Gå til innhold

Hvor bred må man være for å ikke få på seg ett vanlig setebelte på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ut å fly snart, er overvektig, jobber med å gå ned i vekt, men det tar tid. Jeg er rett og slett nyskjerrig på hvor stor man må være rundt magen, før man trenger ekstra setebelte. Er redd for å ikke få plass.... 

Anonymkode: 487db...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på flyet er min erfaring. Men jeg har sett ganske mange veldig veldig store som får plass! Og du kan få forlenger til beltet

Anonymkode: fbf41...136

Skrevet

Passer det ikke får du forlenger. Så flott at du har begynt å jobbe deg nedover i vekt - stå på videre :)

God tur :)

Anonymkode: 2e05c...bde

Skrevet

Jeg er 163 og 105 kg, men får fint på meg setebeltene med god margin. Da jeg var 7 mnd på vei og veide mer fikk jeg også fint plass. Du skal være betraktelig mye større enn 125-130 for å få plass tenker jeg...

Anonymkode: eb34a...b97

Skrevet

For å ikke få plass skulle det stå. Ikke bekymre deg du :)

Skrevet

De beltene er ekstremt lange. Vil tro alle som passer mellom armlenene også vil få på seg belte.

Bare pass på at du ikke sitter på naboen sete. Da kan du heller booke to seter.

Anonymkode: 4f027...046

Skrevet

De er lange nok, ingen fare. Men det verste er at mange overvektige tar opp halve setet til sidemannen også. Fryktelig irriterende. 

Anonymkode: 96b36...6ad

Skrevet

Jeg måtte ha forlenger til beltet da jeg var på det største. Var 130 kg og 170 cm. Da gikk det akkurat ikke. Fikk fint plass i setet uten å bruke av sidemannens for øvrig.

Anonymkode: e6204...b49

Skrevet

Jeg er 178 cm og 109 kg, og jeg har myyye å gå på på de setebeltene altså, har flydd med flere flyselskaper.

Anonymkode: 4b25a...495

Skrevet

Kommer an på fly og på hvor du har velten vil jeg si. 

Fløy med min svigerinne som er svært overvektig, første flyet fikk fint, andre måtte hun få forlenger. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 163 og 105 kg, men får fint på meg setebeltene med god margin. Da jeg var 7 mnd på vei og veide mer fikk jeg også fint plass. Du skal være betraktelig mye større enn 125-130 for å få plass tenker jeg...

Jo feitere, jo bedre sitter beltet? 

Anonymkode: 01e3a...8f7

Skrevet

Jeg er 171 cm og 88 kg, og i noen fly kjenner jeg at jeg sitter litt trangt. Jeg er dog ikke i nærheten av å være over på sidemannens sete, og selve setebeltet er kjempelangt. Innen du trenger setebelteforlenger, trenger du to seter, er min erfaring.

Anonymkode: 8d734...24f

Skrevet

Selve beltet er neppe et problem. 

Men mange fly har smale seter og det kan være et reelt problem å komme bed is eget mellom armlenene samt ha skuldre/aner innenfor egen seterygg. Sjekk gjerne bredden på flyselskapets sider. 

Anonymkode: 63eb5...5b9

Skrevet

Er du så bred at du er bekymret, bestill to billetter. Fryktelig irriterende med feite folk som tar halve setet mitt. Og har du først blitt så stor, så har du nok grei økonomi, så to billetter har du råd til. 

Skrevet
34 minutter siden, Evablaum skrev:

Er du så bred at du er bekymret, bestill to billetter. Fryktelig irriterende med feite folk som tar halve setet mitt. Og har du først blitt så stor, så har du nok grei økonomi, så to billetter har du råd til. 

For et lite empatisk svar. Hadde nesten forventet mer av deg, Evablaum. Du svarer ikke på det HI spør om, og det lille du får spyttet ut er formulert direkte frekt. Hva vet du om grunnene til at HI er overvektig? Hva vet du om HIs økonomi? Hva vet du om hun tar to plasser på flyet? Ingenting. Så skjerp deg, dette var totalt unødvendig. 

Anonymkode: 9a1d2...ed7

Skrevet
47 minutter siden, Evablaum skrev:

Der tar du jo feil. Sunn mat er mye dyrere enn usunn mat. Fedme er altså blitt et fattigdomsproblem i flere land.

Anonymkode: abf90...86b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...