Gå til innhold

Forever living

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som driver med dette. 

Dere som bruker 2-3 timer på firmaet deres daglig. Hvor mye tjener dere på det? Hvor mye fortjeneste sitter dere igjen med? 

Vurderer å starte opp selv, men lurer på om det er verdt det. At jeg sitter igjen med litt penger. 

Anonymkode: 7afde...154

Skrevet

Kanskje du sitter igjen med noe penger - men litt færre venner. Det er så slitsomt med venner som plutselig skal begynne å selge deg "vidunderprodukt", enter FL, tupperwear eller sminke... Blæ!

Anonymkode: 2e6fe...5ff

Skrevet

De med tupperware (som ikke er pushy) har mange venner rundt her i alle fall. Tupperware er populært, men forever living blir litt annet.

Anonymkode: 0aa98...425

Skrevet

Ingen her på BIM som driver med forever living og kan gi ett ærlig svar på det?  

Anonymkode: 7afde...154

Skrevet

Jeg kjenner en som driver med FL. Hun er utrolig pushy og masete, måtte blokke henne på FB. Hun naver, tror ikke hun tjener noe særlig på FL.

Anonymkode: 699a5...849

Skrevet

Man tjener minimalt. Absolutt ingen gullgruve! Mer en fallgruve

Anonymkode: 3cd2a...a67

Skrevet

Ikke start med det der greiene. Det er overprisede, ekle produkter. Jeg handlet litt av ei kjenning som startet med det. Stygg innpakking, ekle kremer... den aloe-drikken deres har jeg ikke prøvd av prinsipp, fordi kartongen ser ut som ei storhusholdnings-kartong med flytende smør. Yuck!

Anonymkode: 23ce6...f73

Skrevet

Jeg skal svare deg på generell basis - og det gjelder det samme enten det er Forever Living, Tupperware eller andre direktesalgprodukter:

1. Ja, noen veldig  FÅ tjener gode penger, til og med ganske mye penger og kan leve av det. Men det krever mye jobb, litt hell og at de er tidlig nok i pyramiden i forhold til konkurrentene rundt. Skal du tjene mye, må du ha mange under deg sånn at du også tjener penger på deres salg og kanskje på folk under der igjen.

2. Du kan bli blant de få som tjener såpass at de har litt ekstra til å spe på lønninga med, og kanskje til og med såpass at du kan ha det som jobb dersom du ikke har altfor store utgifter og ikke er eneforsørger. Men det krever også mye jobb og det skjer ikke med en gang. Du må jobbe deg opp og være både flink og kanskje heldig også. 

3. Du kan tjene litt lommepenger og ha fordelene at du ikke trenger å bruke så mye penger på sånne produkter til eget forbruk. En passelig gjeng kan komme inn her. 

4. Du havner i den store mengden av av selgere som tjener minimalt eller egentlig ingenting, selv om man tror det selv fordi man går litt i pluss av og til. Men setter du opp regnskap vil du se at egentlig er utgiftene større enn inntektene. Det er denne gruppa som er størst.

Så svaret er JA - du kan tjene penger og ha det som full jobb eller deltidsjobb, men det krever nok minst 2-3 timer jobb daglig, og selv med det og mer til er sjansen enda større for å havne i gruppe 4 eller 3 enn 2 og i alle fall 1. 

Skrevet

Jeg vet om ei som har det som fulltidsjobb og tjener gode penger på det, men hun var tidlig ute i Norge og har mange under seg. Vet om ei som har det som biinntekt og tjener en del slik at hun kan jobbe redusert i sin andre jobb. Så vet jeg om en del som bare tjener litt, og er veldig pushete på Facebook osv for å få solgt og få vervet inn andre. De sistnevnte tror jeg mister venner, og jobber mye for lite inntekt så det er ikke noe positivt for de men de blir blendet av suksessen til de som er høyere opp i stigen og ønsker å komme dit selv. 

Når det blir så mettet som det er blitt i Norge nå så er det svært vanskelig å komme seg høyere opp. Er man blant de første som en annen nevner over her kan man være heldig å tjene godt på det. 

Ellers så om man liker produktene så får man de billigere om man er forhandler selv, så det går an å gjøre det sånn uten å forsøke å selge til alle andre. 

Anonymkode: cab78...d20

Skrevet

Eneste produktet jeg kan anbefale er solkremen når det gjelder barn.. :) har prøvd litt forskjellig derfra og eneste jeg faktisk syns virkelig godt om er den. Det er jo kaldpresset aloe vera som skal være bra for bærekraftig utvikling og arbeiderne, og aloe drikken med fersken er helt o.k. Nå har ikke jeg prøvd så alt for mye av produktene, men jeg har inntrykk av at de som er interessert allerede har en konsulent i størsteparten av landet så det er nok dessverre ikke gode penger å tjene på det lenger. 

Mary Key derimot vil jeg tro det er litt å hente på med god innsats uten å være pushy :)

Skrevet

Jeg har prøvd FL og tupperware, men sluttet etter kort tid. Min erfaring er at det krevde mye jobb for lite fortjeneste. Jeg gjorde det for gøy, og hadde lyst på noen produkter selv. Men jeg syns det tok for mye tid hele pakka fra avtale homeparty, bestille og levere ut varene. Pluss sette av tid til party. Jeg syns ikke mottoet stemmer helt at det er en jobb du får masse fritid og kan ha mer tid hjemme. Klart man kan jobbe mindre og styre tiden sin. Alt i alt syns jeg det spiste for mye av min tid, i gjengjeld var det ikke mye å tjene. 

Anonymkode: 26c92...07a

Skrevet

Kjenner også en som var tidlig inne i Norge. Tjente så hun kunne ha det som eneste jobb. Fikk bilbonus, betalte ferie med lommepenger, fikk bonuser når de hadde samlinger i utlandet. 

Hun er er veldig pushy. Facebook og Instagram er fulle av hvor bra produktene er og stor frihet hun har til å styre sin egen hverdag. Men samtidig er det så og si det eneste hun snakker om i sosiale settinger, til og med i farens 50-års lag. Hun er selger 24 timer i døgnet, 365 dager i året. 

Men nå har hun valgt og trekke seg litt mer tilbake og startet egen salong istedet, men bruker produktene der.

Anonymkode: 35436...3f4

• 1 måned senere...
Skrevet

For å sitere Eric Worre. Network marketing is not perfect, but it is better then anything else.

Hvis du ønsker å bli rik fort er bransjen ikke noe for deg. Da er lotto og pyramide tingen.

Hvis du ønsker å jobbe målrettet over tid er bransjen veldig bra og det er bare å finne et selskap som både er seriøst og som har produkter og en markedsplan du liker. Sjekk også om de er medlem i direktesalgsforbundet. Forever Living er medlem.

Network marketing er som fotball.  Mange unger trener og ønsker å spille på de store lagene, noen klarer det. De som klarer det er de som går på trening når det er noe kjekt på TV, når vennene vil til stranden eller når det er regn ute. De som finner unskyldninger for å slippe å trene vil aldri nå til tops.

Forever Living har hatt en jevn vekst i 40 år, så det fungerer. Spørsmålet er om det fungerer for deg?

Skrevet

Jeg har prøvd, både det og tupperware. Er virkelig ikke å anbefale, man sitter ikke igjen med noe lønn for strevet. Er et fåtall som får lønn som fortjent på disse greiene. Innen tupperware var det mye snusk, ikke vdr produktene men de selgeren som var over meg og andre på mitt nivå, sånn på salgsrangstigen.. De fleste i min omgangskrets har vært innom flere av disse slagsgreiene her, alle har gitt opp.

Anonymkode: c6bf6...642

Skrevet

Jeg kjenner også flere som har gitt opp ting de har prøvd. Samtidig som jeg kjenner folk som har satset og lagt ned tid i forskjellige selskaper og tjener gode penger.

Du vil finne uprofesjonelle folk i de fleste bransjer, enten det er malere, bilselgere eller networkere og synd at folk som driver med snusk skal ødelegge for oss som driver seriøst.

Hva var det som gjorde at du ikke fikk det til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...