Gå til innhold

Hva synes dere om hjemmeferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi he ikke allverden med penger i år, så da blir ferie nedprioritert. Kjenner jeg får litt vondt av ungene. Vi var bare hjemme i vinterferien og påsken også. 

Så her er vår sommerplan: tur til Danmark med en overnatting og fårup sommerland, en dag i kongeparken, en dag i dyreparken, en overnatting i abra havn og en kveld på sabeltannshow. 

Er det kjipt? 

Anonymkode: 0be0e...d95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er DETTE kjipt? Du tuller? Er folk blitt helt rare i hodet og kun anser fjellklatring i Nepal som ferie?

Nei, dette er ikke kjipt. Koster fort en 20K dette!

Skrevet

Det er jo masse. 

Vi elsker hjemmeseire vi. Ta toget til byen, det er alltid noe gratis for ungene på sommeren. Is på brygga feks.

Bade, det er masse fine badeplasser for unga. Telttur. Vi har ett av våre fineste ferieminner med telt i skogen. Syklet til et vann en mil inn i skogen. Vi var så heldige med været, sommer på sitt beste. Vi fisket, badet, hadde pinnebrød, sov på rekke og rad i teltet. Ungen prater ennå om at det var den beste ferien. 

Jeg tenker, det ungene ønsker seg er opplevelser med foreldrene. Lekne foreldre som legger vekk telefoner og som bare er med de. 

Vi har råd til dyre ferier og vi reiser noen ganger på det. Samtidig synes vi det er viktig å lære barna å ha det fint med de enkle ting også. 

Selvsagt blir det en park eller to, og ting som koster penger. Men vi har mye opplevelser som ikke koster allverdens. 

Selv er jeg vokst opp med campingferie. Og jeg husker hvor deilig det var. Våkne til lukten av nytraktet kaffe feks. Den dag i dag gir den lukten meg en trygg og god følelse i kroppen. 

Ungene dine får faktisk oppleve mye, om dere i tillegg oppsøker litt gratis alternativer og er med ungene tipper jeg de er super tilfreds.

Her gleder ungene seg mest til vi kan koble opp vannsprederen for øyeblikket. 😊

Anonymkode: b3890...927

Skrevet

Dine planer er da ikke hjemmeferie!

Enig med Pæddan over at dette vil koste mye. Hjemmeferie er når man er i nærområdet (gjerne fordi man ikke har råd til å reise andre steder). Fornøyelsesparker koster en formue, og spesielt overnatting i Abra havn. 

Anonymkode: 24dbb...843

Skrevet

Jeg vokste opp på campingferie og sorger over det faktum at mannen har ikke gjort det fordi jeg har så lyst å gi ungene de opplevelser og lukten og følelsen som campingferie giir men mannen er ikke der ennå. Så nå driver jeg og leter etter campinghytter( eller hva det nå heter) i kroatia. 

https://www.camping-adriatic.com/hr/

Men det er utsolgt rundt Dubrovnik allerede! 

Anonymkode: 63429...2d3

Skrevet

Vi er ikke på ferie hvert år. Hjemmeferie kan være kjempefint det, grilling, bading, turer, piknik, lekeplass, turer innom museum og diverse. Ungene husker sommeren som kjempefin bare de får litt opplevelser, tid fra oss voksne og vår oppmerksomhet.

Anonymkode: 01161...5c6

Skrevet

Elsker hjemmeferie. Dra på stranda, besøke en går i nærheten, grille et sted, gå tur i skogen med barna, ta en kjøretur til en annen by i nærheten... Det du beskriver ville jeg ikke klat for hjemmeferie. Tror barn (i alle aldre) har godt av ferie der de kan slappe av og bare være.

Vi skal ha hjemmeferie i år, pluss leid en uke på hytte på fjellet

Anonymkode: 14c70...5a6

Skrevet

Det du beskriver er ferieplaner i mitt hode. Vi har for øvrig hatt plenty av ferier der vi ikke reiser noe spesielt sted. Jeg synes det er ålreit, og det synes enkelte av barna også (mens andre av dem kjeder seg da). 

Anonymkode: 1c905...bc7

Skrevet

Kjipt???

Sist jeg var i utlandet var en dagstur til Sverige i 2008. Har siden hatt elendig økonomk fordi jeg er kronisk syk, ikke noe jeg har valgt selv så klart. Så alle ferier har vi vært hjemme hos oss (jeg og sønnen min) eller hos mine foreldre. En Danmarkferie med sønnen min høres ut som en drøm!

Anonymkode: 7e427...a43

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi he ikke allverden med penger i år, så da blir ferie nedprioritert. Kjenner jeg får litt vondt av ungene. Vi var bare hjemme i vinterferien og påsken også. 

Så her er vår sommerplan: tur til Danmark med en overnatting og fårup sommerland, en dag i kongeparken, en dag i dyreparken, en overnatting i abra havn og en kveld på sabeltannshow. 

Er det kjipt? 

Dette er jo en dyr ferie hvis dere har lite penger. 3 parker  og danmarksferie er ikke billig, så snakker du om at det er en kjip ferie fordi dere har lite penger. Herregud for noen krav dere har. Det der er ingen hjemmeferie i mine øyne

Anonymkode: 1f54f...177

Skrevet

Haha hææææ.... Det er jo en kjempegrei! Og ut ifra tingene du nevner veldig dyrt også?? 

Anonymkode: 9d579...389

Skrevet

Hjelpes meg! Vi skal være to-tre dager i Legoland og så på hytta eller campingen vi... Orker ikke mer! Mulig det er kjipt også, men alle kan ikke få de perfekte foreldrene vet du 🤪😂

Anonymkode: 5ca32...9be

Skrevet

Haha! Hjemmeferie?!?! Du skal jo langt hjemmefra på ferien din! Vi skal "bare" dra på stranda og være hjemme i hagen vår, kanskje ta noen turer i skogen rett ved siden av, og besøke naboen som har bondegård. Alt helt gratis og min definisjon av hjemmeferie. 

Anonymkode: 46839...309

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det kjipt? 

Si at du kødder.... Dere har jo en fin sommerferie plan jo! 

Anonymkode: d79e5...4da

Skrevet

Det du skisserer er jo ikke hjemmeferie :roll:

Vi skal ha en hjemmeferie. Det betyr at vi skal være hjemme og overnatte hjemme hele ferien. Kun dagsturer i nærmiljøet

Anonymkode: 842a9...038

Skrevet

Jeg har god økonomi og råd til å reise på sommeren. Likevel velger jeg å være hjemme med familien da, ettersom vi bor på verdens fineste sted om sommeren 💕💕. Det er superkult å være hjemme og ha tid til å gjøre ting med barna som nærmiljøet har å by på uten at det blir stress og mas. Har aldri hatt dårlig samvittighet for det! Tilbring ferien som det passer deg! Gode minner handler ikke om hvor man reiser! :)

Anonymkode: cd630...37f

Skrevet

Så teit! 

Jeg tror du må ha store problem med begrepsforståelsen om du kaller dette hjemmeferie. Eller så er du bare dum. 

Anonymkode: 7bdd2...ef9

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det kjipt? 

Jøss. Det kaller jeg da virkelig hverken hjemmeferie eller billigferie.

Skrevet

Ikke allverdens med penger? Du kan å 2 uker i syden for de pengene du kommer til å bruke.

Anonymkode: c1128...741

Skrevet

Og én natt i Danmark. Hørtes ut som en lang reise for bare én natt!?!

Anonymkode: 4911f...523

Skrevet

Burde kanskje nevnt st vi bor i Kristiansand da 🙈

Vi kjører inn til abrahavn i begynnelsen av juni, før skoleferien starter, så da fikk vi overnatting det for 800,- for ei natt.

Har gratisbillet med danskebåten så den turen blir heller ikke dyr. 

Sabeltann billetter får jeg gjennom jobb, og vi har årskort i dyreparken som vi fikk til jul. 

Så det som koster er kongeparken og fårup.

Men tusen takk for tilbakemeldinger. Da skjønner jeg at jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for ungenes del 😊

Hi

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det kjipt? 

Hvis ikke du har all verdens med penger drar du ikke på så dyre parker!!

Har ikke jeg penger til dyr ferie drar vi på hytta og på teltturer. Danmark, fårup, dyrepark osv er kjempedyrt!! Det er dyrere ferie enn hva jeg noen gang har dratt på!

Anonymkode: d1424...8fd

Skrevet

Veldig glad i hjemmeferie jeg. Ungene er mest opptatt av at vi har god tid sammen og kan gjøre mye på deres premisser 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Burde kanskje nevnt st vi bor i Kristiansand da 🙈

Vi kjører inn til abrahavn i begynnelsen av juni, før skoleferien starter, så da fikk vi overnatting det for 800,- for ei natt.

Har gratisbillet med danskebåten så den turen blir heller ikke dyr. 

Sabeltann billetter får jeg gjennom jobb, og vi har årskort i dyreparken som vi fikk til jul. 

Så det som koster er kongeparken og fårup.

Men tusen takk for tilbakemeldinger. Da skjønner jeg at jeg ikke trenger ha dårlig samvittighet for ungenes del 😊

Hi

Så kom tilleggsinformasjonen som jo er veldig vesentlig når du sier dere ikke har allverden med penger. Jeg synes det er trist at du fremstiller dette som en stusselig hjemmeferie og at det er synd på ungene deres som ikke får bedre ferie. Håper ikke du deler de tankene med ungene eller andre, for det er litt av en standard du setter her :(

Anonymkode: 1f54f...177

Skrevet

Hjemmeferie er ikke ferie for meg. For meg er forandring en viktig del av ferien. Men andre får da gjøre som de selv ønsker og har råd til. Det du skisserer, vil jeg ikke kalle hjemmeferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...