Gå til innhold

Hvor får man tak i krykker til barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Du kan få tak i krykker flere steder, men det er ikke vits å ringe legen for han har nok ikke det, og du trenger ikke spørre legen om å bruke krykker hvis behovet er der. Hjelpemiddelsentralen er egentlig for permanente behov.
Alle kommuner har et lager der du kan få låne gratis mot et depositum. Du kan ringe servicesenteret og spørre. Eller du kan sjekke legevakt, bandasjistbutikk, eller på Finn.no der det alltid krykker til salgs eller som gis bort gratis. Det er bare å søke der. Eller så kan du sjekke med venner og kjente som kanskje har stående. Jeg har også sett på Fretex. Spørs også hvor små krykker du trenger da det er lettere å få tak i til litt større barn. Håper det ordner seg.

Anonymkode: d6339...707

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Du kan få tak i krykker flere steder, men det er ikke vits å ringe legen for han har nok ikke det, og du trenger ikke spørre legen om å bruke krykker hvis behovet er der. Hjelpemiddelsentralen er egentlig for permanente behov.
Alle kommuner har et lager der du kan få låne gratis mot et depositum. Du kan ringe servicesenteret og spørre. Eller du kan sjekke legevakt, bandasjistbutikk, eller på Finn.no der det alltid krykker til salgs eller som gis bort gratis. Det er bare å søke der. Eller så kan du sjekke med venner og kjente som kanskje har stående. Jeg har også sett på Fretex. Spørs også hvor små krykker du trenger da det er lettere å få tak i til litt større barn. Håper det ordner seg.

Er det servicesenteret til hjelpemiddelsentralen jeg bør ringe? Takk for svar :)

Anonymkode: 6db91...dee

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det servicesenteret til hjelpemiddelsentralen jeg bør ringe? Takk for svar :)

Anonymkode: 6db91...dee

Hei. Nei, det ligger under NAV tror jeg og er for brukere som trenger hjelpemidler over lengre tid, men det går an å prøve å ringe. Krykker pleier kommunen å ha, i hvert fall her hos oss. Du ringer kommunen sitt telefonnr. og blir satt over til riktig person. De har sikkert et servicetorg, rådhus eller lignende hvor du kan få svar. I store byer har de som regel en avdeling for tekniske hjelpemidler. Du kan sikkert søke opp nummeret på nettsiden til kommunen. De pleier også å ha rullestoler hvis det er behov, men det er nok forskjeller mellom kommunene hva de har. Du kan også kjøpe krykker på apotek, men hvis de ikke har inne så må du sikkert vente noen dager.

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Apotek 😊

Anonymkode: 43985...b5e

Ja, jeg har faktisk sett apotek som har hatt krykker inne både for voksne og barn. For barn var det med fine farger. Foreslår at du ringer og spør hva de har, men antar de kan bestille. Hvis du skal kjøpe kan du også sjekke med bandasjistbutikk, Enklere Liv, legevakt eller sykehus. Finn.no er også mulig. Er det noe du må ha litt fort? Håper det ordner seg.

Kommunen har til utlån. Ring og har hvor du skal henvende deg.

Tidligere det vanlig å leie/låne på sykehus og apotek, men det er ikke vanlig lenger. Noen apotek selger. Det gjør også bandasjist. 

Anonymkode: 48311...273

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...