Gå til innhold

Hadde dere hatt behov for å leie en liten tilhenger av og til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten tilhenger som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. Jeg har ikke krok på bilen selv så derfor trenger jeg den jo egentlig ikke. Men så er det jo litt dumt å kvitte meg ned den siden jeg først har den, får så lite igjen for å selge den. 

Jeg lurer på om jeg skal leie den ut i nabolaget til de som evt trenger den. Kan jo være noen har behov for å kjøre boss, hente møbler etc. Hadde dere syns det var praktisk å hatt en nabo å leir tilhenger av? Og hvor mye hadde dere vært villig til å betale for å leie den? 

Anonymkode: d3001...8f4

Fortsetter under...

Skrevet

Skulle ønske jeg hadde en liten henger ja, så å leie av deg kunne vært en løsning. Ville betalt max 300 dagen.

Anonymkode: 8141f...c9e

Skrevet

Har også henger, og om naboer eller venner vil låne den får de selvsagt det. Hadde ikke ramlet meg inn å ta betalt for det. 

Skrevet

Nei, en liten henger ville jeg ikke betalt for å leie. Vi er flere naboer her som låner ut slike ting til hverandre uten å tenke på at det skal koste noe. 

Skrevet

Vi leier på bensinstasjonen hvis vi trenger. Det koster ikke mye, tror det er 500kr døgnet for en stor kapellhenger. 

Vi hadde tilhenger selv før, og hadde aldri kommet på å leid den ut. Lånt den ut, ja selvfølgelig, men ikke leid.

Anonymkode: fe8c8...0aa

Skrevet

Hadde dere villig lånt den vekk til alle, enten om dere kjenner de eller ei? Jeg hadde jo aldri forventet at de helt nærmeste naboene eller venner skulle betale noe men nå tenkte jeg jo på folk jeg ikke kjenner. (Jeg kjenner på langt nær alle i nabolaget her, og når jeg tenker nabolag så innebærer det ca 200-300 husstander.) HI

Annonse

Skrevet

En henger er vanlig å låne av noen man kjenner. Evt. leie på bensinstasjonen. Blir som å leie ut en drill. Eller en trillebår.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde dere villig lånt den vekk til alle, enten om dere kjenner de eller ei? Jeg hadde jo aldri forventet at de helt nærmeste naboene eller venner skulle betale noe men nå tenkte jeg jo på folk jeg ikke kjenner. (Jeg kjenner på langt nær alle i nabolaget her, og når jeg tenker nabolag så innebærer det ca 200-300 husstander.) HI

Nei, jeg hadde ikke lånt den vekk til noen jeg ikke kjenner. Men jeg hadde heller ikke leid av en nabo jeg ikke kjenner, da hadde jeg heller leid på en bensinstasjon eller lignende

Anonymkode: de34d...123

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For oss koster det svært lite å leie henger på den nærmeste shellstasjonen, eller på statoilen eller flere andre steder. 

Fordelen med å leie et slikt sted er at det er ordna forhold. Man har en kontrakt, og vet hva man har å forholde seg til i forhold til skader. 

Det mister man når man leier privat. Jeg hadde aldri turd å leid en henger av en fremmed privatperson. Da hadde jeg vært bekymret for hengerens tilstand  (eieren har jo ikke kontroll på hvordan andre behandler hengeren.  Og jeg har ingen kontroll over eierens vedlikehold), og hva som ville skjedd ved evt uhell. Ville jeg vært erstatningspliktig? Ville du krevd ny henger? Eller egenandel?  Osv osv.  

Anonymkode: fe8c8...0aa

Skrevet

Vi har varebil og den låner vi ofte ut, gratis. Alltid noen som skal flytte en vaskemaskin eller en sofa. Når folk spør om å kjøre en tur til ikea ol (2 timer hver vei) sier vi nei. Familie kan vi ikke si nei til.. ca halvparten fyller på drivstoff før bilen returneres. Så tviler på at det finnes folk som er villige til å betale for lån av henger fra privatpersoner.

Anonymkode: e7500...06e

Skrevet

Hadde jeg hatt det hadde jeg lånt den ut gratis, plutselig er det du som trenger en vennetjeneste tilbake. 

Jeg har motorsag og mye rart jeg ikke bruker, slikt låner jeg ut til venner når de trenger. Jeg så virkelig nytten av dette når det ble samlivsbrudd i fjor og jeg trengte hjelp. Alle våre venne som jeg hadde hjulpet, lånt ut ting til hjalp meg men ikke min ex. Da så han nok nytten med å hjelpe venner med småting innimellom. Jeg fikk igjen for å ta inn posten for naboen, låne ut motorsag, sager, vanne planer hos ett vennepar osv. Så hadde jeg vært deg hadde jeg lånt den ut gratis til venner, plutselig er det du som trenger noe tilbake. Kanskje lån av bil for å bruke hengeren en gang. 

Anonymkode: 0cee3...ae1

Skrevet

Nei.

Nå har vi tilhenger selv da, men hvis vi ikke hadde hatt henger og ikke hadde kjent noen som hadde det, så ville vi ha leid på bensinstasjonen. Rett og slett for trygghetens skyld. Både trygghet angående dette med hengerens tilstand og kontrakten.

Skrevet

Lån den ut til dem i nabolaget, legg ut på finn.no for leie om andre i området/kommunen trenger tilhenger.

Anonymkode: 9ca0b...55b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...