Gå til innhold

Hva skal din jente 9-12 år gå med på 17. mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente blir 9 år nå. Syns hun er for stor til festdrakt. Det er ikke pent på barn over 8 etter mitt skjønn. Har lyst å kjøpe bunad til henne, men mannen mener hun får vente til konfirmasjonen. Hun har hatt bunad hvert år fordi vi har hatt i familien, men nå har vi ikke som passer før hun er 14.

Anonymkode: 4c038...b8c

Fortsetter under...

Skrevet

Det er mange fine festdrakter. Jeg har to jenter på den alderen. Den ene skal ha bunad. Den andre festdrakt.

Anonymkode: b66f3...c8a

Skrevet

Bunad😊 Fikk bunad til skolestart (10 år nå) og den holder forhåpentlig til hun er konfirmert😅

Anonymkode: ea75f...140

Skrevet

Både 9 og 11-åringen min skal ha festdrakt.

De synes selv det er kjempefint med festdrakt, høytidelig og veldig 17.mai, også skal vi i en konfirmasjon.

En ting er om jentene selv ikke vil ha festdrakt, men hvorfor skal du bestemme at det ikke er fint da? Hva med å spørre henne?

Min 9-åring har denne:

http://www.care2serve.com/name-it-hvit-nittena-bunad-jente-816-år-p-1283.html

Anonymkode: 026de...c6e

Skrevet

13 år og fikk bunad for 3 år siden. Frem til det gikk hun med festdrakt. Hadde vi ikke kjøpt den bunaden ville hun hatt festdrakt enda

Anonymkode: ffde4...6b4

Skrevet

Min er 12 og vil bruke festdrakt for siste gang nå :)

Anonymkode: d0f5f...56c

Annonse

Skrevet

Min datter på 8 og 13 skal gå med kjoler:) Vi skal jo på Tusenfryd på 17. Mai og er redd for at de skal gjøre bunad skitten :( Men begge to like nydelig med eller uten ;) 

Anonymkode: 29ffa...331

Skrevet

Mine har brukt kjoler de har i skapet om de ikke har hatt en bunad som har passet. Vi har mang bunader i familien så de har nesten kunne ha bunad hvert år begge to. I mange år ville ikke hun ene bruke det, da brukt hun en kjole hum hadde. Jeg syns ikke vi trenge å kjøpe ny når vi har mange som sjeldent blir brukt i skapet. 

Personlig liker jeg ikke festdrakter, jeg syns det enten er bunad eller vanlig pentøy. Kjøpe bunad når de er små gidder jeg ikke å bruke penger på heller, greit nok at mange genrasjoner kan bruke de og de varer i mange år men så god økonomi har jeg ikke. Ene bunaden ungene har brukt er over 150år så de varer jo lenge, og vil nok vare i veldig mange flere år og genrasjoner. 

Anonymkode: c8030...068

Skrevet

Kofte 

Anonymkode: a1eac...102

Skrevet

Mine jenter på 9 og 12 har brukt bunad siden de var 2-3 år. 

Anonymkode: dde9c...6f2

Skrevet

12-åringen her skal ha festdrakt fra nameit. Samme skal 10-åringen. 

Anonymkode: cb3ce...42b

Skrevet

11 åringen skal ha festdrakt.

Anonymkode: 36557...8c8

Skrevet

10 år. Festdrakt.

Anonymkode: 57048...3a1

Annonse

Skrevet

Jenter på 8 og 12 skal ha festdrakter

Anonymkode: 5f207...a40

Skrevet

Mi jente på 9 (snart 10) skal ha maxemilie drakt. Ligner bunad :) 

Anonymkode: ea0ae...595

Skrevet

10 år og skal ha kjole i år. 

Har hatt bunad til nå, men den er for liten i år. Blir ikke kjøpt ny bunad før konfirmasjonen, så blir vanlige penklær nå noen år. 

Anonymkode: 31f4b...3c1

Skrevet

Jente 10 år, hun skal ha festdrakt. Blir ikke aktuelt med bunad før konfirmasjon.

Skrevet

Jentene mine på 8 og 10 år skal ha Sogne bunader.

Anonymkode: daf72...90f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...