Gå til innhold

Hva betyr score på gjenpartsbrev?

Anbefalte innlegg

Noen som VET hva disse scorene betyr? Jeg har ingen betalingsanmerkninger el noe sånt og det står det lengre opp. Men dette skjønte jeg ikke. Jeg har kun et studielån på ca 50.000kr. 

Bytter mobilabonnement. Har AAP så ingen høy inntekt.

Screenshot_20180426-100750.png

Anonymkode: 75678...ea8

Fortsetter under...

Score betyr rett og slett selskapets risiko ved å ha deg som kunde. Disse du legger ut bilder fra opererer med 0-1000 i score. Score beregnes ut fra hvilken inntekt du har, registrert gjeld og evt betalingsanmerkninger. Jo lavere inntekt du har, jo større er sjansen for mislighold av betalingsavtale eller betaling av faktura. Derfor får du lav score. Hadde du hatt høyere inntekt, vil risikoen for mislighold bli lavere og du får høyere score. De fleste slektskaper som kredittsjekker, vil bruke denne som en veileder for om du får tøfabonnement/lån osv. Det er en anbefaling fra kredittopplysningen

Anonymkode: 336d3...14c

Takk for svar! Er jo bare snakk om å bytte mobilabonnement til et billigere så det er en stor fordel for meg. Har aldri hatt forbrukslån og er 36 år, ingen planer om å ha et slikt lån heller. Har aldri latt vær å betale en regning hele mitt liv, lever heller på vann og makaroni i flere dager da. Så man blir lett dømt bare fordi man er uheldig med helsa om å leve på NAV, men er ikke noe nytt det, er vant med det. Har søknad inne om uføretrygd, blir neppe mindre dømming av meg da  😂 Men altså jeg skjønner risikovurderingen deres, greit nok men ikke alle med NAV-inntekt tar opp forbrukslån.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da er det nok på grunn av aap og lav lønn, dumt å gi forbrukslån til noen med lav inntekt som kanskje også får mindre hvis du blir ufør. 

Anonymkode: b5ea1...1fd

Man får mer i uføretrygd enn i app

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...