Gå til innhold

Store barn i bleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper str 9. Har en stor gutt på 8 år som sliter om natten selv om han var tørr fra han var 2,5 år på dagen. En periode bar jeg han opp på badet før jeg la meg, men han hadde fortsatt uhell selv om han tisset før jeg la meg. Så ble han så stor at jeg ikke lenger klarer å bære han, å vekke han er så vanskelig og han klarer ikke gå opp trappene og jeg får han ikke opp. Han er rett og slett i koma når han sover og det er nok derfor han ikke merker noe. Han er kjempeflau og vi er i kontakt med lege. Tissealarm og minirin har ikke fungert, så vi avventer bare at han blir klar rett og slett. 

Men de bleiene du nevner brukte han da han var 1-2 år. Han var 100 cm og 19 kg på 2-årskontrollen, så det å hevde det er store barn som bruker de er jo kunnskapsløst.

Anonymkode: 1dc32...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, Anonym10000 skrev:

Hei jeg lurer på hvorfor det er så mange foreldre som kjøpe bleier til sine store barn. Jobbe i dagligvare butikk, har opplevd i den senere tid at foreldre kjøper str 15-30 kg i bleier. Går mest i det. Hvorfor så mange store barn med bleier.

Er det noen som kan svare på dette.... 

Min 2åring veide 18kg, og var i høyde som en 3-4åring (nå er han 6år og 130cm høy). Han brukte bleier til han var 3-3,5år... you do the math 

Anonymkode: 533f4...c6f

Skrevet

Til sammenligning, min på 9 mnd, bruker nr 4, og må straks opp i nr 5. 

Anonymkode: 9d8d0...251

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper str 9. Har en stor gutt på 8 år som sliter om natten selv om han var tørr fra han var 2,5 år på dagen. En periode bar jeg han opp på badet før jeg la meg, men han hadde fortsatt uhell selv om han tisset før jeg la meg. Så ble han så stor at jeg ikke lenger klarer å bære han, å vekke han er så vanskelig og han klarer ikke gå opp trappene og jeg får han ikke opp. Han er rett og slett i koma når han sover og det er nok derfor han ikke merker noe. Han er kjempeflau og vi er i kontakt med lege. Tissealarm og minirin har ikke fungert, så vi avventer bare at han blir klar rett og slett. 

Men de bleiene du nevner brukte han da han var 1-2 år. Han var 100 cm og 19 kg på 2-årskontrollen, så det å hevde det er store barn som bruker de er jo kunnskapsløst.

Nøyaktig samme situasjon her. Nå har han akkurat begynt å våkne med tørr bleie om morgenen innimellom, og er så stolt! Vi er flere i min familie som har hatt det sånn som barn, så vi stresser overhodet ikke med det, og jeg driter langt i hva kassadamene på Rema 1000 måtte synes merker jeg.

Anonymkode: 1bb9d...ef7

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nøyaktig samme situasjon her. Nå har han akkurat begynt å våkne med tørr bleie om morgenen innimellom, og er så stolt! Vi er flere i min familie som har hatt det sånn som barn, så vi stresser overhodet ikke med det, og jeg driter langt i hva kassadamene på Rema 1000 måtte synes merker jeg.

Anonymkode: 1bb9d...ef7

Jeg tenker også at de som jobber i kassa på rema ikke skal blande seg i hva folk kjøper. Og at de i det hele tatt gidder å huske hvilke bleier det selges mest av er... ja.. det forteller kanskje hvorfor voksne damer sitter i kassen på rema (beklager fordommene, men de har jeg virkelig, og dette innlegget bekrefter det jo)

Skrevet

Men er det noe problem om barna bruker bleie lenger en før da? Det må være opp til hver enkelte. Leste et eller annet sted at salget av voksenbleier også hadde økt kraftig, men det leste jeg som, flott at folk får hjelp med sine problemer. Hva er det som er så farlig med bleier? La nå de som trenger dem få lov å bruke dem. 

Anonymkode: 0220e...f11

Skrevet

Jeg kjøper str 8 til min, og han har nettopp fylt tre år..

Anonymkode: 393c0...f31

Skrevet

Når sluttet dine barn med bleie da TS?

Anonymkode: 5aaf5...e20

Skrevet
15 timer siden, Anonym10000 skrev:

Hei jeg lurer på hvorfor det er så mange foreldre som kjøpe bleier til sine store barn. Jobbe i dagligvare butikk, har opplevd i den senere tid at foreldre kjøper str 15-30 kg i bleier. Går mest i det. Hvorfor så mange store barn med bleier.

Min er 12 år og bruker bleie om natta fordi kroppen hans ennå ikke er begynt å produsere et hormon som begrenser utskillelsen av urin mens man sover. Det er ikke så uvanlig...

Anonymkode: f2362...129

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på småbarnsavdeling (0-2 år), og vi har bleier i flere størrelser, også i str 6 som vel er 15-30 kg. Ikke så mange barn hos oss som bruker det, men noen. Gjerne fordi de sitter bedre fordi 5 er kanskje litt trang, eller ungen er lang. På storbarnsavdelingen brukes nr 6 en god del. Så det er ikke sikkert at barna er så store som du tror.

Anonymkode: 58c7d...4fc

Nei kanskje jeg feil tolker det det 

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vekten på bleiepakken handler mer om oppsugingsevne enn vekten på barnet. Mitt barn brukte den str ved 1,5 år selv om han bare var 11-12 kg. Jeg har en datter på 9 år og 25 kg. Selv om hun er under vektgrensa så hadde den bleien vært alt for liten til kroppen hennes. Hun bruker for øvrig ikke bleie.

Og så må du huske på at det er veldig normalt at 3-4 åringer ikke er tørr på natta. Det er heller ikke uvanlig at større barn også bruker bleier på natta...

Anonymkode: bd6eb...0ae

Ja, det er noe jeg ikke har tenkt på

Skrevet
17 timer siden, Anonym10000 skrev:

Min ettåring bruker den størrelsen selvom hun bare veier 12 kg. Det er ganske vanlig at det som står på pakka ikke stemmer. Med tanke på at man bare bruker de minste størrelsene et par måneder, så er det ikke overraskende at det går mest av bleiene til større unger. De fleste bruker jo bleier ihvertfall til toårsdagen, de fleste litt lenger. 

Anonymkode: 2785b...ea1

Skrevet

Minste sluttet med bleier når hun var 2,5 år. Brukte da bleiestr 15-30 kg, alle andre lakk. Synes ikke hun sluttet spesielt sent akkurat :-) 

Anonymkode: 8bd57...af6

Skrevet

Min var 4 år og 5mnd, han var ikke klar før, og helsesøsteren mente det ikke hjalp og mase,men vi avtale at til sommeren skal bleien bort, og det ble den, han bruker forsatt bleie på natta og er 5

Anonymkode: 85e0a...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...