Gå til innhold

Barnebursdag uten egg og melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn har snart bursdag og skal invitere hele klassen. Det er 1 barn som har er allergisk for egg og melk og jeg som har 10 tommeltotter på kjøkkenet står helt fast!  Noen som har noen gode oppskrifter /ideer til hva jeg kan servere? Har søkt på nettet men ikke funnet så mye spennende.

Anonymkode: 57932...f72

Fortsetter under...

Skrevet

Egg (som hevemiddel) kan ofte byttes ut med bakepulver, og melk har mange erstatninger (havre, ris, soya(men ikke hvis de er allergisk mot melkeprotein), smør finnes også melkefritt eller byttes ut med olje. 

Har bl.a en «vanlig» eplekake oppskrift jeg bare bytter ut på den måten, blir like bra.

Tips, Av varmmat så er Leif Vidar pølsene gluten,melke og soyafri :) 

Anonymkode: d2d2d...0fc

Skrevet

Spør moren til barnet som er allergisk. Det er det lureste. 

Anonymkode: 0762f...e28

Skrevet

Toro brownies bakt med eggerstatning ("No egg" heter den jeg har) og rapsolje.

Lollipop sorbetis (boks i frysedisken, coop har diplomis).

Gele.

Anonymkode: 95b50...7c1

Skrevet

Bolledeig kan lages uten egg og med vann i stede for melk, skillingsboller er alltid en hit. 

Anonymkode: e11f0...ffb

Annonse

Skrevet

Prior kylling-wiener, er uten laktose og gluten (ikke egg heller så vidt jeg vet?), Toro  langpanne sjokoladekake er uten egg og melk! :) Gjør det enkelt ;)

Anonymkode: 1ccb9...2f0

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Prior kylling-wiener, er uten laktose og gluten (ikke egg heller så vidt jeg vet?), Toro  langpanne sjokoladekake er uten egg og melk! :) Gjør det enkelt ;)

Ikke hør på meg, den sjokoladekaka inneholder egg! Sorry! Men vet Toro har eggfrie produkter, så sjekk på nettsiden deres?

Skrevet

Hva med gele?

Anonymkode: 492ee...e74

Skrevet

Toro brownies- bruk no egg (egg replacer) og melkefritt smør (blå forpakning). 

Gele fungerer fint og det finnes havre-vaniljesaus uten egg og melk.

Boller (bruk vann og ikke pensle dem).

Muffins går også helt fint an å lage uten melk og egg.

Når det gjelder mat er jo pølser uten melk tingen, med pølsebrød uten melk. Du kan også lage taco.

Som andre sa over her så kan du egentlig lage det meste fra bunnen, men bytte ut melk med havremelk og egg med egg replacer/no egg. Vi lager mange forskjellige kaker her hjemme uten melk og egg da minstemann er allergisk mot begge deler. 

Anonymkode: 7ea9c...97e

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min sønn har snart bursdag og skal invitere hele klassen. Det er 1 barn som har er allergisk for egg og melk og jeg som har 10 tommeltotter på kjøkkenet står helt fast!  Noen som har noen gode oppskrifter /ideer til hva jeg kan servere? Har søkt på nettet men ikke funnet så mye spennende.

Anonymkode: 57932...f72

Spør foreldrene🙂

Anonymkode: a483b...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...