Gå til innhold

Vi ønsker å slutte å kjøpe plastposer i butikk! Gjenbruksposer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å slutte å kjøpe plastposer i butikk, og tenker nå å kjøpe noen gode, solide, store og ikke minst lette gjenbruksposer. Jeg har en del tøyposer liggende hjemme, men de får jeg ikke alltid plass til i veska. Tips til hvor man kan få kjøpt dette? Har sett på de fra Kiwi, og synes de virker gode, andre erfaringer ? 

Anonymkode: c30c4...c24

Fortsetter under...

Skrevet

Kiwi, Rema og  Meny sine er alle gode. Jeg har tre i veska alltid, trenger aldri plastpose.

Skrevet

Jeg har også tenkt på det, men lurer på hva man gjør med søpla da. Blir litt tullete å kjøpe en rull med plastposer og putte det ned i et gjenbruksnett... Eller?

For å svare på spørsmålet er vi fornøyde med både kiwi og IKEA sine handlenett😊 Men skulle gjerne hatt noen fine🙈

Anonymkode: aaf20...d93

Skrevet

Kjøpte noen fine på H&M i stad. 

Anonymkode: f281a...3ae

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har også tenkt på det, men lurer på hva man gjør med søpla da. Blir litt tullete å kjøpe en rull med plastposer og putte det ned i et gjenbruksnett... Eller?

For å svare på spørsmålet er vi fornøyde med både kiwi og IKEA sine handlenett😊 Men skulle gjerne hatt noen fine🙈

Da kjøper du poser som er nedbrytbare

Anonymkode: b825b...112

Annonse

Skrevet

De fleste man får kjøpt er tynne og rommer lite, opplever jeg. 

Jeg kjøper alltid med fra utenlandske supermarkeder, sånne store stødige firkantede poser. Du får også kjøpt de her i Norge, sånne med troll på som vi bruker til å hente ved med... 😊

Anonymkode: 8dcaa...413

Skrevet

Jeg har sydd selv. Solide, store og til å ta over skulderen. Har dem alltid i bilen 

Skrevet

Meny sitt. Har det alltid i vesken.

Anonymkode: d929b...865

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste man får kjøpt er tynne og rommer lite, opplever jeg. 

Jeg kjøper alltid med fra utenlandske supermarkeder, sånne store stødige firkantede poser. Du får også kjøpt de her i Norge, sånne med troll på som vi bruker til å hente ved med... 😊

Anonymkode: 8dcaa...413

Kiwi sine er store og slitesterke. Og de bytter de gratis når de er utslitt!

Anonymkode: 3d370...cf7

Skrevet

Jeg har IKEA sine. 

Til søppel har jeg ruller med nedbrytbare 

Anonymkode: 5e381...89a

Skrevet

Har Coop sitt,kiwi sitt og rema 1000 sitt. Har også FO sitt og et jeg fikk gjennom noe bokklubb. Fornøyd med alle. Kiwi sitt kan man jo også bytte når det er utslitt. Prøver å ha de i bilen, men hender jo at de ikke blir med, da tar jeg pose.

De fleste plasser har vel kildesortering nå, med egne poser til matavfall, plast og papir. Er jo bare restavfall man trenger pose til da. Hos oss holder det med 1-2 plastposer i uka til restavfall. Har mange plastposer fra før som vi bruker til sånt, og tar gjerne 1 pose et par ganger i måneden når jeg har glemt handlenettet.

På badet har jeg små søppelbøtter, der bruker jeg fruktposer, de er akkurat passelig store.

Anonymkode: f57b0...9e9

Skrevet

Vi fikk gratis på kiwi sist vi handla. De er gode👍

Anonymkode: b28db...778

Annonse

Skrevet

Kan jeg spørre hva dere bruker i søppelbøtta? Vi bruker plastposer fra butikken

Anonymkode: 489fa...41f

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper nedbrytbare poser på rull. I tillegg til noen andre gode argumenter, er det mye billigere enn å kjøpe bæreposer. 

Jeg har prøvd mange handlenett, er mest fornøyd med Kiwi sine. De har veldig god plass.

Anonymkode: 20c6f...a4a

Skrevet

Plastposer er faktisk ikke de verste for miljøet for de brytes mye raskere ned enn andre produkter og de er perfekte som søppelposer. Slutter man å bruke plastposer så man man uansett kjøpe søppelposer til restavfall og da kan man like godt bruke de posene fra butikken.

Men jeg bruker oftest stoffposer selv, for å slippe en enorm mengde med plastposer. 

Om jeg ikke husker feil så bruker en plastpose ca 5-10 år på å brytes ned mens isopor bruker 1000 år! Men klart så er ikke plastposer bra for miljøet men jeg tror ikke at vi klarer å unngå å bruke de helt. Ikke hiv posene i naturen og ikke i søppelbokser som vinden og fugler kan rive poser ut av, vi må sørge for at de ikke havner i naturen. Og gjerne bruk stoffposer :) Jeg mener ikke at det er bortkastet å bruke stoffposer :)

Og hver gang du går tur så ha med en plastpose og fyll den med all søppela du ser :)

Anonymkode: 0d67a...2e1

Skrevet

Signerer 2e1 her :)

Samtidig går det jo an å bruke plastposene flere ganger og ;) 

Anonymkode: 124c8...bd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...