, vil ikke treffe familien mer pga det, gråter bare ved tanken på å bli fratatt vår nydelige hytte.... det er så stor er sorg og bitterhet.... hva kan jeg gjøre? Anonymkode: ea77e...dfa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #2 Del Skrevet 28. april 2018 Det er jo bare en hytte, din far kan gjøre akkurat hva han vil, dette er ikke din eiendom Anonymkode: efba6...3cb Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #3 Del Skrevet 28. april 2018 Du får slå deg sammen med de andre barnebarna og kjøpe hytta da. Anonymkode: bcf57...231 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742107 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #4 Del Skrevet 28. april 2018 Skjønner godt de selger en hyttte som er så mye verdt når de har andre ting de ønsker seg for pengene. Det som ikke er greit her er måten dere har blirr behandlet på og at pengene fra salget gavner din fars andre barn mer enn dere. Veldig dårlig gjort, skjønner godt at du blir bitter for det. Ville faktisk tatt en prat med han å både sagt sammen med alle søsknene som ikke er stemor sine å sagt litt om at dere ønsker at han ikke forskjellsbehandler. Dessverre så høres det ut som om at stemor er psykopat, så han tør kanskje ikke gjøre noe som hun ikke har bestemt? Ville uansett ha sagt ifra, det er virkelig ikke greit at han deler ut penger til noen av sine barn, mens dere ikke får noe. Anonymkode: dcb36...ba0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #5 Del Skrevet 28. april 2018 Dersom din far dør har du krav på din andel av farsarven, så det er ikke slik at din stemor og hennes barn vil arve alt da. Men så lenge din far er i live står de fritt til å disponere pengene fra salget selv, og bruke opp pengene om de vil det. Anonymkode: c7670...c09 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #6 Del Skrevet 28. april 2018 Slå deg samen med de andre barnebarna og kjøp hytta sammen eller kjøp den selv hvis du har penger til det. Mann an ikke rene med at dure hytter rer hus holdes i familien. Eierens bestemmer. Hvis de trenger pengene til noe annet er det lurt å selge. Anonymkode: 916e0...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #7 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg skjønner at dette er utrolig sårt og bittert og kjennes veldig urettferdig. Siden det virker som om forholdet ditt til faren din er ganske slitent, har du ikke noe å tape på å fortelle ham dette, og å si at det er umulig å oppfatte det som noe annet enn at han elsker sine «nye» barn langt høyere enn dere «gamle» hvis han selger hytta som er din trygge havn (noe han selvfølgelig helt fint kan gjøre - den er hans) og fordeler midlene fra salget åpenbart ulikt. Anonymkode: 0689d...73e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #8 Del Skrevet 28. april 2018 Hei ! Ser mange nebbete svar her. JEG skjønner hva du mener HI ! Besteforeldrene mine går snart bort, og det første faren min vil gjøre er å selge hytta før liket er kaldt. Som han sa selv...... De er da 2 stk som skal arve. De har godt med penger selv, og hytte hver for seg. Vi er 6 barn og 9 barnebarn som elsker å dra på denne hytta. Et fantastisk sted , og et sted vi kan alle møtes. Vi sees ikke så ofte. Jeg syns faktisk det er dårlig gjort å ta fra oss dette. Ja, de har rett til å selge .. Men jeg syns det er veldig egoistisk. Jeg hadde aldri aldri gjort dette med mine barn og barnebarn. Aldri. Anonymkode: 9117e...a82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #9 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hei ! Ser mange nebbete svar her. JEG skjønner hva du mener HI ! Besteforeldrene mine går snart bort, og det første faren min vil gjøre er å selge hytta før liket er kaldt. Som han sa selv...... De er da 2 stk som skal arve. De har godt med penger selv, og hytte hver for seg. Vi er 6 barn og 9 barnebarn som elsker å dra på denne hytta. Et fantastisk sted , og et sted vi kan alle møtes. Vi sees ikke så ofte. Jeg syns faktisk det er dårlig gjort å ta fra oss dette. Ja, de har rett til å selge .. Men jeg syns det er veldig egoistisk. Jeg hadde aldri aldri gjort dette med mine barn og barnebarn. Aldri. Anonymkode: 9117e...a82 Jeg mente litt negative svar.. ikke bare bare å ha økonomi til å kjøpe en hytte. Anonymkode: 9117e...a82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #10 Del Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hadde aldri aldri gjort dette med mine barn og barnebarn. Aldri. Anonymkode: 9117e...a82 Aldri er et sterkt ord. Du vet lite om din situasjon og verdensbilde om 20 år fra nå. Anonymkode: fb0af...b6f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #11 Del Skrevet 28. april 2018 Det som faktisk er dårlig gjort her er forskjellsbehandlingen, ikke nødvendigvis salget av hytta Anonymkode: dcb36...ba0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #12 Del Skrevet 28. april 2018 Arv er problematisk. Det ville ikke blitt uproblematisk å fordele hytta mellom barnebarn. Å selge kan være bedre, da penger kan fordeles Anonymkode: 571a0...c14 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #13 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg syns også det er egoistisk av foreldregenerasjonen og selge en hytte når det er så mange andre som har glede av den. Disse hyttene har ofte en emosjonell verdi for veldig mange, men de som sitter som eierne av dem selger unna og tenker bare på seg selv. Det er veldig trist. Folk knytter bånd til stedene de kommer fra, og for veldig mange nordmenn betyr hytta mest, fordi det har vært det eneste stabile i flere generasjoner, mens hus og hjem selges og kjøpes nye. Hytta er et symbolsk bånd til både fortid og fremtid og det er enormt sårt når noen kommer og bastant bestemmer at det båndet skal de klippe over. Faren min arvet også en hytte etter sine foreldre. Jeg er livredd for at han skulle finne på å selge den. Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det, men det er noe jeg er redd for. Anonymkode: 9f00e...298 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #14 Del Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hei ! Ser mange nebbete svar her. JEG skjønner hva du mener HI ! Besteforeldrene mine går snart bort, og det første faren min vil gjøre er å selge hytta før liket er kaldt. Som han sa selv...... De er da 2 stk som skal arve. De har godt med penger selv, og hytte hver for seg. Vi er 6 barn og 9 barnebarn som elsker å dra på denne hytta. Et fantastisk sted , og et sted vi kan alle møtes. Vi sees ikke så ofte. Jeg syns faktisk det er dårlig gjort å ta fra oss dette. Ja, de har rett til å selge .. Men jeg syns det er veldig egoistisk. Jeg hadde aldri aldri gjort dette med mine barn og barnebarn. Aldri. Anonymkode: 9117e...a82 Men kan dere ikke gå sammen om å kjøpe hytta hvis den betyr så mye for dere? Anonymkode: 916e0...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #15 Del Skrevet 28. april 2018 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns også det er egoistisk av foreldregenerasjonen og selge en hytte når det er så mange andre som har glede av den. Disse hyttene har ofte en emosjonell verdi for veldig mange, men de som sitter som eierne av dem selger unna og tenker bare på seg selv. Det er veldig trist. Folk knytter bånd til stedene de kommer fra, og for veldig mange nordmenn betyr hytta mest, fordi det har vært det eneste stabile i flere generasjoner, mens hus og hjem selges og kjøpes nye. Hytta er et symbolsk bånd til både fortid og fremtid og det er enormt sårt når noen kommer og bastant bestemmer at det båndet skal de klippe over. Faren min arvet også en hytte etter sine foreldre. Jeg er livredd for at han skulle finne på å selge den. Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det, men det er noe jeg er redd for. Anonymkode: 9f00e...298 Hvordan tror du det blir når 15 barnebarn og oldebarn skal eie en hytte sammen og bli enige om hvem som skal bruke den når, hvor nøye det skal vaskes, hvem som skal male, om det skal kjøpes nye møbler osv? Anonymkode: 916e0...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 28. april 2018 #16 Del Skrevet 28. april 2018 Den kan jo uansett ikke beholdes når nye generasjoner vokser fram. Den må enten selges eller løses ut av noen i familien som har råd til det. At faren din forskjellsbehandler barna sine er ikke greit, og du er i din fulle rett til å ta dette opp med han. Men juridisk disponerer han selv over sine verdier så lenge han lever. Det må du prøve å akseptere dersom du skal ha et fint liv som ikke styres av bitterhet. Du kan bare fullt ut styre deg selv- ikke hva andre gjør. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #17 Del Skrevet 28. april 2018 synes du virker sjalu pga halvsøskene dine før hjelp, virker som du er sjalu fordi din far ble skilt med din mor og at du skal svartmale din stemor, dette tror jeg egentlig ligger bak,men du er ute etter empati Anonymkode: dc830...c79 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #18 Del Skrevet 28. april 2018 Faren din er medeier i hytta. Det betyr vel at moren din eier halvparten av den? Hvorfor er du ikke sint på henne? Hele din vrede er rettet mot din far, men han er ikke en eier, så det er ikke bare hans feil. Om du ikke kan snakke med din far så snakk med din mor. Men en del av livet er at vores elskede steder fra barndommen går videre til andre. Det kan være skikkelig sårt. Men vi kan ikke kreve at andre skal preservere fortiden for oss. Anonymkode: 49882...10d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742262 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #19 Del Skrevet 28. april 2018 Lignende sak hos oss. Min brors kone gir faen i min foreldres eiendom. Hun vil selge alt og ta pengene. Mine foreldre har mye eiendom,den viktigste for meg er mitt barndomshjem og den er mye verdt. Vi kommer ofte og barna mine er så glad i det huset. Når brors kone kommer lager hun gjerne oppstyr,rydder ikke etter seg selv,krangler for hver minste ting. Hun tettet do med bindet. Virkelig barnslige ting for å gjøre kvalme. Jeg er så trist fordi jeg vet at når dem tiden kommer,skal min bror ønske å selge huset,to hytter,ett hus til og to leiligheter. Vi har ikke så mye penger for å kjøpe alt dette. Og jeg elsker mine foreldre så mye at jeg kan ikke si at jeg gir faen. Anonymkode: cddfe...6b8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #20 Del Skrevet 28. april 2018 Jeg er enig med den over som sier at du ikke har noe å tape på å prate med din far, Hi. Du kan mest trolig ikke stoppe salget av hytta, så det beste du kan gjøre for deg selv der er å akseptere at det begynner en ny del av livet ditt. Fra nå vil ikke hytta være et sted du kan dra til fysisk, men ingen - hverken din far, stemor eller andre - kan ta fra deg alle de gode minnene du har fra hytta og fra besteforeldrene dine. Alt det positive og gode du har opplevd med besteforeldrene dine og på hytta kan du fremdeles ha inni deg, du kan fremdeles gå til ditt rom inni deg og kjenne på den gleden. Det blir nok en sorg oppi dette også, bånd som blir kuttet, men det vil du takle etterhvert. Ingen kan ta fra deg eller skitne til minnene du har og alt de betyr for deg! I tillegg til at hytta betyr det den betyr for deg, HI, så blir den en symbolsak. Du ønsker egentlig at din far skal vise deg like mye kjærlighet som han gjorde før han giftet seg med stemoren fra h... Du ønsker at han skal vise deg like mye oppmerksomhet og kjærlighet som han viser barna han har med sin kone. Og nå føler du trolig at det at han vil selge hytta er nok et slag i magen, nok et bevis på at han ikke er glad i deg? Jeg har vært i lignende situasjon. Det beste du gjør er å akseptere at din far har tatt de valgene han har tatt, og vil fortsette å ta valg du ikke kan påvirke. For du skal ikke glemme at selv om det ev. er hans kone som manipulerer ham, så er det han som tar et valg om å fortsette å bo sammen med henne, fortsette å la seg styre av henne. Og det er han som velger å forskjellsbehandle dere søsknene. Og mest trolig vil han aldri endre seg. Snakk med ham, fortell ham hvor mye det har såret deg at han har latt deg gå gjennom så mye dritt fordi han har valgt å dele livet med en kvinne som han tillot å behandle deg så forferdelig. Ikke kritiser hans kone, bare fortell ham hva det han har tillat og selv har gjort har fått deg til å føle, og hvordan det at han fortsetter å forskjellsbehandle barna sine føles for deg. Du har ingenting å tape på å snakke med ham, for dere har jo nesten ikke et forhold slik som det er. Men for din egen del, ikke dyrk bitterheten. Aksepter det som skjer, og ikke la noen få ødelegge alt det gode og positive dine besteforeldre og hytta var for deg. Uansett hvor mye din far selger hytta eller svikter deg ellers, så kan han aldri rokke ved det besteforeldrene dine ga deg - trygghet og kjærlighet og glede. Om du orker og det er slik at dine halvsøsken får mye verdier av din far som du og ev. andre søsken ikke får, så kan dere ev. forsøke å kreve at gavene til halvsøsknene blir registrert som forskudd på arv. Da vil det ev. bli regnet inn i et arveoppgjør senere. Om det er verdt å bruke energi på, det må du selv finne ut av. Anonymkode: 59b6b...307 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #21 Del Skrevet 28. april 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg syns også det er egoistisk av foreldregenerasjonen og selge en hytte når det er så mange andre som har glede av den. Disse hyttene har ofte en emosjonell verdi for veldig mange, men de som sitter som eierne av dem selger unna og tenker bare på seg selv. Det er veldig trist. Folk knytter bånd til stedene de kommer fra, og for veldig mange nordmenn betyr hytta mest, fordi det har vært det eneste stabile i flere generasjoner, mens hus og hjem selges og kjøpes nye. Hytta er et symbolsk bånd til både fortid og fremtid og det er enormt sårt når noen kommer og bastant bestemmer at det båndet skal de klippe over. Faren min arvet også en hytte etter sine foreldre. Jeg er livredd for at han skulle finne på å selge den. Jeg tror ikke han kommer til å gjøre det, men det er noe jeg er redd for. Anonymkode: 9f00e...298 Det er jo ikke barnas eiendom. Hvor mye av arbeidet med vedlikehold gjøres av barn/barnebarn? Det er ikke gratis å ha hytte selv om man ikke har lån. Hvor mye mener du foreldre skal sponse barn per pr år for at de skal ha hyttetilgang? Er du villig til å gå ned på eget forbruk for å beholde hyttegodet eller er dette noe du bare tar for gitt at du skal få gratis? Jeg synes det er mange egoistiske folk i vår generasjon som vil ha og ha fra foreldre. Foreldre skal betale bryllup, hjelpe med etablering av hus/leilighet og jammen skal de også sørge for hytter for barn og barnebarn. Mye vil ha mer. I HIs tilfelle er det jo ikke bare hyttesalg, men forskjellsbehandling og dårlig oppvekst som er noe dritt. Hennes stemor høres ut som en skikkelig drittsekk og hennes far høres ut som en tøffel. Og jeg skjønner jo at det er trist å miste hytten, men da må evt de som vil bruke den kjøpe den og har man ikke råd, vel da har man ikke råd. Anonymkode: c17df...951 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #22 Del Skrevet 28. april 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lignende sak hos oss. Min brors kone gir faen i min foreldres eiendom. Hun vil selge alt og ta pengene. Mine foreldre har mye eiendom,den viktigste for meg er mitt barndomshjem og den er mye verdt. Vi kommer ofte og barna mine er så glad i det huset. Når brors kone kommer lager hun gjerne oppstyr,rydder ikke etter seg selv,krangler for hver minste ting. Hun tettet do med bindet. Virkelig barnslige ting for å gjøre kvalme. Jeg er så trist fordi jeg vet at når dem tiden kommer,skal min bror ønske å selge huset,to hytter,ett hus til og to leiligheter. Vi har ikke så mye penger for å kjøpe alt dette. Og jeg elsker mine foreldre så mye at jeg kan ikke si at jeg gir faen. Anonymkode: cddfe...6b8 Hvis du og broren din arvet er det vel greit at du arver huset og han det andre huset, hyttene eller leilighetene slik at verdien blir den samme? Da kan jo han selge sine ting og du bo i barndomshjemmet? Anonymkode: 916e0...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #23 Del Skrevet 28. april 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: synes du virker sjalu pga halvsøskene dine før hjelp, virker som du er sjalu fordi din far ble skilt med din mor og at du skal svartmale din stemor, dette tror jeg egentlig ligger bak,men du er ute etter empati Anonymkode: dc830...c79 Jeg tror ikke du er helt frisk. Anonymkode: 2a9aa...3c5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #24 Del Skrevet 28. april 2018 Men er din mor like hissig på å selge da? Hvis hun er det, hvorfor er all vrede rettet mot din far? Hvis hun egentlig ikke ønsker å selge men klarer ikke sitte alene, kan ikke alle sammen gå sammen om din fars halvpart siden dette er mot deres alles vilje? Men jeg skjønner faktisk foreldrene dine oppe i dette. De er skilt og etabler på nytt (i alle fall din far). Da er det ugunstig å eie en hytte som skal deles opp i mange brøkdeler altså. Og hvis det er så ille for alle barnebarna står dere helt fritt til å kjøpe den sammen. Man kan nesten forvente at de skal sitte på den felles når de har gått hvert til sitt. Når det er sagt, skjønner jeg at det er trist. Men tenker kanskje at dette er en del av et større bilde? Den forskjellsbehandlingen er ikke grei, og du bør prøve å si i fra på en klar og tydelig måte. Anonymkode: 7eb1e...f5d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742340 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2018 #25 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men er din mor like hissig på å selge da? Hvis hun er det, hvorfor er all vrede rettet mot din far? Hvis hun egentlig ikke ønsker å selge men klarer ikke sitte alene, kan ikke alle sammen gå sammen om din fars halvpart siden dette er mot deres alles vilje? Men jeg skjønner faktisk foreldrene dine oppe i dette. De er skilt og etabler på nytt (i alle fall din far). Da er det ugunstig å eie en hytte som skal deles opp i mange brøkdeler altså. Og hvis det er så ille for alle barnebarna står dere helt fritt til å kjøpe den sammen. Man kan nesten forvente at de skal sitte på den felles når de har gått hvert til sitt. Når det er sagt, skjønner jeg at det er trist. Men tenker kanskje at dette er en del av et større bilde? Den forskjellsbehandlingen er ikke grei, og du bør prøve å si i fra på en klar og tydelig måte. Anonymkode: 7eb1e...f5d Jeg tror faren eier hytta sammen med sine søsken. Anonymkode: 916e0...3c0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346788-salg-av-verdifull-familiehytte-og-bitterhet-rundt-det/#findComment-148742344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå