Gå til innhold

Hva er du takknemlig for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er takknemlig for at jeg

- får være mamma til (i mine øyne) verdens flotteste jente 

- at jeg er frisk 

- at jeg får jobbe med noe jeg elsker

-  at jeg har mine vakre besteforeldre i live enda 

- at jeg sover godt om natta (har vært syk i noen døgn og innså plutselig hvor heldig jeg er som til vanlig sover gjennom natta uten å våkne)

Hva er dere takknemlige for? :)

Anonymkode: ec6b7...d48

Skrevet

At jeg er født under en heldig stjerne!

Anonymkode: f518b...8ba

Skrevet

Min flotte familie

En jobb jeg trives med

Få, men gode venner

Tak over hodet, klær på kroppen, mat på bordet, vann i springen, skole i nærheten, familie i nabohuset. 

God helse, god søvn, sunne interesser. 

Soloppganger, solnedganger, fjellturer, solskinnsdager, fyr på peisen når det regner, kaffe, urtehagen. 

Lite sykdom i familien, ingen daglige smerter, evne til å ta vare på meg selv, evnen til å kose meg i eget selskap. 

Ryddig hus og nyvasket sengetøy. 

Anonymkode: 28ed3...dfc

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min flotte familie

En jobb jeg trives med

Få, men gode venner

Tak over hodet, klær på kroppen, mat på bordet, vann i springen, skole i nærheten, familie i nabohuset. 

God helse, god søvn, sunne interesser. 

Soloppganger, solnedganger, fjellturer, solskinnsdager, fyr på peisen når det regner, kaffe, urtehagen. 

Lite sykdom i familien, ingen daglige smerter, evne til å ta vare på meg selv, evnen til å kose meg i eget selskap. 

Ryddig hus og nyvasket sengetøy. 

Anonymkode: 28ed3...dfc

Så herlig 😍 Soloppganger og solnedganger er fantastisk 

Anonymkode: ec6b7...d48

Skrevet

At jeg er frisk, har en god jobb som jeg elsker, at jeg har god økonomi, at barna mine ikke har noen diagnoser, at moren min stiller opp for oss så mye i hverdagen, at jeg bor i Norge. 

Anonymkode: 7eac5...017

Skrevet

Nesten alt!

For at ungene er friske (i sær etter at en av dem hadde et kjempelangt sykehusopphold i fjor og var veldig dårlig), og at jeg selv er på bedringens vei.

For venner og deres nærhet i livet mitt.

For familie og svigerfamilie.

For stedet jeg bor på og det fantastiske landskapet,

For deilig mat og hyggelige måltider. 

For kunstopplevelser, konserter og skjønnhet i livet.

For musikk, aller mest, som jeg driver med 7 dager i uka. 

For at økonomien er i ferd med å falle på plass.

For at jeg snart er klar til å gå inn i et forhold igjen. 

Jeg er takknemlig hver dag, og uttrykker det også hver dag; til venner og familie. Jeg skriver faktisk takknemlighetsdagbok, og der har jeg ført opp nye ting hver uke i år, kanskje flere ganger i uka.

Anonymkode: 8c399...16c

Skrevet

Det jeg er mest takknemlig for om dagen er at jeg kan gi barna mine en trygg og god oppvekst. De har alt de trenger, og alle muligheter. Hjertet mitt blør for Syria, og andre barn som vokser opp i krig og konflikt. 

Anonymkode: 9eb69...bc6

Skrevet

Jeg føler meg heldig som er født i et trygt land der vi har tillit til hverandre, slik at vi slipper å føle på frykt og sinne hver dag. 

Jeg innser at jeg er født med en sølvskje i ræven som bor i et styrtrikt land med fornuftige ledere og en demokratisk tradisjon. Takk for olje, helsevesen og velferdssystem.

For noen uker siden fant jeg på at jeg skulle sette på en alarm hver kveld rett før barnas leggetid, der vi alle skulle si en ting vi hadde å være glad for den dagen. Hver kveld kl sju piper telefonen, og det kule er at det tok to dager før ungene kjente igjen lyden og uoppfordret tok initiativet til å si sine ting. Vi snakker skjermavhengige småmonstre som frivillig setter på pause og forteller fine ting fra dagen sin. Jeg føler meg som rene Pavlov. 😂

Anonymkode: 558d5...8cd

Skrevet

Min flotte familie.

2 friske barn.

nytt hus  og hytte🖤 

En jobb jeg trives med.

frisk og god helse. 

Anonymkode: 899a4...82e

Skrevet

At jeg kom meg ut av sengen i dag også

Anonymkode: 865ca...160

Skrevet

Familien min ❤️

At jeg har mulighet til å reise å oppleve nye steder langt unna.

Skrevet

Familien min, inkludert stebarn. Fysisk god helse, tross psykisk dårlig helse. Min positive holdning til livet. Også er jeg veldig takknemlig for at jeg har klart å jobbe såpass at jeg fikk kjøpt meg et hus! Et hus med slitt korkgulv og strie på veggene, men det er mitt ❤️ Jeg har alltid vært ressurssvak og slitt med arbeid, så jeg er virkelig takknemlig over at jeg tidvis har noen ressurser likevel. Det gir også håp for fremtiden. Jeg er ikke helt lost. Samtidig får jeg være takknemlig over at jeg bor i Norge. I et annet land hadde jeg aldri kommet dit jeg er idag, med den labre innsatsen jeg klarer å legge ned i ting. 

Anonymkode: 4daf6...7dc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler meg heldig som er født i et trygt land der vi har tillit til hverandre, slik at vi slipper å føle på frykt og sinne hver dag. 

Jeg innser at jeg er født med en sølvskje i ræven som bor i et styrtrikt land med fornuftige ledere og en demokratisk tradisjon. Takk for olje, helsevesen og velferdssystem.

For noen uker siden fant jeg på at jeg skulle sette på en alarm hver kveld rett før barnas leggetid, der vi alle skulle si en ting vi hadde å være glad for den dagen. Hver kveld kl sju piper telefonen, og det kule er at det tok to dager før ungene kjente igjen lyden og uoppfordret tok initiativet til å si sine ting. Vi snakker skjermavhengige småmonstre som frivillig setter på pause og forteller fine ting fra dagen sin. Jeg føler meg som rene Pavlov. 😂

Anonymkode: 558d5...8cd

Herlig! Og her ser du jo at din tid og tilstedeværelse er mye viktigere enn alle skjermer i verden!

Skrevet

At vi er friske

At vi har ett sted og bo

Han går på verdens beste skole med veldig flinke tolmodige lærere

At selv om jeg står helt uten inntekt så får jeg sosialhjelp av NAV

Veldig takknemlig for at sønnen min faktisk har mange venner

At jeg har en så fin familie

Anonymkode: 9b234...bf7

Skrevet

Blir helt rørt av denne tråden.

Skrevet

Sønnen ( beste i livet ) og resten av familien

Venner

Jobb

Fotball

Sex

Anonymkode: 6220b...8e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...