Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #1 Skrevet 21. april 2018 Noe middel jeg kan ha på? Lurte litt på om det hjelper med mer grus. Men tuter vel opp uansett. Har ikke kapasitet til å legge matte og dekke det med tykt nytt lag da jeg har to store eksamen rett rundt hjørne. Anonymkode: e3fff...6d5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #2 Skrevet 21. april 2018 Du kan spraye eddik på, sånn sterk eddik. Ikke den vanlige man får i matbutikken. Da visner det. Anonymkode: 074af...b72
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #3 Skrevet 21. april 2018 Roundup fungerer, men skal ikke brukes om du har dyr. Og roundup bør uansett ikke brukes pga. de veldig uheldige virkningene på miljøet. Da står du egentlig igjen med å luke eller å svi ugresset. Luker du slik at du drar opp en del av røttene kommer det senere tilbake. Når du svir så står jo røttene igjen, så da kommer ugresset opp igjen, og du må gjenta noen ganger pr. sesong. Anonymkode: e8171...cce
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #4 Skrevet 21. april 2018 Vi har campingvogn. I fjor fant vi ut at vi skulle klore vanntanken. Når vi da tømte tanken igjen rett på gresset visna gresset etterpå. Det var utvannet klor, 1 del klor og 20 deler vann mener jeg på. Anonymkode: 26cc7...dbf
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #5 Skrevet 21. april 2018 Altså...vil anbefale deg å ta jobben med å legge duk. Lukk øynene til etter eksamen, og legg inn tiden...det blir du MYE mer fornøyd med enn å gå å sprukte litt hist og pist som kun er et midlertidig tiltak. Anonymkode: 5ce36...824
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #6 Skrevet 21. april 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså...vil anbefale deg å ta jobben med å legge duk. Lukk øynene til etter eksamen, og legg inn tiden...det blir du MYE mer fornøyd med enn å gå å sprukte litt hist og pist som kun er et midlertidig tiltak. Anonymkode: 5ce36...824 Jeg vet nå ikke hvor effektivt det er med duk. Utenfor hos meg ble det lagt duk for 3 - 4 år siden, ugresset popper opp overalt. Anonymkode: 074af...b72
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #7 Skrevet 21. april 2018 Duk fungerer helt elendig dårlig. Ugraset kommer etter 1-2 år uansett. Spørs hvor god råd du har. Brostein er aller best, men asfalt er jo et rimeligere alternativ. Kan også grave opp, legge flere lag med sand, duk også singel oppå der igjen. Anonymkode: 407f9...4dd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2018 #8 Skrevet 21. april 2018 det hjelper ikke med hvilken som helst duk, du må ha veiduk klasse something (4 tror jeg). Ellers må du som en over skriver legge i ulike lag med sand duk+sand+singel og helst dekke med noe annet enn singel på toppen. En annen variant er hyppig luking, tar du uresset ved rota, blir du kvitt det. Sett ungene i sving 1 kroner pr ugress de drar opp Anonymkode: 5ce36...824
bønni Skrevet 21. april 2018 #9 Skrevet 21. april 2018 Kokvarmt vann funker utmerket, men det er litt upraktiske å få til hvis du har stor grusplass. Hiv ut potetvannet når du lager middag, ta det flekk for flekk med vannkoker? :-D Please ikke hell ut klorvann i naturen. Heller ikke round up! Pass på å fjerne løv og organsik avfall jevnlig slik at det ikke danner seg jord oppi grusen. Rak grusdekket med jernrive så løsner du ugresset og kan rake (eller blåse det, hvis du har løvblåser) vekk etterpå. Det er litt jobb med å holde grusplasser fine. Det kan svare seg å holde kantene rene for ugress hvis du ikke rekker å shine hele. Det gir et ryddig uttrykk med definerte kanter, da er det ikke så farlig om det er litt grønt innimellomg på midten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå