Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #1 Skrevet 19. april 2018 Min sønn har snart bursdag og skal invitere hele klassen. Det er 1 barn som har er allergisk for egg og melk og jeg som har 10 tommeltotter på kjøkkenet står helt fast! Noen som har noen gode oppskrifter /ideer til hva jeg kan servere? Har søkt på nettet men ikke funnet så mye spennende. Anonymkode: 57932...f72
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #2 Skrevet 19. april 2018 Egg (som hevemiddel) kan ofte byttes ut med bakepulver, og melk har mange erstatninger (havre, ris, soya(men ikke hvis de er allergisk mot melkeprotein), smør finnes også melkefritt eller byttes ut med olje. Har bl.a en «vanlig» eplekake oppskrift jeg bare bytter ut på den måten, blir like bra. Tips, Av varmmat så er Leif Vidar pølsene gluten,melke og soyafri Anonymkode: d2d2d...0fc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #3 Skrevet 19. april 2018 Spør moren til barnet som er allergisk. Det er det lureste. Anonymkode: 0762f...e28
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #4 Skrevet 19. april 2018 Toro brownies bakt med eggerstatning ("No egg" heter den jeg har) og rapsolje. Lollipop sorbetis (boks i frysedisken, coop har diplomis). Gele. Anonymkode: 95b50...7c1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #5 Skrevet 19. april 2018 https://www.mollerens.no/kaker/mollerens-sjokoladekake-1/ Denne er uten egg og melk i utg.pkt men kan inneholde spor av det, så da kommer det an på hvor allergisk barnet er. Denne skulle også funke: https://www.mollerens.no/kaker/vafler-fri-for/ Anonymkode: 215b9...2d5
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #6 Skrevet 19. april 2018 Bolledeig kan lages uten egg og med vann i stede for melk, skillingsboller er alltid en hit. Anonymkode: e11f0...ffb
Himmel og hav Skrevet 19. april 2018 #7 Skrevet 19. april 2018 Denne er uten både egg og melk, og den er skikkelig god og lett og bake: https://www.detsoteliv.no/oppskrift/crazy-devil-chocolate-cake Det meste godteri, utenom sjokolade, og snacks er uten melk. Noen slag potetgull har melk i seg, så les på innholdsfortegnelsen.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #8 Skrevet 19. april 2018 Prior kylling-wiener, er uten laktose og gluten (ikke egg heller så vidt jeg vet?), Toro langpanne sjokoladekake er uten egg og melk! Gjør det enkelt Anonymkode: 1ccb9...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #9 Skrevet 19. april 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Prior kylling-wiener, er uten laktose og gluten (ikke egg heller så vidt jeg vet?), Toro langpanne sjokoladekake er uten egg og melk! Gjør det enkelt Anonymkode: 1ccb9...2f0 Ikke hør på meg, den sjokoladekaka inneholder egg! Sorry! Men vet Toro har eggfrie produkter, så sjekk på nettsiden deres? Anonymkode: 1ccb9...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #10 Skrevet 19. april 2018 Hva med gele? Anonymkode: 492ee...e74
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #11 Skrevet 19. april 2018 Toro brownies- bruk no egg (egg replacer) og melkefritt smør (blå forpakning). Gele fungerer fint og det finnes havre-vaniljesaus uten egg og melk. Boller (bruk vann og ikke pensle dem). Muffins går også helt fint an å lage uten melk og egg. Når det gjelder mat er jo pølser uten melk tingen, med pølsebrød uten melk. Du kan også lage taco. Som andre sa over her så kan du egentlig lage det meste fra bunnen, men bytte ut melk med havremelk og egg med egg replacer/no egg. Vi lager mange forskjellige kaker her hjemme uten melk og egg da minstemann er allergisk mot begge deler. Anonymkode: 7ea9c...97e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2018 #12 Skrevet 19. april 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Min sønn har snart bursdag og skal invitere hele klassen. Det er 1 barn som har er allergisk for egg og melk og jeg som har 10 tommeltotter på kjøkkenet står helt fast! Noen som har noen gode oppskrifter /ideer til hva jeg kan servere? Har søkt på nettet men ikke funnet så mye spennende. Anonymkode: 57932...f72 Spør foreldrene🙂 Anonymkode: a483b...744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå