Sip Skrevet 22. april 2018 #1 Skrevet 22. april 2018 Hei. Jeg trenger hjelp til å strikke en mariusgenser. Jeg har nå strikket glattstrikk til arbeidet måler 17 cm (192 masker). Deretter står det at jeg skal sette merkemasker til forstykket og bakstykke med 95 masker. Jeg skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre videre... Jeg skal vel begynne på diagram A..? Men når slå jeg felle av til armhulene..? Og hva er vitsen med disse merkemaskene når jeg bare strikker diagram A rundt og rundt. Hvor blir det hull til armhulene..? Håper dere kan hjelpe! :))
sug lut Skrevet 22. april 2018 #2 Skrevet 22. april 2018 Det er vel en genser som du syr og klipper opp etterpå, så vidt jeg husker? Dvs du markerer hvor du skal ha ermehull når du har strikket ferdig, og så syr du på symaskin en søm ned, et par mm til siden og parallelt opp igjen, og klipper mellom sømmene.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2018 #3 Skrevet 22. april 2018 Det er ikke alltid mønsteret går helt opp i antall masker, og en ev. liten ujevnhet blir da "gjemt" under ermene/inn mot ermene. Da begynner du alltid mønsteret der omgangen begynner, når du begynner på forstykket. Du skal vel ha 96 masker på forstykket og bakstykket? Hvis ikke er den 96 masken(ekstramasken mellom forstykket og bakstykket og mellom bakstykket og forstykket) klippemasken, hvis man skal klippe opp til ermene etterpå. Om du leser hele mønsteret så ser du om det skal klippes opp etterpå. Hvis det er slik at maske nr. 96 og 192 er klippemasker, da skal du begynne mønster A både når du begynner på forstykket og når du begynner på bakstykket (klippemasken kan du da bare strikke i samme farge oppover). Anonymkode: b7d52...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå