Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #26 Del Skrevet 25. april 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk som sparer barnetrygden til bolig burde ikke ha fått barnetrygd. Helt seriøst. Kan de legge vekk penger i 18 år, har de ikke behov for penger fra staten. Anonymkode: a11f2...f28 Så folk som er flink til å bruke penger riktig, forsaker ting til seg selv for å kunne spare til barnet fortjener ikke barnetrygd? Jeg har normal inntekt, unner meg selv svært lite, klær, frisør, velværeprodukter osv. Vi lever sparsommelig, planlegger alt, har budsjett for alt, noen måneder er trange men sparing er viktig for oss. Både til egen sparekonto og barnet. Bare fordi vi klarer å spare hver måned fortjener vi ikke barnetrygd? Helt høl i huet kommentar. Jeg tør påstå vi har trang økonomi men vi klarer oss fint fordi vi begge har økonomisk sans. Jeg tenker at de som er bunnskrapt hver måned burde oppsøke økonomisk rådgiver. Og hvis man har så dårlig råd at de ikke klarer seg på det man har inklusive trygd så burde man kanskje ikle hatt barn? Anonymkode: 16f1b...994 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148739464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2018 #27 Del Skrevet 25. april 2018 Vi sparer ingenting fast da vi har lån. Pengergaver de får settes inn på sparekonto med mindre gaven skulle gå til noe spesifisk. Anonymkode: 80e3a...fa2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148739475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #28 Del Skrevet 30. april 2018 Dere setter av 1 000 kroner hver måned i 20 år. Vi forutsetter at bankrenten på sikt stiger til et mer «normalt» leie. Med 3 % årlig snittrente i banken, vil barnet etter 20 år få 328 000 kroner. I et aksjefond som gir 6 % avkastning, vil beløpet bli 462 000 kroner i løpet av tilsvarende mange år. Den «lille» forskjellen på 3 prosentpoeng utgjør 134 000 kroner før skatt. Anonymkode: ee76d...7ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148743906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #29 Del Skrevet 30. april 2018 Sparer ikke noe fast beløp, men prøver å sette av litt hver mnd. Noen ganger er det snakk om et litt større beløp, men ofte bare noen hundrelapper. Pengene går ikke på barnas kontoer, men på en konto i mitt navn, som er øremerket sparing til barna.På den måten har jeg kontroll på pengene. Jeg ønsker ikke at de skal få masse penger i hendene når de fyller 18, men vil gjerne kunne bidra med litt egenandel til første huskjøp. I tillegg har de hver sin konto i eget navn der vi setter inn penger de får i gave, og det de ellers velger å spare av ukepenger. Disse kontoene får de bruke av når de ønsker seg større ting. Anonymkode: 1fad9...afc Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148743954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #30 Del Skrevet 30. april 2018 På 25. april 2018 den 9.14, Anonym bruker skrev: Så folk som er flink til å bruke penger riktig, forsaker ting til seg selv for å kunne spare til barnet fortjener ikke barnetrygd? Jeg har normal inntekt, unner meg selv svært lite, klær, frisør, velværeprodukter osv. Vi lever sparsommelig, planlegger alt, har budsjett for alt, noen måneder er trange men sparing er viktig for oss. Både til egen sparekonto og barnet. Bare fordi vi klarer å spare hver måned fortjener vi ikke barnetrygd? Helt høl i huet kommentar. Jeg tør påstå vi har trang økonomi men vi klarer oss fint fordi vi begge har økonomisk sans. Jeg tenker at de som er bunnskrapt hver måned burde oppsøke økonomisk rådgiver. Og hvis man har så dårlig råd at de ikke klarer seg på det man har inklusive trygd så burde man kanskje ikle hatt barn? Anonymkode: 16f1b...994 Jeg registrerer at du har hoppet på Jensen og Listhaugs verdensbilde, der fattigdom et et individets egen feil, ikke en strukturell feil? Men da tar du i hvert fall helt feil. Fattigdom i Norge skyldes ikke at de det gjelder er "luksusfellekandidater". Og at du kan legge til side 12.000 kroner per barn i året, skyldes ikke at du er så flink til å kjøpe billig sjampo. Har du så mye til overs skyldes det at du også TJENER mer enn dem som er bunnskrapte. Anonymkode: a11f2...f28 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148743970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #31 Del Skrevet 30. april 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg registrerer at du har hoppet på Jensen og Listhaugs verdensbilde, der fattigdom et et individets egen feil, ikke en strukturell feil? Men da tar du i hvert fall helt feil. Fattigdom i Norge skyldes ikke at de det gjelder er "luksusfellekandidater". Og at du kan legge til side 12.000 kroner per barn i året, skyldes ikke at du er så flink til å kjøpe billig sjampo. Har du så mye til overs skyldes det at du også TJENER mer enn dem som er bunnskrapte. Anonymkode: a11f2...f28 Du siterte ikke meg her, men hvilke strukturelle feil sikter du til her i Norge da? Gi et eksempel, gjerne egen økonomi dersom det skulle gjelde deg. Selv tjener jeg godt. Jeg gir ingen struktur ansvar for det. Jeg gjorde leksene, jobbet hardt, etterutdanning, levd under evne, spart når andre har brukt, investert med varierende hell. Tatt økonomisk risiko for å prøve å tjene. Eid bolig, aldri leid. Det at jeg ikke har lav IQ er ikke min fortjeneste, men det innegår sikkert ikke i det du kaller struktur. Aldri mottatt økonomisk støtte fra foreldre, lært at man skal klare seg selv, ikke lene seg på en mann eller samfunnet. De som vokser opp i Norge har i stor grad de samme mulighetene til å TJENE like mye som andre. Har du ikke CP eller brukket rygg er det din feil at du er bunnskrapt. Anonymkode: ee76d...7ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148743986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #32 Del Skrevet 30. april 2018 På 25.4.2018 den 9.08, Anonym bruker skrev: Hva er allverdens i lønn? Min treåring har nå 50 000,- Jeg sparer fast 1000 i måneden samt at besteforeldre setter inn nå og da. Pengene spares til å kunne hjelpe i studietiden samt forhåpentligvis kunne hjelpe med egenkapital til bolig. Dette er ikke penger barnet på noen måte vil få disponere fritt selv. Anonymkode: 16f1b...994 Sparer du i barnets navn har du ingenting du skulle sagt der, de får full råderett over pengene når de fyller 18. Anonymkode: 8279d...256 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148743993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #33 Del Skrevet 30. april 2018 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du siterte ikke meg her, men hvilke strukturelle feil sikter du til her i Norge da? Gi et eksempel, gjerne egen økonomi dersom det skulle gjelde deg. Selv tjener jeg godt. Jeg gir ingen struktur ansvar for det. Jeg gjorde leksene, jobbet hardt, etterutdanning, levd under evne, spart når andre har brukt, investert med varierende hell. Tatt økonomisk risiko for å prøve å tjene. Eid bolig, aldri leid. Det at jeg ikke har lav IQ er ikke min fortjeneste, men det innegår sikkert ikke i det du kaller struktur. Aldri mottatt økonomisk støtte fra foreldre, lært at man skal klare seg selv, ikke lene seg på en mann eller samfunnet. De som vokser opp i Norge har i stor grad de samme mulighetene til å TJENE like mye som andre. Har du ikke CP eller brukket rygg er det din feil at du er bunnskrapt. Anonymkode: ee76d...7ac Jeg eier et hus til 2 mill og har 700.000 på konto akkurat nå. Så det gjelder ikke meg. Jeg har også vært kjempeflink, sånn sett. Har i tillegg 8 års høyere utdannelse bak meg, og kan dermed sikkert sies å ha helt all right IQ. Men det endrer ikke på at det i Norge praktiseres en fiendtlig politikk overfor kronisk syke, enslige mødre, innvandrere, lavt utdannede, funksjonshemmede og psykisk syke, i tillegg til dem som (helt uten å kunne noe for det selv) har lav IQ - eller dem som er blitt tidlig nedslitt i arbeidslivet, og som egentlig er modne for å pensjonere seg når de er 55. At du ikke kjenner og møter disse er jo sikkert helt greit for deg. Men at de bare burde ha valgt å eie i stedet for å leie er en naiv årsaksforklaring. Anonymkode: a11f2...f28 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148744037 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. april 2018 #34 Del Skrevet 30. april 2018 Sparer 200 i mnd i barnets navn pluss noen mynter som havner på sparebøssa nå og da. Sparer barnetrygden i mitt navn, men det er en konto som ikke nødvendigvis skal spares til barnet blir voksen, men skal kunne brukes av underveis. Vi har inntekt under fattigdomsgrensa, så det er ikke fordi vi ikke har behov for barnetrygden, men fordi vi regner med å få enda større behov for den senere. Når barnet blir større og f.eks. ikke er så fornøyd med å få alle klærne sine fra finn.no lenger. Anonymkode: 289ff...4e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144346496-dere-som-ikke-har-all-verdens-i-l%C3%B8nn-hvor-mye-sparer-dere-til-barna-har-p%C3%A5-konto/page/2/#findComment-148744079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå